Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkaaan
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 16:17
Ik zoek een LED TV, merk en prijs maakt niet uit. Ik heb volgende punten in mijn hoofd.

- Smooth en gebruiksvriendelijke software met veel ondersteuning en een grote community
- Beeld, kleuren en scherpte is belangrijk
- 4K is een must
- Curved mag maar moet niet, wil daarvoor niet extra betalen
- minimaal 50 inch
- last but not least: zou zeker heel goede ondersteuning moeten hebben om een mediacenter op te kunnen bouwen. Draadloos of bekabeld maakt niet uit.

Alle hulp is welkom mensen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door ozkaaan op 04-05-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je openingspost is nogal mager. Behalve een wensenlijstje samenstellen, verwachten we toch ook eigen inzet.

Welke modellen heb je zelf al gevonden? En waar twijfel je nog over? Verder is het ook handig om een budget te noemen.

Ten slotte nog een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkaaan
X2X2X zo duur wil ik ook niet gaan :). Ik dacht meer om rond 1000 1500 max. Eraan te besteden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkaaan
Adlermann, bedankt voor de url. Dus wat ik ervan kan besluiten is dat OLED van LG een zeer interessant technologie is? Zou ik voor een LG gaan dan?

Ik heb ook op tweakers tv reviews bekeken en de beste rating wordt gegeven aan de sony bravia led tvs, heeft dat een bepaalde reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 19:13
http://tweakers.net/categ...BSsoSc5SsopVMzUxNlGJra2sB zo en nu zelf maar eens iets kiezen/zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

ozkaaan schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:47:
Adlermann, bedankt voor de url. Dus wat ik ervan kan besluiten is dat OLED van LG een zeer interessant technologie is? Zou ik voor een LG gaan dan?

Ik heb ook op tweakers tv reviews bekeken en de beste rating wordt gegeven aan de sony bravia led tvs, heeft dat een bepaalde reden?
bij die reviews staat het er toch duidelijk bij waarom ze een goede rating krijgen. Dat oled geweldig is, is wel duidelijk maar je hebt geen budget genoemd...

Waar twijfel je aan en welke modellen overweeg je?

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 05-05-2015 17:31 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkaaan
Ik dacht om er 1000 - 1500 voor uit te geven. En qua merk maakt het echt niet uit, ik zoek iets dat prijs/kwaliteit de beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:30
ozkaaan schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:44:
X2X2X zo duur wil ik ook niet gaan :). Ik dacht meer om rond 1000 1500 max. Eraan te besteden
Daarom in het vervolg even wat meer informatie in je OP verwerken zodat wij je wat beter kunnen helpen.

pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B Zwart Hier haal je een erg goede tv mee in huis voor de helft van je budget. Geen 4k maar daar heb je op dit moment toch niks aan (lees maar eens wat andere topics door) dus die eis kun je beter maar laten vallen.

[ Voor 35% gewijzigd door X2X2X op 05-05-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkaaan
@X2X2X toekomstgericht is een 4K toch heel belangrijk? Ik heb ergens gelezen dat zelfs TV zenders 4K zullen uitzenden in de toekomst. Het is toch wel de moeite dan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je je ooit al gestoord aan de lage resolutie van 1080p? Je kunt voorbereid zijn op een specificatie, maar is het een zinnige specificatie? Of kan je beter voor een tv gaan die die ene specificatie niet heeft, maar wel het beste beeld geeft?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:38

sjaool

Every life should have 9 cats

ozkaaan schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:05:
@X2X2X toekomstgericht is een 4K toch heel belangrijk? Ik heb ergens gelezen dat zelfs TV zenders 4K zullen uitzenden in de toekomst. Het is toch wel de moeite dan of niet?
Voordat 4K volledig ingeburgerd is en via kabel of glasvezel doorgegeven gaat worden ben jij al lang weer aan een nieuwe televisie toe. Voordat full HD helemaal ingevoerd was waren we ook twintig jaar verder. Ik heb de eerste full HD televisies op Firato in de jaren '80 gezien en ja, dat waren nog ouderwetse beeldbuistelevisies. ;) 4K is alleen interessant als je ook 4K opname- en afspeelapparatuur hebt. De kabel geeft trouwens het signaal ookmaar met maximaal 1080i door.

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 06-05-2015 23:34 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:23

mr.paaJ

generatie cmd+z

Precies, TV zit na al die jaren nog steeds niet op full HD. En hoever zit je er vanaf? 55" schijnt op 3 meter nog net voordeel van UHD te hebben.

Laat de eerste en laatste eis (als dat niet dezelfde is) lekker varen en regel zelf een fijne smart ervaring dmv een htpc of wat dan ook. Als je meer wil dan Youtube en Netflix, want dat kunnen ze allemaal wel.
Aan beeldkwaliteit zit je vast, de rest blijft flexibel. Dan heb je met de genoemde Sony of 'desnoods' de UHD X8505 een hele mooie televisie.

[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 06-05-2015 23:22 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkaaan
Bedankt mensen voor de wijze uitspraken nu weet ik meer. De Sony bravia ziet er zeer mooi uit maar het mag zelfs nog iets duurder maar hoeft geen uhd te zijn dan.

Zijn er bravia's van hogere kwaliteit of is deze de beste? Indien de beste dan kan ik nog wat hoger in resolutie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkaaan
Als je de bravia hierboven zou vergelijken met de Samsung ju6500. Welke is beter?

Er is ook een grote kans dat ik deze koop:
http://www.tvstore.be/product/577582/samsung-ue55ju6500.html

Gelukkig is er een website zoals tvstore.com. Ik kan daar alles vergelijken

[ Voor 58% gewijzigd door ozkaaan op 07-05-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:46
Ik zou een tv kiezen met het hoogste contrast ratio, dan met de beste grey scale out of the box en dan met de beste kleurengamut en gamma. Dan zou ik pas selecteren op resolutie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om het topic te kicken binnen 24 uur. Als de laatste post van jezelf is en je wil deze wijzigen of aanvullen, kun je de "wijzig"-knop gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkaaan
Dat was zeker niet mijn bedoeling, mijn excuses. Mijn tweede post heb ik bijna 3 of 4 keer geüpdatet :).

Als laatste request, en daarna post ik niet meer. Ik heb mijn voorkeuren ingegeven op de volgende website en als resultaat heb ik een 10-tal tv's gekregen en wou ik jullie mening vragen

http://www.tvstore.be/cat...voorraadstatus=outofstock

Welke zouden jullie kiezen als je denkt aan volgende sleutelwoorden:

* Gaming
* Beste kleur/contrast ratio
* Mooi design
* beste software + beste usability

Edit:

Volgens mij de beste in prijs en kwaliteit:

http://www.tvstore.be/pro...y-192945/lg-55ub830v.html

[ Voor 10% gewijzigd door ozkaaan op 07-05-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Persoonlijk zie ik nog niets in 4K. Er is geen content en het is nog afwachten wat de standaard gaat worden; er zitten nog veel ontwikkelingen aan te komen op dit gebied.

Qua gaming zit je sowieso mis met 4K. De next-gen consoles hebben nog altijd moeite met full-hd. Voor 4K moet alles geupscaled worden wat alleen maar extra input lag opleverd.

Gezien je wensen zou mijn advies uitgaan naar een W8-model van Sony. Houdt je nog behoorlijk wat geld over ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

De LG UB830 is goedkoop, maar ook een vrij gemiddeld toestel dat eigenlijk nergens uitblinkt. Juist voor gamen en contrast zou je die links moeten laten liggen.

Die nieuwe Samsung serie kan een interessante zijn als je perse meer wil uitgeven aan 4k. Samsung was al goed met kleur en contrast en de ju7500 heeft in ieder geval een erg lage inputlag, dat schept hoop voor de andere modellen.
Even de reviews afwachten of zelf even in de winkel gaan proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door mr.paaJ op 08-05-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkaaan
@mr.paaJ weet u toevallig de naam van de nieuwe Samsung modellen en wanneer dat deze uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Veel info over de 2015 modellen vindt je hier: Samsung 2015 modellen

Vrij eenvoudig te vinden dus. De J-modellen zijn van 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Je noemde zelf al de ju6500, dat is er een van. Als ik dat vanuit de winkel mag inschatten in kwaliteit vergelijkbaar met de Sony maar natuurlijk potentieel scherper vanwege UHD. Smart is nu nog beperkt maar dat komt vast goed.

Misschien ook nog even wachten op de nieuwe Sony's met Android?

Pagina: 1