Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Als dit niet zo is hoeft het trouwens niet aan de LDR liggen, je meet een weerstand in het circuit dus daar kan net zo goed iets mis mee zijn.
Hoewel het in principe een simpel systeem is heb je waarschijnlijk ook al wel gezien dat als je overdag rijdt, je spiegel niet donker wordt, maar alleen savonds/snachts en als er licht van achteren komt. Dat betekent dat er waarschijnlijk meer input is dan alleen de LDR. Bijvoorbeeld via een CAN-bus, een klok, of een daglichtsensor ergens anders in de auto.
[ Voor 80% gewijzigd door johnkeates op 04-05-2015 21:42 ]
Dan varieert hij tussen de 40kΩ (donker)
en de 20kΩ (fel licht).
edit:
De 2e LDR varieert tussen de ∞Ω (donker)
en de 473Ω (fel licht).
Dat is raar. Betekent dit dat de 1e kaputt is?
Jep. Daarom probeer ik 1 voor 1 alles uit te sluiten.johnkeates schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:40:
Hoewel het in principe een simpel systeem is heb je waarschijnlijk ook al wel gezien dat als je overdag rijdt, je spiegel niet donker wordt, maar alleen savonds/snachts en als er licht van achteren komt. Dat betekent dat er waarschijnlijk meer input is dan alleen de LDR. Bijvoorbeeld via een CAN-bus, een klok, of een daglichtsensor ergens anders in de auto.
Als ik 1.2V over de spiegel zet dan wordt hij donker, en bij omgekeerde polariteit weer helder.
De hele unit krijgt netjes 12V op de draden waar het hoort maar doet dan toch niets, ook niet als ik de voorste LDR donker maak en de achterste verlicht.
[ Voor 87% gewijzigd door Juup op 04-05-2015 21:55 ]
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Bijvoorbeeld een 1k weerstand. Dan ga je in de richting van de fel licht waarde van die andere.
De "kapotte" is zo te zien de ldr die naar achter kijkt in de auto. Dus als die waarde laag wordt (fel licht) zou de spiegel donker moeten worden
<1k bij flink licht klinkt heel normaal wat mij betreft