Omdat mijn huidige pc toch wel al een tijdje toe is aan vervanging wil ik het een keer gaan doen: zelf een pc in elkaar zetten. En omdat het de eerste keer is, is advies van harte welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het gebruikelijke mailen, internetten en de administratie speel ik toch vooral spellen op de pc, vaak al bellend met een vriend op de Skype. Ik speel spellen als COH, Anno, EU, Total War, Starcraft etc. etc. Zowel single als multiplayer. Een muziekje (van Sick of it All naar Noisia via Acda & De Munnik naar Rhyme Asylum) staat ook geregeld op, dus goed geluid wordt gewaardeerd.
Uiteindelijk wil ik het systeem elk jaar een beetje kunnen upgraden qua hardware.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kom zelf met onderstaande build uit op ongeveer €700,-. De videokaart is dan van Marktplaats. Ik wil graag een goed instapmodel game-pc die ik, zoals gezegd, stap voor stap wil upgraden. Lager dan €700,- mag altijd, voor een hoger bedrag zijn meer argumenten nodig
Het is niet erg als ook geïnvesteerd moet worden in randapparatuur als een nieuw toetsenbord etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien dat de optische drive nog overgeplaatst kan worden... Verder heb ik mijn monitor nog niet zo lang: Iiyama ProLite E2273HDS en een fijne speakerset van Trust. Ook een toetsenbord en muis zijn aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een wensenlijstje gemaakt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Het wensenlijstje hier boven is tot stand gekomen via het nodige speurwerk hier en elders op internet. Prijs / Kwaliteit is belangrijker dan het merknaampje.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte in een pc kan ik enorm waarderen.
Ga je overklokken?
Vermoedelijk niet.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het gebruikelijke mailen, internetten en de administratie speel ik toch vooral spellen op de pc, vaak al bellend met een vriend op de Skype. Ik speel spellen als COH, Anno, EU, Total War, Starcraft etc. etc. Zowel single als multiplayer. Een muziekje (van Sick of it All naar Noisia via Acda & De Munnik naar Rhyme Asylum) staat ook geregeld op, dus goed geluid wordt gewaardeerd.
Uiteindelijk wil ik het systeem elk jaar een beetje kunnen upgraden qua hardware.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kom zelf met onderstaande build uit op ongeveer €700,-. De videokaart is dan van Marktplaats. Ik wil graag een goed instapmodel game-pc die ik, zoals gezegd, stap voor stap wil upgraden. Lager dan €700,- mag altijd, voor een hoger bedrag zijn meer argumenten nodig
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien dat de optische drive nog overgeplaatst kan worden... Verder heb ik mijn monitor nog niet zo lang: Iiyama ProLite E2273HDS en een fijne speakerset van Trust. Ook een toetsenbord en muis zijn aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een wensenlijstje gemaakt
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon X4 860K Boxed | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97-D3H | € 106,90 | € 106,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus Xonar DX/XD | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Sharkoon VS3-V Blauw | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 38,- | € 38,- |
| 1 | be quiet! Silent Wings 2 PWM, 120mm | € 21,01 | € 21,01 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU | € 59,- | € 59,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 500W | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 536,81 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Het wensenlijstje hier boven is tot stand gekomen via het nodige speurwerk hier en elders op internet. Prijs / Kwaliteit is belangrijker dan het merknaampje.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte in een pc kan ik enorm waarderen.
Ga je overklokken?
Vermoedelijk niet.