Toon posts:

Product combinaties prestashop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik ben sinds kort aan de slag met prestashop. Tot nu toe werkt alles goed, maar ik loop toch tegen iets aan.
Ik zal even een voorbeeld schetsen:
Product A
Product B
Product C

Ik wil dat wanneer met product A besteld, verplicht wordt om product B of C te bestellen, dus ervoor zorgen dat product A niet zonder product B of C besteld kan worden.

Dit wil ik ook andersom, product B kan alleen in combinatie met product A worden besteld. Product C kan ook alleen in combinatie met product A worden besteld.

Ik heb al op internet gezocht, maar als ik zoek op combinaties vindt ik alleen de mogelijkheid om kleuren of maten te linken aan een product.

Hopelijk kan hier iemand me helpen.

Groeten,
Miicker

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 15:57

skate master

Autodesk Educator Expert

Voor zover ik weet gaat je dat niet lukken zonder een plugin.
Voorbeeld van zo'n plugin: http://addons.prestashop....-bundles-of-products.html

Geen idee om hoeveel producten het gaat, maar kun je dan niet beter iedere verplichte combinatie als een los product invoeren in plaats van als 2 producten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Het gaat daadwerkelijk om drie producten zoals de situatie schetst.
Ik zou graag willen dat product B of C per order verplicht is (en maximaal één keer geselecteerd kan worden).

Product A kan bij wijze van spreken 99 keer besteld worden, maar moet dan verplicht product B of C 1 keer bevatten.

Het is dus niet te doen om 99 x 2 combinaties aan te bieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dan zoek je inderdaad of een plugin (http://addons.prestashop....oducts-to-cart-rules.html) of je moet een andere manier van verkopen bedenken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Een simpele oplossing zal zijn om die combinaties van producten dus ook echt alleen als combinatie aan te bieden aangezien ze niet los worden verkocht, het apart houden van de producten heeft dan weinig meerwaarde lijkt mij... oftewel die setjes gewoon als 1 product aanbieden.

Maar je zou met een beetje creativiteit de beschikbaar velden kunnen gebruiken voor je doel... je zou die producten dus bijvoorbeeld kunnen linken met een kleur of met de maten... doe je gewoon alsof ze ergens anders voor staan :) Of je hebt echt alle velden nodig, dan zou je idd naar plugins e.d. moeten gaan kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MicGlou schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:26:
Een simpele oplossing zal zijn om die combinaties van producten dus ook echt alleen als combinatie aan te bieden aangezien ze niet los worden verkocht, het apart houden van de producten heeft dan weinig meerwaarde lijkt mij... oftewel die setjes gewoon als 1 product aanbieden.

Maar je zou met een beetje creativiteit de beschikbaar velden kunnen gebruiken voor je doel... je zou die producten dus bijvoorbeeld kunnen linken met een kleur of met de maten... doe je gewoon alsof ze ergens anders voor staan :) Of je hebt echt alle velden nodig, dan zou je idd naar plugins e.d. moeten gaan kijken.
Ik weet niet of je mijn comment las, maar dan kom je er achter dat ik dan iets van 200 producten moet gaan maken, terwijl het nu 3 producten zijn :')
bartbh schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:19:
Dan zoek je inderdaad of een plugin (http://addons.prestashop....oducts-to-cart-rules.html) of je moet een andere manier van verkopen bedenken.
Ik denk dat het met die addon wel moet lukken, jammer dat deze zo duur is :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Nu online
miicker schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:48:
[...]

Ik weet niet of je mijn comment las, maar dan kom je er achter dat ik dan iets van 200 producten moet gaan maken, terwijl het nu 3 producten zijn :')

[...]

Ik denk dat het met die addon wel moet lukken, jammer dat deze zo duur is :P
Hoe krijg je 200 combinaties uit 3 producten?! Met 3 producten kom je volgens mij niet verder dan 10 combinaties per set van drie en nog eens 4 als je het per setje van twee rekent... en uiteraard heb ik je comment gelezen want ik reageer hier toch? Ik denk alleen dat je nogal overdrijft met de aantallen als het in basis maar 3 producten zijn.

Maar los daarvan, je hebt nu niet de mogelijkheid en ik geef je een mogelijkheid met de middelen die je nu tot je beschikking hebt. Het is volgens mij ook 1x invoeren en dan klaar... en 200 producten invoeren zal toch niet zo'n enorme berg werk zijn? Ik zie het probleem niet zo... ik zie misschien eerder dat je een korte weg zoekt ;) Of pas zoals ik zei andere velden toe die beschikbaar waarvoor ze misschien niet bedoelt zijn maar wel kunnen werken...

Maar sta er ook eens bij stil dat wanneer jij dit met koppelingen gaat doen dat dit ook bijgehouden moet worden, als er dingen veranderen moet je ook die koppelingen weer gaan checken... erg onderhoudsintensief lijkt mij dat t.o. 1x alles invoeren en dan alleen nog maar de producten aanpassen waar nodig zonder omkijk of de koppelingen wel goed werken....

[Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 06-05-2015 12:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MicGlou schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:24:
Hoe krijg je 200 combinaties uit 3 producten?! Met 3 producten kom je volgens mij niet verder dan 10 combinaties per set van drie en nog eens 4 als je het per setje van twee rekent... en uiteraard heb ik je comment gelezen want ik reageer hier toch? Ik denk alleen dat je nogal overdrijft met de aantallen als het in basis maar 3 producten zijn.
het kan zijn dat product A 15 keer voorkomt, dus dan zou je deze combinaties krijgen:
Product A x 1 + product B
Product A x 1 + product C
Product A x 2 + product B
Product A x 2 + product C

je kan wel raden hoe dit rijtje verder gaat. Ik heb net getest en bij bundels moet je de aantallen per product ingeven, dat kan niet veranderd worden.
Maar los daarvan, je hebt nu niet de mogelijkheid en ik geef je een mogelijkheid met de middelen die je nu tot je beschikking hebt. Het is volgens mij ook 1x invoeren en dan klaar... en 200 producten invoeren zal toch niet zo'n enorme berg werk zijn? Ik zie het probleem niet zo... ik zie misschien eerder dat je een korte weg zoekt ;) Of pas zoals ik zei andere velden toe die beschikbaar waarvoor ze misschien niet bedoelt zijn maar wel kunnen werken...
Dit is wel teveel werk. Dit ga ik niet doen, daarbij is het niet net om 200 bundels aan te bieden, terwijl het om 3 producten gaat.
Maar sta er ook eens bij stil dat wanneer jij dit met koppelingen gaat doen dat dit ook bijgehouden moet worden, als er dingen veranderen moet je ook die koppelingen weer gaan checken... erg onderhoudsintensief lijkt mij dat t.o. 1x alles invoeren en dan alleen nog maar de producten aanpassen waar nodig zonder omkijk of de koppelingen wel goed werken....
De producten wijzigen niet, ook de combinaties niet, lijkt me dus een stuk minder werk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Nu online
Je benaderd het volgens mij veel te moeilijk... het zijn maar 3 producten! Maar nogmaals dit kan echt niet zoveel zijn en als het zoals je aangeeft niet veranderd is het 1x invoeren en dan klaar, dan krijg ik nu eerder de indruk dat je liever lui dan moe bent? Je zal dus voor een plugin moeten betalen die ook weer onderhoud nodig heeft ipv 1x het werk doen en daarna niet meer? Of hebben die producten zo enorm veel eigenschappen waar rekening mee moet worden gehouden? Wat ik mij niet kan voorstellen gezien het maar 3 producten zijn... en je kan natuurlijk een heleboel gewoon knippen en plakken wat ook weer heel veel invoeren scheelt.

Serieus... je had volgens mij al klaar kunnen zijn ;) Mijn advies houd hier op...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
gelukkig houd je advies op, want ik heb er ook helemaal niets aan :') ik geef toch duidelijk aan dat ik geen 100 product combinaties aan wil bieden. Iedere product combinatie wordt aangeboden als één product. Ik wil mijn klanten niet overspoelen met 100 producten als het maar om 3 producten gaat.

Is het zo moeilijk voor je te begrijpen dat het voor de klant veel vriendelijker is dat wanneer men bijvoorbeeld product A in de winkelwagen plaatst hij/zij de melding krijgt dat product B of C er bij moet zitten?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee