Hoe Win8(.1) OEM opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 13:18
(jarig!)
Beste Tweakers,

De situatie is alsvolgt betreft een acer OEM laptop waarvan de originele schijf nog wel deels benaderbaar is maar niet bootable etc ivm 400+ Current pending sectors. Die schijf kan dus als kapot worden beschouwd.

De Laptop wil alleen booten vanaf DVD door onbekend wachtwoord op bios.

Ben nu op zoek naar installatiemedia om Windows 8.(1) op de betreffende laptop te legaal kunnen installeren door gebruik te maken van in de bios ingebakken productcode.

Ik heb toegang tot spotnet en legale PRO keys van eerdere aankopen maar dus geen OEM specifieke media.

Kan dit, en is er een medium beschikbaar voor het installeren van OEM's waarvan geen recovery partitie of DVD van beschikbaar is?? Hoe weet je welke je nodig hebt: zal meestal zijn OEM, 64B en dan win8 of 8.1 want 8 en 8.1 zijn volgens mij meestal niet uitwisselbaar.

Volgens Microsoft activatie lastig want 3 kenmerken, moederbord, productcode en Windows versie moeten overeenkomen

[ Voor 6% gewijzigd door piethoogland op 04-05-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
neem contact op met de maker van de notebook, bijv. dell en fix je een DVD van de install media.. anders een rip van de installmedia (ISO) en dan uiteraard de zelfde versie als welke er nu op zit.. en dan installie ie hem helemaal zonder s/n nodig is om it te vullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
(jarig!)
@ Dutch de installatiemedia kost 70 euro via fabrikant. Naar mijn mening moet je als je beschikking hebt over laptop + code (ingebakken in bios) aan het juiste installatiemedium kunnen komen om in het geval van een crash van de harde schijf Windows opnieuw te installeren toch?

Deze link lijkt hoopvol http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media (via eigtforums)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
(jarig!)
Het is gelukt via tool uit de link simpel maar volgens mij een goed bewaard geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
piethoogland schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:12:
Het is gelukt via tool uit de link simpel maar volgens mij een goed bewaard geheim.
als het goed is werkt die link alleen met de detail versie, niet met de oem versie van jou laptop. Klopt dit nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:29

BLACKfm

o_O

Die link is geen 'goed bewaard geheim', als je zoekt naar een 'Windows 8.1 iso' is het de eerste hit op google.

Voor windows 7 kon je ook gewoon legale iso's downloaden via microsoft zelf. Kun je zelf de DVD branden of een usb stick maken.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
(jarig!)
@ oheng werkte gewoon met OEM.
@ black ik denk dat ik te moelijk heb gedacht / gegooled. ivm oem gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:26
Je kunt volgens mij switchen tussen OEM en retail door in het bestand ei.cfg (wat zich in de sources directory bevindt), onder het kopje [channel] 'Retail' te vervangen door 'OEM' en vice versa.
Zo deed ik het altijd, geen idee eigenlijk of het nodig is/was.

Deze week nog zowel retail keys als OEM keys op deze manier kunnen gebruiken, op verschillende machines waar Windows 7 op werd geinstalleerd, vanaf een en het zelfde USB-stickje (op de die subtiele wijziging na dan)

[ Voor 31% gewijzigd door Master FX op 05-05-2015 15:35 ]

Stay safe

Pagina: 1