Aankoop nieuwe router hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Nijidik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02 08:45
Hallo iedereen,

Aangezien onze huidige router aan het einde van zijn leven is zijn we van plan een nieuwe router te kopen, de huidige wordt vaak te warm en valt daarom uit. Vrij irritant tijdens het gamen vooral.

We zoeken een router met minimaal 4 LAN poorten (1Gbps is een vereiste, we hebben namelijk glasvezel en willen daar natuurlijk wel alles uit halen), een Wi-Fi antenne die 3 verdiepingen kan dekken (dat kan de huidige ook), en die op Wi-Fi ook veel apparaten tegelijk aankan (4 telefoons, 2 tablets, Tv, 3 Pc's, zo af en toe vrienden die hier over de vloer zijn en ook met telefoons komen/LAN-Party over Wi-Fi).

Normaal ben ik zelf altijd druk aan het zoeken naar nieuwe hardware, maar aangezien ik nooit naar routers zoek zie ik door de bomen het bos niet meer.

Budget ligt rond de 100 euro maar er kan overheen.

Groetjes,

Bas

Edit 1: Router wordt warm omdat hij op een houten plankje in een afgesloten ruimte (meterkast staat) wallmount kan daar niet want het is al druk qua leidingen e.d. daar.

[ Voor 9% gewijzigd door Nijidik op 04-05-2015 16:19 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik sluit me graag bij Nijidik aan. Echter mijn budget is een stuk ruimer. Ik heb de aanvullende vragen:

Ik zoek een router die de 2.4 GHz en 5 GHz tegelijkertijd ondersteund.

De router moet MIMO ondersteunen.

De router moet een aantal 1 GHz poorten hebben.

In de 5 GHz band moeten alle 26 kanalen ondersteund worden, waarbij de router ook volgens de specificatie moet kunnen detecteren of de 1 Watt kanalen vrij zijn en gebruikt kunnen worden en vervolgens deze ook gaan gebruiken.

Welke iPads en iPhones ondersteunen de c kanalen op de 5 GHz band.

Zijn er op internet goede recente vergelijkende tests te vinden die ingaan op de compatibiliteit van de router op de 5GHz c kanalen? Mag ook in Duits of Engels.

Groetjes,
Electuur