frontblowhole uitzagen zonder hardware eruit ???

Pagina: 1
Acties:

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 09:40

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ik wil m'n hardware laten zitten en een blowhole uitzagen.....
ik kan het platic front ervanaf halen en daar gat uit zagen (np)

maar uit het frame moet ook een gat....hoe doe ik dat??

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Verwijderd

dremel?

Verwijderd

Pick up a brain.

Erg handig soms. Je kan het ook voor andere dingen gebruiken .. Dan kees mollen.

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 10:13 schreef changethislater het volgende:
Pick up a brain.
????:?
ennuh ik gebruik ook dremel (soortgenoot ervan), maar aangezien het frame van ijzer is.....is dat dan niet lijp met vonken en zo?

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 10:24 schreef Tusk het volgende:

????:?
ennuh ik gebruik ook dremel (soortgenoot ervan), maar aangezien het frame van ijzer is.....is dat dan niet lijp met vonken en zo?
Nogal jah. Je bent zeker bang dat je hem niet meer in elkaar krijgt? Niks om je voor te schamen . Maar kees mollen. Begint met basis kennis. Je hebt niks aan een systeem dat er kewl uitziet, maar niet boot of steeds vastloopt :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:40
Jij wil gaten zagen in een pc kast zonder de hardware eruit te halen? Goed banksaldo zeker :7

Tis een middagje werk dat ombouwen, daar ga je toch niet dat risico voor lopen.

Flickr | Lego collectie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zou ik niet doen...

Hardware moet er wel uit (waarom wil je dat eigenlijk niet doen :? ) als je een gat in je frame wil zagen (met een dremel). Anders komen er metaalsplintertjes op mobo enzo, dan blaas je het boeltje op als je de powerknop indruk... |:(

Verwijderd

decoupier zaag hier
or how ever you spell the bloody name.

Geen vonken maar ja als je in je case gaat zagen eerst mobo er uit halen anders komt er
ijzer splinterjes er op en dat is pas link..

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik heb wel in m'n plastic frontpanel van me case zitten dremelen (proxxonnen eigenlijk :P ). Daar komt dus geen ijzer bij vrij, dus kon ik dat ff proberen ;) maar alle plastic schoot idd overal heen, dus stel dat het ijzer was, dan had ik big trouble gehad hoor....

ennuh... als ik m'n ijzer ga bewerken haal ik dus wel m'n kast lekker leeg... totaal een uurtje meer werk voor het in- en uitelkaar halen, maar much safer...

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

gewoon je hardware der ff uithalen indeed... kost wat meer tijd.. maar anders loop je echt dat kans dat je gezeik krijgt... en case modden is toch bezigheids therapie :) ben der maar blij mee dat je wat extra werk heb :)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• cyclone
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Net als alle heren hier .. mee eens .. ik heb vorige week 3 80mm gaten gebouwd .. en lekker alles uit mijn kast gehaald, moederbord voeding schijven alles !

Doe je dit niet dan krijg je dus overal ijzersplinters OVERAL , als dat in je voeding, drives of moederbord komt ( in een pci slot ofzo ) dan heb je gegarandeerd sluiting dus een kaduuk systeem.

Alles eruit halen dus totdat je alleen het frame van je kast overhoud.
Kost wat tijd .. maar dan heb je ook wat :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 15:41
In den beginne van mijn PC heb ik alles nieuw gekocht, en ik heb eerst de case gemod voordat ik alle onderdelen erin deed :) als je dan toch simpel wilt doen. Dus koop eerst allemaal nieuwe onderdelen en een nieuwe kast, ga die kast modden en dan prop je je onderdelen erin. :P En owja, goed uitzuigen na het modden. Is heel wijs...

• E-Vix
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik raad je ook aan om je computer eerst helemaal te demonteren. Kortsluiting heb je zo namelijk.
Wil je hem toch niet demonteren, hou er dan in ieder geval een stofzuiger bij zodat de meeste splintertjes meteen door de stofzuiger opgezogen worden. Daarna je kast goed uitschudden, en uitzuigen, en hopen dat er geen splintertjes meer in zitten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

ik heb t zonder gedaan, gewoon alleen me proc eruit [slot A met vos 32, is beetje groot] doekje voor me mobo en kaarten en zage maar.. dan kast ff omdraaien en leegschudden, no problems gehad

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 17:30 schreef QuAd-dUnCAn het volgende:
ik heb t zonder gedaan, gewoon alleen me proc eruit [slot A met vos 32, is beetje groot] doekje voor me mobo en kaarten en zage maar.. dan kast ff omdraaien en leegschudden, no problems gehad
jij bent niet helemaal lekker, enehh dat uurtje uit en in bouwen is behoorlijk ruim genomen

• Speedy
  • Laatst online: 23-08 20:40
hehe, inderdaad wat een risico :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

uhm dan ken je mijn pc niet.. :P als ik mun moederbord eruit wil halen moet ik eerst:
8 bouten+moeren van me 2x60mm loshalen.
Dan kan ik me systeemkaarten losmaken [3 schoeven],
dan me hdd, weer 4 schroeven,
een 120mm fans, 4bouten+4moeren,
en dan nog de 9 schroefjes van het moederbord.

En dat zitten er nog 2 fans in, een voeding, en 2 cdrom spelers. Kortom: dat kost VEEL tijd

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik zou me hardware uit de kast halen, ik zou het risico niet eens willen nemen dat de zooi kapot zou gaan aan een casemod. M'n kast zou het denk ik eerder niet overleven, margoed :P

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
haal de hardware even uit je kast, kost een kwartiertje ofzo, bespaart een hoop schade..

de ijzervijlseltjes die bij het dremelen van je kast afkomen, komen gegarandeerd op je moederbord/videokaart/whatever duur spul.

Have a wheelie good weekend!

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:06

SpeedyG

Say Cheese !!

De tendens lijkt mij duidelijk. Eruit halen die boel!! Heb zelf afgelopen week twee kasten onder handen genomen. Niet met zoŽn luxe dremmel. Ging mij even iets teveel in de papieren lopen, dus gewoon met een ( let op Ev!L-c >:) )decoupeerzaag gedaan. De reden dat ik er alles uithaal is niet alleen vanwege de gemen kleine, overal heenvliegende, splintertjes. Ik heb de kast tweemaal helemaal uitgeborsteld/geschud. Toch kwam ik bij het in elkaar zetten splintertjes tegen. Een leuk neveneffect van het zagen/dremmelen is namelijkdat de splintertjes magnetisch worden. Ofwel je veegt ze weg en ze springen gelijk weer terug!! Een ander niet onbelangrijk efect zijn de heftige vibraties, waarschijnlijk heftiger bij een decoupeerzaag dan bij een dremmel, die optreden bij het zagen. Niet echt fijn voor fijne electronica!!

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:17

Skef

Ik scheer.me

Is eruit halen niet makkelijker dan erin stoppen? >:)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 16:03
misschien een stofzuiger erbij houden zodat het vuil niet in je kast komt :D

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Ik zou er NIET aan beginnen met de HW erin.

Er was hier eens een tweaker die een gaatje wilde boren in de backplate waar het moederbord op zit.
Ongeveer thv. de processor. Toen kwam hij hier even vertellen dat hij door zijn mobo had geboord. |:(

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Alle hardware eruithalen en een eindje uit de buurt van de kast leggen (liefst goed afgedekt of in een andere kamer), zagen, goed stofzuigen en schoonvegen, alles er weer inzetten. Een paar metaalsplintertjes kunnen echt alles destroyen, dus ik zou geen risico's nemen :)

Volvo V70 D5 my2011

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
dan HW er maar uit....maar das wel een kutwerk...ik heb een slot 1 proc en m'n voeding zit daar verticaal voor :'(

tja wat moet dat moet
thx voor advies all

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 12:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik zou het er wel uithalen, je zal maar eens uitschieten in je mooie geforce2mx :'(

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je gaat toch ook geen vloerbedekking leggen zonder eerst de meubels uit de kamer te halen?

Verwijderd

Moahh, ik heb ook een gat in mn kast gezaagd met een decoupeer-zaag met alle hw er nog in. Ook geen doek gebruikt om af te dekken ofzo. Ben niet voor niets King of the lazy bastards.
En alles werkt ook nog.

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

dan heb je nix anders dan poepmazzel gehad... een normale pc zou 't loodje gelegd hebben...

Verwijderd

Zoveel werk is je hardware uit je kast halen toch niet. :?
Zeker niet als je mobo op een tray zit. Ik heb mijn kast in 5 min leeg en 10 min weer "vol".

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
Je moet het gewoon simpel bekijken......met een rekensommetje.......
Hoeveel werk is het om je kast leeg te halen en weer in elkaar te zetten.........laten we van 2 uur uitgaan.....(voor de newbies onder ons) Hoeveel kost een nieuw mobo(dit er van uitgaand dat alleen het mobo sneuvelt), laten we zeggen zo'n 400 piek. Als je nu dus 400 piek netto in 2 uur kan verdienen, en je hebt niets anders om het aan uit te geven..... dan zeg ik gewoon zagen met alles erin en het risco nemen.... gaat het goed dan gaat het goed..... gaat het fout dan heb je waarschijnlijk een nieuwer (beter) mobo dan je had.......... Maar voor de personen die geen 200 piek per uur verdienen, zeg ik HAAL JE KAST LEEG

MORAAL: Je bent of erg RIJK of een heel groot RUND, als je met ijzervijlsel stunt |:(

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

• Knightwolf
  • Laatst online: 22-08 22:27
Dit is niet als aanval bedoelt, maar als je wil gaan Case-modden MET je hardware er in, dan ben je echt GOED GEK ja, zoals iedereen hier al verteld :)

Kheb een week of 2 geleden 3 gaten van 80 mm in m'n kast gezaagd, en letterlijk ALLES heb ik er uit gehaald, dus echt niet alleen mobo.

Alle CDromdrives, HDD's, diskdrive, mobo was er al uit (en de kaarten dus ook), maar ook BELANGRIJK: haal je VOEDING (PSU) er OOK UIT !!

Als daar metaalsplinters in komen krijg je echt VUURWEKR als je de stekker in het stopcontact doet >:)

Kheb alles met een decoupeer-zaag gedaan, met uiteraard metaal-zaagje ;)
Daarna met een SLIJPTOL (ongeveer 20 cm diameter) op de boormachine en dan de grove rafels er af, en daarna met klein ijzervijltje afwerken. Alles ging perfecto moet ik zeggen. "Dremel - wa's da?" :P

Nu moeten alleen mobo en kaarten nog ingebouwd worden, maar mobo heb ik nog niet binne.
Op vrijdag 22 juni 2001 23:55 schreef _Cyber_ het volgende:
MORAAL: Je bent of erg RIJK of een heel groot RUND, als je met ijzervijlsel stunt |:(
Juist ja :)

• Knightwolf
  • Laatst online: 22-08 22:27
Op vrijdag 22 juni 2001 20:35 schreef Nikel het volgende:
Je gaat toch ook geen vloerbedekking leggen zonder eerst de meubels uit de kamer te halen?
Wel knap als je dat kan >:)

Verwijderd

Vergeet niet je voeding er ook uit te schroeven dan anders kon je nog wel eens vuurwerk krijgen >:)

• Teabeats
  • Laatst online: 29-01 21:48
Op vrijdag 22 juni 2001 23:34 schreef jwbagger het volgende:
dan heb je nix anders dan poepmazzel gehad... een normale pc zou 't loodje gelegd hebben...
Onzin, gewoon een doekje over je mobo. De metaaldeeltjes verwijder je gewoon weer met een stofzuiger. Scheelt een hele middag prutsen met schroefjes..

A1200T 50@66 zonder koeler (:

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op zaterdag 23 juni 2001 01:11 schreef Knightwolf het volgende:
maar ook BELANGRIJK: haal je VOEDING (PSU) er OOK UIT !!

Als daar metaalsplinters in komen krijg je echt VUURWEKR als je de stekker in het stopcontact doet >:)
Op zaterdag 23 juni 2001 05:07 schreef Driez het volgende:
Vergeet niet je voeding er ook uit te schroeven dan anders kon je nog wel eens vuurwerk krijgen >:)
:?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op zaterdag 23 juni 2001 10:42 schreef Teabeats het volgende:

[..]

Onzin, gewoon een doekje over je mobo. De metaaldeeltjes verwijder je gewoon weer met een stofzuiger. Scheelt een hele middag prutsen met schroefjes..
als je ijzerdeeltjes met grote snelheid worden gelanceerd kan dat lekker door je doekje heen hoor... :P ... en dat "prutsen" met schroefjes duurt echt geen hele middag, en hoe vaker je 't doet, des te makkelijker 't gaat ;)
Pagina: 1