Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windos 7 op HDD naar windos 8.1 op SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ronaldnoob
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09-05-2015
Hoi allemaal,

Vandaag wil ik op mijn nieuwe pc windows 8.1 gaan installeren. Nu staat er op mijn oude HDD windows 7 en daar draait het hele systeem nu nog even op. Ik wil dus windows 8.1 op de SSD gaan zetten om vanuit daar mijn OS te laten draaien.

Hoe gaat dit precies in zijn werking. Moet ik eerst windows 7 van de HDD afgooien? ik neem aan dat ik gewoon vanaf een USB thumbdrive windows 8.1 kan installeren.

Mvg,

Ronaldnoob

EDIT: ik heb nu windows 8.1 weten te installeren, hij staat echter op mijn hdd ipv op de SSD, daarnaast is het ook 32 bit ipv 64, hoe kan ik dit allemaal aanpassen zoals ik het wil hebben. Ik heb echt van alles geprobeerd, van de zoekfunctie hier gebruiken, tot youtube en zelfs naar de mycom gaan...

[Voor 25% gewijzigd door ronaldnoob op 05-05-2015 18:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jerrixbe
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 26-05 16:40
32 of 64 bit hangt van je medium dat je gebruikt, heb je een legale versie van de 64bit windows liggen? dit zijn 2 aparte architecturen en valt niet zomaar aan te passen achteraf.

Best is een DVD/usb stick maken met de 8.1 ISO.
Handige URL is deze: click. Hier kies je zelf of hij automatisch een DVD brand of USB stick bootable maakt voor installatie.

En uiteraard, als je die op de SSD wilt, best HDD uithalen en even alleen de SSD aangekoppeld laten, kies ervoor om die te formatteren en dan mooi clean beginnen.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True