Dit is het systeem dat ik nu heb:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
High end games als TitanFall, GTA V, Star Citizen en ook nog oude games (dus bij voorkeur VRF of die Nvidia equivalent)
Wat mag het systeem gaan kosten?
900 euro als ik het HEEL bont maak
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, Speakers, muis, toetsenbord, externe HDD, USB stofzuiger, USB plasma bal
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De ervaring leert dat het beter is om één goede videokaart te hebben dan 2 slechte in Crossfire/SLI, 2 super high-end kaarten (dingen met x8x en x9x) zou ik sowieso nooit in een dergelijke configuratie zetten i.v.m. stroomverbruik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, omdat Nvidia deze generatie echt een enorm gat heeft in het segment waar ik een Videokaart zoek: de GTX 960 is bij launch al gedateerd vanwege de busbreedte en de GTX 970 kost een pak meer en komt dan ook nog met dat ellendige VRAM probleem.
En tevens AMD omdat mijn huidige processor een tdp heeft van 135W terwijl die AMD hexacore maar 95 W verstookt. Volgens mij komt daar nog bovenop dat AMD de TDP anders berekent dan Intel, wat in dit geval nog gunstiger uit zou komen voor het verschil tussen die 2. Verder is AMD goedkoper en wil ik dat wel eens proberen i.p.v. Intel.
En Gigabyte voor het moederbord omdat je daar nauwelijks omheen kunt bij AMD.
En Crucial vanwege de ingebouwde power safety in hun SSD's (voor ram maakt het me niet veel uit als het maar niet van die ValueRAM troep is)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De redenen voor mijn upgrade zijn:
1. Prestaties
2. Geluidsproductie
En in mindere mate 3: energieverbruik
Ga je overklokken?
Wellicht, maar niets extreems. Ik kies voor een aftermarket koeler en misschien clock ik de processor over/under afhankelijk van het geluid dat hij produceert.
Ik overweeg enerzijds een upgrade met een Crucial MX100 en een 280X uit de V&A. Wellicht is dat voldoende wat prestaties betreft.
Ik had het volgende systeem in gedachten als ik een nieuw systeem aan zou schaffen:
Die case zit niet echt een rationele reden achter, is puur esthetisch. Ik heb gewoon graag iets anders dan de standaard ATX rechtopstaande rechthoek.
De volgende vraag moet ik eigenlijk zelf beantwoorden maar: is die nieuwe PC de meerprijs wel waard t.o.v. de upgrade die ik in gedachten had?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 920 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI X58 Platinum | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 54,95 | € 54,95 |
1 | BitFenix Shinobi | € 53,49 | € 53,49 |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,95 | € 24,95 |
1 | G.Skill N Q F3-10666CL9T2-12GBNQ | € 131,31 | € 131,31 |
1 | Sirtec Plus and Power 620W | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston SSDNow V300 60GB | € 44,- | € 44,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 308,70 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
High end games als TitanFall, GTA V, Star Citizen en ook nog oude games (dus bij voorkeur VRF of die Nvidia equivalent)
Wat mag het systeem gaan kosten?
900 euro als ik het HEEL bont maak
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, Speakers, muis, toetsenbord, externe HDD, USB stofzuiger, USB plasma bal
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De ervaring leert dat het beter is om één goede videokaart te hebben dan 2 slechte in Crossfire/SLI, 2 super high-end kaarten (dingen met x8x en x9x) zou ik sowieso nooit in een dergelijke configuratie zetten i.v.m. stroomverbruik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, omdat Nvidia deze generatie echt een enorm gat heeft in het segment waar ik een Videokaart zoek: de GTX 960 is bij launch al gedateerd vanwege de busbreedte en de GTX 970 kost een pak meer en komt dan ook nog met dat ellendige VRAM probleem.
En tevens AMD omdat mijn huidige processor een tdp heeft van 135W terwijl die AMD hexacore maar 95 W verstookt. Volgens mij komt daar nog bovenop dat AMD de TDP anders berekent dan Intel, wat in dit geval nog gunstiger uit zou komen voor het verschil tussen die 2. Verder is AMD goedkoper en wil ik dat wel eens proberen i.p.v. Intel.
En Gigabyte voor het moederbord omdat je daar nauwelijks omheen kunt bij AMD.
En Crucial vanwege de ingebouwde power safety in hun SSD's (voor ram maakt het me niet veel uit als het maar niet van die ValueRAM troep is)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De redenen voor mijn upgrade zijn:
1. Prestaties
2. Geluidsproductie
En in mindere mate 3: energieverbruik
Ga je overklokken?
Wellicht, maar niets extreems. Ik kies voor een aftermarket koeler en misschien clock ik de processor over/under afhankelijk van het geluid dat hij produceert.
Ik overweeg enerzijds een upgrade met een Crucial MX100 en een 280X uit de V&A. Wellicht is dat voldoende wat prestaties betreft.
Ik had het volgende systeem in gedachten als ik een nieuw systeem aan zou schaffen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 100,41 | € 100,41 |
1 | Gigabyte GA-970A-UD3P | € 78,- | € 78,- |
1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC Vapor-X | € 341,95 | € 341,95 |
1 | WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB | € 77,- | € 77,- |
1 | Cooler Master HAF XB EVO (mesh version) | € 81,20 | € 81,20 |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 38,- | € 38,- |
1 | G.Skill Ares F3-2400C11D-16GAB | € 125,01 | € 125,01 |
1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 61,95 | € 61,95 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 100,95 | € 100,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.004,47 |
Die case zit niet echt een rationele reden achter, is puur esthetisch. Ik heb gewoon graag iets anders dan de standaard ATX rechtopstaande rechthoek.
De volgende vraag moet ik eigenlijk zelf beantwoorden maar: is die nieuwe PC de meerprijs wel waard t.o.v. de upgrade die ik in gedachten had?