• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
De camera was eerder gevallen en de aansluiting voor de flitser is kapot gegaan. De flitser zelf doet het nog wel (automatische flits), alleen ik kan hem dus niet meer vastdraaien op onze Canon.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gojUCANB0RPMqmhsshUaDR7z/medium.png

Is er een manier (of vervanging van het onderste element) om het toch vast te kunnen zetten? Of is dit een geval van dikke pech? De afgebroken plastic stukken heb ik niet (ik was er niet bij toen die viel, m'n vrouw gebruikt hem ook) anders had ik die gelijmd en gekeken of er nog contact gemaakt kan worden.

Via Google kom ik vooral bij onderwerpen van flitsers van telefoons uit, dus daarop zoeken schiet ook niet op.

Toevoeging: Als ik hem nu erg strak tegen de contactpunten aan duw, reageert hij ook, dat werkt dus nog.

[ Voor 8% gewijzigd door ByteMe_ op 04-05-2015 23:43 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mm lastig, het lijkt erop dat de plasic zijkanten zijn afgebroken en dat ie nu niet meer op zn plek wil blijven zitten. reserveonderdelen zuller er niet zijn. dus ik denk niet dat het even te repareren valt.

Heeft je flitser een Sync poort?

ander lijm je er dit ding onder je flitser, en steek je de sync cabel in je flitser :)
Afbeeldingslocatie: http://www.7dayshop.com/media/catalog/product/cache/1/image/1000x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/r/prod_8381_1.jpg

dan heb je in ieder geval wel een betrouwbare verbinding.
maar de je mist dan wel het pinnetje om vast te draaien

[ Voor 38% gewijzigd door mrc4nl op 04-05-2015 23:47 ]

ora et labora

• ByteMe_
  • Niet online
Sync zit er inderdaad op, dat was niet eens bij me opgekomen. Ik zal eens kijken voor zulke adapters + kabel, misschien dat dat goed werkt :)

Verwijderd

Ebay is je vriend
Heel veel onderdelen voor filters tot
Camera body's

Even zoeken en je vind it

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Vervangende voetjes zijn inderdaad wel te vinden op eBay:
http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item1c4acf8d7e

Maar $44 is wel aardig aan de prijs.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ByteMe_
  • Niet online
En shipping / import charges :X

Heb zelf een voet proberen te maken met een stukje plastic, maar te weinig hechtpunten om dat goed vast te lijmen rondom het contactgedeelte.

• ByteMe_
  • Niet online
We hebben een NIssin Di866 Mark II gehaald, was een koopje( tweedehands, zgan) voor 100 :)

• Jean2508
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-11-2020
-knip-

[ Voor 94% gewijzigd door Universal Creations op 10-11-2016 12:23 . Reden: Crossposten is niet toegestaan op GoT ]

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 13:36
Ik zie schroefjes dus dat moet eenvoudig te vervangen zijn lijkt mij?
Pagina: 1