Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Performante (wordpress) host gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eS_ViCi
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 24-09 18:46
Hallo

Voor een vzw ben ik op zoek naar betaalbare (€10-€15/maand is doenbaar), maar performante en schaalbare webhosting die voornamelijk bestand moet zijn tegen sporadisch piekverkeer (organiseren van evenement waarbij er makkelijk enkele duizenden mensen op hetzelfde moment de website zullen bezoeken).
De site zelf draait in wordpress (in combinatie met een aantal statische pagina's).

Zelf ben ik geen echte IT'er. Ik heb wel enige ervaring met website-ontwerp/onderhoud, maar voornamelijk kleinere informatieve sites (kleine websites van verenigingen die geen grote technische eisen hebben), dus ik ben op zoek naar goed advies/ervaringen over wat hiervoor de beste aanpak zou zijn, aangezien ik momenteel door de bomen het bos niet meer zie (advies varieert van one.com tot zelf een vps opzetten...)

Alvast merci (en hopelijk is dit de juiste sub om dit te vragen :? )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 646678
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23-02-2018
Voor een website waar duizenden bezoekers tegelijkertijd op komen raad ik Wordpress af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merryb
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 07-08-2019
+1, voor een website van zo'n omvang zou ik toch even advies zoeken bij een echt bureau.

Hüleh Büleh - zelf iets zoeken mag best - Alcohüleh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wil je Wordpress zelf beheren of moet de host dat doen?

Je schrijft dat "er makkelijk enkele duizenden mensen op hetzelfde moment de website zullen bezoeken".
Maar "op hetzelfde moment" is een erg vervelende maat omdat die mensen het grootste deel van de tijd niks doen maar je website zitten te lezen. Kun je aangeven hoeveel gebruikers je (maximaal) per uur en/of per minuut verwacht?

Wat doen die mensen voornamelijk? Tekst lezen? Een filmpje kijken? Formulieren invullen?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pannenkoek95
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23-04-2017
Je zij ook kunnen kijken naar https://octobercms.com/
Of je maakt een plain html/php website dan is het zelfs voor Versio geen probleem xD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eS_ViCi
Ok, wat meer info:

Over de opbouw van de site
- basispagina's (about, vaste info die doorgaans niet wijzigt) zijn gewoon html + css pagina's, net om ze zo licht mogelijk te houden
- inschrijvingspagina= gewone html pagina waarin enkel iframe van de ticketingservice draait
- enkel blog/media deel draait in wordpress, zodat deze makkelijk geüpdatet kunnen worden door een communicatiemedewerker (=geen echte kennis van html etc. vereist). Hierbij wordt voor grote hoeveelheden media (foto-albums/filmpjes) sowieso gebruik gemaakt van services als Flickr/youtube etc.
- homepage is combo van basic html met enkel de media-blok die content uit wordpress ophaalt (laatste nieuwsberichten automatisch weergeven etc.)

Doel van de site:
- info geven over event (target = 10.000 deelnemers) + inschrijven ervoor (via externe ticketingservice)
- promo maken voor dit event/organisatie algemeen door wekelijks updates te plaatsen via wordpress blog
- tijdens het event constant laatste updates geven -> homepage wordt eerder livecenter (twitter/facebook/wordpressblog feed).

Te verwachten trafiek:
Eerlijk gezegd kan ik dit zelf moeilijk inschatten, aangezien ik hier niet echt ervaring mee heb.
Ik schat dat tijdens de aanloop naar het event, het grotendeels beperkt blijft tot pieken van max een paar honderd gelijktijdige bezoekers (voornamelijk op/na promo-momenten), die vooral info zullen opzoeken op de site + zich zullen inschrijven + evt. kleinere pieken wanneer een wordpress blog bericht via social media gedeeld wordt.
Tijdens en vlak voor het event zelf kan dit pieken tot (een paar?) duizend, waarbij m'n vooral de laatste info en updates zal willen zien.

Idealiter zou ik hier zelf trouwens ook naar een professioneel webbureau gestapt zijn, helaas lag deze beslissing niet bij mij (hur dur, een website kan toch zo moeilijk niet zijn?! 8)7 )
-> de site is zo goed als af ondertussen, dus volledig opnieuw starten is geen optie meer.
-> welke voorzorgen kan ik nu nog nemen op gebied van webhosting om te voorkomen dat de site al te traag wordt/platgaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 27-09 12:55
De gemiddelde server gaat door z'n knieen bij 'n paar 100 simultane aanvragen waarbij zowel PHP als MySQL gebruikt worden. Om een paar 1000 simultane hits op te kunnen vangen heb je caching, platte files en eventueel wat loadbalancing nodig.

Je zou dat kunnen opvangen met diensten als CloudFlare en je server in de cloud te stoppen (auto-scale) maar dan ga je aan die 10-15 euro enkele nullen moeten toevoegen.

Dus, ga op zoek naar de meest extreme vorm van caching die er beschikbaar is voor Wordpress - maak de site zo statisch mogelijk - gebruik CloudFlare en eventueel een CDN voor afbeeldingen, jquery, css, ..

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 21:23

Matthijs B

Honda CX500 '74

iworx schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:57:
De gemiddelde server gaat door z'n knieen bij 'n paar 100 simultane aanvragen waarbij zowel PHP als MySQL gebruikt worden. Om een paar 1000 simultane hits op te kunnen vangen heb je caching, platte files en eventueel wat loadbalancing nodig.

Je zou dat kunnen opvangen met diensten als CloudFlare en je server in de cloud te stoppen (auto-scale) maar dan ga je aan die 10-15 euro enkele nullen moeten toevoegen.

Dus, ga op zoek naar de meest extreme vorm van caching die er beschikbaar is voor Wordpress - maak de site zo statisch mogelijk - gebruik CloudFlare en eventueel een CDN voor afbeeldingen, jquery, css, ..
1000 bezoekers tegelijkertijd is natuurlijk niet hetzelfde als 1000 simultane requests. Als je 5000 bezoekers hebt die elke 30 seconden gemiddeld van pagina wisselen heb je maar 166 req/s wat op zich prima te doen is

[Voor 7% gewijzigd door Matthijs B op 05-05-2015 16:01]

Honda CX500 | Canon EOS 20D | 70-200 F/4L USM | 24-105 F/4L IS USM | Canon Speedlite 430 EX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eS_ViCi
iworx schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:57:

De tip van CloudFlare heb ik nog al gekregen, maar de reviews zijn vaak nogal hit & miss. Is de gratis versie daarvan iets waard, of moet ik eerder uitkijken naar een betalende variant?

Also: momenteel draait de oude site bij Versio (inclusief een .eu en een .be domeinnaam) op een starterpakket (pokketraag...)

Zijn hun zwaardere/duurdere pakketten betrouwbaarder, of is de snelheid/service even abominabel? Wat zijn goede alternatieven (combell?)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ga eerst eens kijken of de huidige traagheid door de server komt of door de site! Misschien is de server wel helemaal niet de beperkende factor maar is de site gewoon slecht gemaakt.

Bij een brakke site helpt een snelle server niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JMW761
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 14:53
Je zit erg laag met je budget. In het verleden heb ik bedrijfsmatig verschillende ontwikkelaars geholpen bij dit soort optimalisaties.
Je hebt een eigen servertje nodig (virtueel of hardware) omdat je gebruik wil maken van een no-Sql object caching en een reverse-proxy met specifieke rule-sets.

Ik heb zelf in het verleden wel howto's geschreven hiervoor maar er is ook genoeg te vinden online.

In jou geval spelen de pieken je parten; ik raad je aan een platform te kiezen waarbij je pay-per-use kan gebruiken en zo op kan schalen zodra je dat nodig hebt.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True