Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Opslag, SSD + USB3.0 case of USB3.0

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-09 08:38

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Beste Tweakers,

Als (extra) opslag voor de Windows VM voor mijn MacBook Air zat ik te denken aan externe opslag. Ik zit nu met het feit dat deze extra opslag vrijwel elke dag mee naar school gaat, het moet dus klein en compact zijn.

Wat heb ik bedacht:
- +- 64 GB USB3.0 stick
- SSD schijf in een USB3.0 case

Ik heb voor de SSD combinatie het volgende in gedachte:
#ProductPrijsSubtotaal
1Startech.com 2.5in Aluminum USB 3.0 External SATA III SSD Hard Drive Enclosure met UASP for SATA 6 G€ 24,48€ 24,48
1Samsung 850 EVO 120GB€ 69,14€ 69,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 93,62

Wil ik een goedkopere oplossing nemen, kom ik uit bij een USB3.0 stick. Alleen vraag ik mij dan af hoe de betrouwbaarheid is van de stick, gezien het feit een SSD waarschijnlijk iets slimmer omgaat met het plaatsen van de bestanden op de schijf.

Mijn vraag is dan ook, of het klopt wat ik beschrijf in de zin hierboven en dat ik dan beter een SSD case kan nemen.

Wat is je budget?
Pak en beet € 100

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Betrouwbaarheid is het belangrijkst

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zal gebruikt worden in combinatie met een MacBook Air

Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
USB sticks staan nou niet echt bekend om datarententie en alles wat daarop lijkt, ook zijn ze vaak alsnog erg traag in random read, puur omdat de controller over het algemeen niet heel goed is, en het zijn vaak maar een paar flash chips, in plaats van een hele stapel zoals in een SSD.

Echter, de vraag is ook hoe een SSD zich gedraagt als je hem aan een usb3 touwtje hangt. Worden dingen als garbage collection enzo wel goed gerund? Kan de controller er wel lekker mee overweg?

Ik moet mij daarover ook echt nog in over in lezen, maar eigenlijk lijkt geen van de dingen mij heel geweldig, al lijkt een SSD in een case mij wel het meest slimme idee.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Ik heb mijn kingston een tijdje in een usb behuizing gehad.
Vergeleken met een stick was dat best wel een lomp ding, en dan ook nog eens die kabel die de hele tijd in de weg zit. Snel was die ook niet meer.
Dus ik ben weer terug bij een snelle stick, die natuurlijk niet dient om belangrijke bestanden te backuppen.

De ssd heb ik niet meer terug gekregen op de oude snelheid, die heeft zich misschien ergens verslikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 18:05
Samsung verkoopt ook (mSATA) SSD's in een behuizing met USB 3. Is dat niets? Is ook wat eleganter dan een 2,5" SATA SSD (die zit al in een behuizing) in een USB 3 behuizing.

pricewatch: Samsung Portable SSD T1 USB 3.0 250GB Zwart

250GB is daar wel de kleinste variant van, maar het prijsverschil met een 120GB SSD is niet zo groot, 250GB is veel goedkoper per GB.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True