Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internetprobleem na 2e computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
als 'niet computertechneut' heb ik mijzelf zojuist geregistreerd en doe ik een beroep op jullie kennis om een volgende probleem op te lossen. Zoals gezegd ben ik geen deskundige, maar ik vind het wel leuk om 'learning by doing' meer en meer te weten te komen over de computer etc.

Mijn computer is wireless verbonden met een Ubee EW321B router/modem van Ziggo, ik weet het niet de beste router maar ik krijg gemiddeld 130Mbps. Nu ben ik gisteren begonnen een Fujitsu Q9000 i3 als mediacenter te plaatsen, en deze op mijn tv aan te sluiten. Tot zover geen probleem. Er is dezelfde Windows 7 versie geplaatst als op mijn normale computer (legale koopversie) en uiteindelijk zijn ook alle drivers etc. geïnstalleerd. Deze kleine computer heb ik vervolgens wired verbonden met genoemde router/modem, en wel via de kabel die voorheen rechtstreeks op mijn smart tv aangesloten was.

Het resultaat was dat de snelheid op mijn Q9000 globaal zo'n 1 Mbps was, en de snelheid op mijn reguliere computer ernstig teruggelopen is, variërend tussen de 1 en 5 Mbps. Toen de kabel rechtstreeks op de tv was aangesloten heb ik nooit problemen ondervonden met de internetverbinding, verplaatsen van de kabel van de tv naar de Q9000 is kennelijk een serieuze en ingrijpende verandering maar mijn kennis ontbreekt om die verandering te begrijpen (ja 2 computers nu aangeloten ipv een) en het probleem op te lossen.

Wie kan mij in enigszins begrijpelijke taal uitleggen wat er precies aan de hand is en hoe ik dit probleem kan oplossen.... Ik ben een ieder die bij wil dragen op voorhand dankbaar voor de effort.... _/-\o_

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:43
Wazig probleem, kan een DHCP conflict zijn al lijkt mij dat ook erg onwaarschijnlijk.

Reset je modem/router eens. Gewoon even 30 sec de stekker er uit en dan er weer in, zet dan wel even ook beide computers uit als je dat doet.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik reeds enkele malen gedaan, bij ontkoppelen van de Q9000 lijkt het zelfs alsof het even nodig heeft om de oude internetsnelheid weer te verkrijgen. Gisteravond gestopt, vanmorgen was de snelheid ongeveer 85 Mbps, weer een poging gedaan met amper Mbps op beide computers. Zojuist de Q9000 weer ontkoppeld, reset gedaan en mijn computer opnieuw gestart, snelheid is nu ongeveer 12Mbps (volgens Ziggo Speedtest) dus ik snap er werkelijk waar niks van...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is er niet gewoon iets op de q9000 heel druk aan het downloaden of zo? Kijk eens in de taskmanager naar het netwerkgebruik.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
nee dat was het niet, net weer amper verbinding toen beiden aangesloten waren. Nu net hersteld naar oorspronkelijke situatie (computer + kabel in tv) en de test geeft 82 Mbps op mijn reguliere computer, wat overigens 50 minder is dan voor de hele Q9000 problematiek....

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik move `m even naar het juiste subforum ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Orion84 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:41:
Is er niet gewoon iets op de q9000 heel druk aan het downloaden of zo? Kijk eens in de taskmanager naar het netwerkgebruik.
Downloaden is meestal het probleem niet, eerder uploaden. Als je upload platgetrokken wordt, stort je download ook in (TCP ACKs komen niet door enzo). Check dat ook even. Dit klinkt typisch alsof er een torrent client oid staat te draaien op de HTPC.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1