Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Grad_
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:57
Ik heb onderstaande HTPC-upgrade samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 54,80€ 54,80
1MSI H81M-E33€ 45,98€ 45,98
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 30,-€ 30,-
1Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 197,73

Ik heb al een kast (ms-tech 1200) en een intel X25 met het besturingssysteem.
Alle data komt vanaf een NAS in het netwerk, en de besturing gaat met een logitech k400

Ik gebruik Kodi om de film/series te kijken, en voor de rest is het internetten. Belangrijk is hierbij dat HD video vloeiend moet kunnen draaien.

Ik vroeg me af of de picoPSU die ik heb gekozen voldoende stroom levert voor dit systeem?
De TDP van de G3220 is ~53 watt.

In de toekomst wil ik een UHD tv kopen, en dan zal dit systeem worden uitgebreid met een videokaart om hdmi 2.0 te kunnen gebruiken.

Is het handiger als ik nu al rekening houd met het extra verwachte stroom verbruik?
Is een picoPSU dan nog steeds voldoende?
Ik wil dat de setup zo stil mogelijk is, en de fan van de voeding is op het moment de meest luidruchtige.

Als laatste nog een vraagje over het moederbord, ik heb nu een foxconn A76ML-K 3.0 die niet de feature heeft om via USB te worden aangezet. Op het moment kan ik de computer niet aan doen met de afstandsbediening, maar wel uit.

Hebben de moederborden van tegenwoordig dit standaard? of moet ik nog de specs induiken om te kijken of het moederbord dit heeft?

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 05:35
_Grad_ schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:47:
Als laatste nog een vraagje over het moederbord, ik heb nu een foxconn A76ML-K 3.0 die niet de feature heeft om via USB te worden aangezet. Op het moment kan ik de computer niet aan doen met de afstandsbediening, maar wel uit.

Hebben de moederborden van tegenwoordig dit standaard? of moet ik nog de specs induiken om te kijken of het moederbord dit heeft?
Nee, daar zul je de specs voor in moeten duiken en soms zelf support moeten mailen. Leuke google search: Power on through USB in S5.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Grad_
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:57
Update:
volgens de handleiding kan dit moederbord 2 usb poorten van stroom voorzien.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True