Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Waterdichtheid uiteinde lens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ADQ
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-09-2016
Een vreemde vraag wellicht, maar hoe waterdicht is het uiteinde van de Canon 100-400 (oude model)?

Ik ga in oktober met vakantie en zal deels aan de kust zitten. Daar heb ik vast rotspoelen en dergelijke met daarin kreeftjes, anemomen etc die het fotograferen waard zijn.
Ik gebruik een 500D close-up lens op de 100-400, dat zal wat van de lezers verklaren waarom ik een lange lens gebruik hiervoor.

Ik weet dat ik een pola kan gebruiken om de breking en glinstering te verminderen, maar heb maximaal 40 cm werkruimte, wellicht te weinig, dus zit er over te denken om gewoon de lens in het water te steken. Uiteraard niet ver, dan loopt hij vol en heb ik een vet probleem.

Kan ik dit straffeloos doen, of is het "onverstandig"?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:06
Daar is de lens niet op gemaakt, ook niet met een filter ervoor. Er zijn wel regenhoezen die heel je lens met camera inpakken en strak voor het front van de lens zitten. Zoiets zou wel kunnen werken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Godox V860II

Acties:
  • 0Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 21:35
Dit is zeer onverstandig.

Zo'n regenhoes zou kunnen, maar test voor gebruik even hoe waterdicht die is. Stop er een WC-rol in, en hou hem een uurtje in het water. Als de wc-rol nog droog is, dan moet het kunnen. Maar echt een garantie is het nooit, natuurlijk.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ADQ
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-09-2016
Okay, dank!
Ik was al bang dat die actie niet de beste zou zijn, maar wellicht dat iemand anders het uitgeprobeerd had met goede of slechte resultaten.
Dat wordt dus een workout voor de pols.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
+ dat rotspoelen gevuld zijn met zoutwater.

Als er iets is wat je helemaal niet wilt met je elektronica is het dat wel.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True