Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell Chromebook 11 Review - Schoollaptop met led voor ...

Pagina: 1
Acties:

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:55
Hoe kan het dat een laptop die gericht is op onderwijstoepassingen in de samenvattingsbox een min-punt heeft voor 'vooral gericht op onderwijs'?

Dat 'vooral gericht op onderwijs' is een karaktereigenschap van het produkt, niet iets wat je een plus of minpunt kan noemen. Het is zo iets als een recensie van een auto minpunten geven "vooral gericht op autorijders".

Zeker als ik dan de samenvatting bekijk:
Dell richt zich specifiek op het onderwijs en voor gebruik in de klas heeft deze Chromebook ook wat voordelen. Zo is hij stevig en de rubberen randen bieden de nodige bescherming, terwijl het toetsenbord bestand is tegen vloeistof. Ook het gebruik van een mat scherm is fijn voor werken in de klas en het toetsenbord en de trackpad zijn prima. De notificatie-led is een weinig spectaculaire, maar handige toevoeging. De kijkhoeken en kleurweergave van het scherm zijn echter niet best en ook is de Chromebook niet bijster snel, maar voor eenvoudige educatieve toepassingen maakt dat waarschijnlijk niet uit.
... alle onderwijsgerelateerde aspecten komen er hier juist positief uit. Dus de laptop is gericht op onderwijstoepassingen, de speciale aspecten hiervoor komen er positief uit - en dan nog wordt het een min-punt?

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:42
Ja, dat viel mij dus ook al op en heb ik gepost in de replies. Erg vreemde conclusie imo.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Gemakshalve kopieer ik hier maar even mijn reply: De meeste lezers hier zullen ook niet als ict-medewerker van een school deze review lezen. Voor mensen die denken 'goh, een stevige Chromebook met spilresistant toetsenbord, dat wil ik ook wel' is er als waarschuwing het minpunt toegevoegd. Of, zoals in de samenvatting staat: voor thuisgebruik zijn er betere alternatieven.

Edit: ik heb dit ook verduidelijkt bij de scorekaart.

[ Voor 11% gewijzigd door Olaf op 05-05-2015 12:40 ]

• Gwenau
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-01 12:05
vanaalten schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:09:
Hoe kan het dat een laptop die gericht is op onderwijstoepassingen in de samenvattingsbox een min-punt heeft voor 'vooral gericht op onderwijs'?

Dat 'vooral gericht op onderwijs' is een karaktereigenschap van het produkt, niet iets wat je een plus of minpunt kan noemen. Het is zo iets als een recensie van een auto minpunten geven "vooral gericht op autorijders".

Zeker als ik dan de samenvatting bekijk:

[...]

... alle onderwijsgerelateerde aspecten komen er hier juist positief uit. Dus de laptop is gericht op onderwijstoepassingen, de speciale aspecten hiervoor komen er positief uit - en dan nog wordt het een min-punt?
Eigenlijk kan dit zowel bij min- als pluspunt staan imho. De vraag is in hoeverre dit punt de laptop beperkt maakt of niet. Als de features goed zijn uitgewerkt en een meerwaarde bieden bovenop normale functies, dan is dat een pluspunt. Indien er zaken ontbreken tov een goede laptop omwille van dit punt, kan je dat best even vermelden als negatief punt (liefst wel met de nuance die er nu bij vermeld staat). Goede review en conclusie dus. Een 7 lijkt mij een redelijk hoog cijfer voor een al bij al beperkte laptop van 400 euro maar daar kunnen we dus blijven over discussiëren. Een 6.5 lijkt mij prima maar vermits ze niet met halfjes werken, is dat een keuze van de reviewer.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:55
Olaf schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:19:
Gemakshalve kopieer ik hier maar even mijn reply: De meeste lezers hier zullen ook niet als ict-medewerker van een school deze review lezen. Voor mensen die denken 'goh, een stevige Chromebook met spilresistant toetsenbord, dat wil ik ook wel' is er als waarschuwing het minpunt toegevoegd. Of, zoals in de samenvatting staat: voor thuisgebruik zijn er betere alternatieven.

Edit: ik heb dit ook verduidelijkt bij de scorekaart.
Ik vind 'm helemaal goed zo. :Y