Toon posts:

Laptop Cooling Pad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben opzoek naar een laptop cooling pad voor mijn Acer Aspire V5-573G. Ik heb hier op het forum wat rondgezocht, maar heb mijn antwoord nog niet weten te vinden.
Mijn laptop staat bekend als heethoofd, en ik ben er me van bewust dat het niet snel een probleem zal opleveren als mijn laptop wat warmer word dan normaal, maar toch wil ik een goede cooling pad weten te vinden. De prijs is niet echt belangrijk, als mijn laptop maar afkoelt.

Ik heb vernomen dat er cooling pads zijn die minimaal 10 graden koelen, maar ben hier nog niet volledig van op de hoogte. Misschien dat iemand mij kan vertellen wat de beste cooling pad is, degene die het hardste koelt?

Alvast bedankt,
DestinyJK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:51
hey hoi, zelf heb ik de onderstaande. deze heeft 3 kleinere ventilatoren die je zelf op een plek kunt klikken, zo kun je de meeste lucht naar het warmste deel van je laptop verplaatsen, de fans zijn aan één rolcontroller gekoppeld die USB gevoed is. dus je kunt zelf bepalen hoe hard ze draaien, op het zachtst hoor je ze amper.

pricewatch: Cooler Master Notepal U3 Plus Zwart

[ Voor 3% gewijzigd door aminam op 04-05-2015 23:31 ]

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aminam schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:29:
hey hoi, zelf heb ik de onderstaande. deze heeft 3 kleinere ventilatoren die je zelf op een plek kunt klikken, zo kun je de meeste lucht naar het warmste deel van je laptop verplaatsen, de fans zijn aan één rolcontroller gekoppeld die USB gevoed is. dus je kunt zelf bepalen hoe hard ze draaien, op het zachtst hoor je ze amper.

pricewatch: Cooler Master Notepal U3 Plus Zwart
Het geluid van de fan maakt mij niet zo veel uit, het gaat mij er meer om dat hij goed koelt.
Weet je ongeveer hoeveel deze koeler qua temperatuur koelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
ik heb als ik game 6-9 graden verschil tussen met en zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen 4 verschillende laptop koelers gehad, maar geen enkele werkte naar wens. Ik denk dat ik maar een soort "ghetto-coolingpad" ga fabriceren van een Xbox fan, aangezien daar een sterke wind vanaf komt.

Mocht iemand mij nog een hele sterke laptop cooler kunnen adviseren, hoor ik dat heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
als je laptop echt zo heet wordt raad ik aan een tutorial te volgen over hoe je nieuwe koelpasta aanbrengt tussen je cpu en/of gpu. Dit heeft al snel een groot effect op je temperaturen (als je het goed doet), je zou ook nog een deel van het ventilatierooster onder je laptop fan kunnen wegsnijden al heeft dit meestal weinig effect.

Wat zijn eigenlijk de temperaturen waar je tegenaan loopt? laptop hardware, en met name cpus, zijn beter bestand tegen hoge temperaturen dan desktop hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ja inderdaad, nieuwe koelpasta. Bij mijn vader zijn laptop (stevige i7 en flinke videokaart) scheelde het 9 graden op de cpu en 13 graden op de gpu. En dat op een laptop van 4 jaar oud :) Je moet het echter niet doen als je nog garantie hebt, want die vervalt dan waarschijnlijk...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
ja het is een nieuwe laptop dus dat is wel een beetje zonde inderdaad, überhaupt raar dat hij zo vreselijk heet wordt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb indd nog garantie, heb hem net maximaal 3 kwart jaar. De temperaturen lopen op tot soms 85 graden, maar ik heb d.m.v. een Xbox fan die ik onder mijn laptop heb weten te plaatsen toch ervoor gezorgd dat mijn laptop maximaal 65 graden word. Dus een verschil van 20 graden! Nou vind ik dit geen permanente oplossing, aangezien dit letterlijk een fan is met een klein plasticje eronder om ervoor te zorgen dat er genoeg lucht bij kan.

Mocht iemand mij kunnen helpen met het vinden van de juiste cooling pad met extreem veel power of een andere oplossing, dan hoor ik dat graag!
Houd wel in gedachte dat ik graag mijn garantie wil behouden!
Pagina: 1