Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Keuzes: Bedrijfsnaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrEddy
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-09 20:03
Ik sta op het punt een kleine B.V. te starten en sta voor een kleine drempel. De keuze tussen twee bedrijfsnamen waar ik beide op verliefd ben.

Dus, zonder jullie te vertellen wat de motivatie is achter de namen.. hoop ik dat jullie willen stemmen. Het bedrijf zal zich focussen op ICT Dienstverlening.

Expance B.V.
expance.nl

WE=MC2 B.V.
wemc2.nl

De grotere geek zal de laatste wel begrijpen. Ik heb beide domeinen en ik ben zeker dat de namen nog niet in gebruik zijn. De vraag is.. welke neem ik. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

SandaX

wonderlijk

Als je de telefoon moet opnemen, dan is die tweede niet uit te spreken. Dus ga voor de eerste.

waar is de poll?!? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Dat 2e domein is nog te registreren... ben benieuwd welke Tweaker hem als eerst regt. (Ik zou hem dus zelf even registeren TS).

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:31

Nakebod

Nope.

Eerste inderdaad.
Wie is em zee twee? Bekt niet lekker.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Bij Expance denk ik aan expenses:
In common usage, an expense or expenditure is an outflow of money to another person or group to pay for an item or service, or for a category of costs.
Is dat het idee waarvan je hoopt dat dat lang blijft hangen bij potentiële klanten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrEddy
DennusB schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:07:
Dat 2e domein is nog te registreren... ben benieuwd welke Tweaker hem als eerst regt. (Ik zou hem dus zelf even registeren TS).
Tien minuten voor het plaatsen van dit topic nog even snel geregistreerd, dus het kan even duren voordat dat doorkomt. Bedankt voor het checken.. denk ik. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrEddy
Cubix schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:10:

[...]

Is dat het idee waarvan je hoopt dat dat lang blijft hangen bij potentiële klanten?
Zeker een goed punt, noted.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

MrEddy schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:13:
[...]

Zeker een goed punt, noted.
Ook mijn eerste gedachte bij de eerste naam. De tweede naam is niet uitspreekbaar, dus niet handig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thunderlight
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-09 14:47
ik zou voor het eerste kiezen.

is voor een klant makkelijker te onthouden dan een paar afkortingen.

> There is no Real Life, It's just Away From Keyboard! <

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Ja, die 2e wordt een ramp als je je e-mailadres voor de 100e keer moet spellen en je mails misloopt doordat mensen het toch niet goed verstaan of onthouden hebben.

[Voor 3% gewijzigd door u34186 op 04-05-2015 16:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:37
Tip: Handelnamen, deze kosten niets en je kunt daar gewoon je bedrijfsnaam meevoeren (zonder B.V. afkorting)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrEddy
Breezers schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:22:
Tip: Handelnamen, deze kosten niets en je kunt daar gewoon je bedrijfsnaam meevoeren (zonder B.V. afkorting)
Ja dat snap ik, maar er moet een naam naar buiten zijn. Dit topic bevestigt mijn gevoel inderdaad, iedereen bedankt.

Meer feedback is van harte welkom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:12
Sowieso niet de tweede. Die naam is leuk voor collega's, niet voor klanten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

MrEddy schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:25:
[...]

Dit topic bevestigt mijn gevoel inderdaad, iedereen bedankt.
Je had dus stiekem een voorkeur voor die tweede en hoopte hier de bevestiging te krijgen? ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-09 21:57
Cubix schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:10:

[...]

Ik denk eerder aan expand(ing), een innoverend vernieuwend bedrijf. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrEddy
naitsoezn schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:28:
[...]

Je had dus stiekem een voorkeur voor die tweede en hoopte hier de bevestiging te krijgen? ;)
Ik had een grote voorkeur voor de tweede maar wist stiekem dat de eerste een veel betere keuze zal zijn. Helaas. Want de tweede is een stuk leuker, vind ik! :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:21
Maar wat is je gedachte achter de formule?
Wij zijn energie, onze energie uit zich in massa en snelheid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrEddy
rik11 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:34:
Maar wat is je gedachte achter de formule?
Wij zijn energie, onze energie uit zich in massa en snelheid?
Haha, exact. Helaas zijn er maar weinig mensen die dat zouden begrijpen. :z

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:21
En het gebrek aan (bedrijfs)omvang maak je ruimschoots goed omdat je snel kan acteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrEddy
rik11 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:39:
En het gebrek aan (bedrijfs)omvang maak je ruimschoots goed omdat je snel kan acteren.
:F Tsja..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Ircghost schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:17:
[...]

Ook mijn eerste gedachte bij de eerste naam. De tweede naam is niet uitspreekbaar, dus niet handig.
hier ook gelijk dezelfde gedachtes...

m.a.w. ik zou op zoek gaan naar nog een andere naam :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Ik vind het allebei niks maar die laatste is wel heel erg.

The enemy within

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
Expance? Dan denkt iedereen weer wat anders, aangezien het woord is verzonnen. Tenminste, ik ken alleen expanse en expense. Expanse had leuk geweest, maar uit dit topic blijkt dat er meer mensen aan expense denken.

En over de tweede, als je "De grotere geek zal de laatste wel begrijpen" als verklaring hebt weet je zelf toch al dat verreweg de meeste mensen het dus niet zullen begrijpen? :P

Overigens wel verstandig dat je de namen eerst het internet opslingert. Soms kom je ontzettend onlogische namen tegen. Ik zou het zelf zo simpel mogelijk houden of iets kiezen dat het op Google wel leuk kan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:34
0101.nl

Is nog vrij, bekt redelijk, en geeft ruimte voor creatief logo ontwerp, en korte mailadressen. En lekker binary.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KleineJoop schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:31:
[...]

Ik denk eerder aan expand(ing), een innoverend vernieuwend bedrijf. :9
Ik denk aan dyslexie of gebrekkige kennis van Engelse grammatica...

* dion_b is geen fan van 'verzonnen woorden' in namen, al helemaal niet in andere talen dan je moedertaal

Er is een prima EN woord expanse, als je iets wilt dat zo klinkt, waarom niet gewoon de correcte spelling hanteren?
Redhawk schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:27:
0101.nl

Is nog vrij, bekt redelijk, en geeft ruimte voor creatief logo ontwerp, en korte mailadressen. En lekker binary.
Klinkt als een wijk in Rotterdam...

[Voor 8% gewijzigd door dion_b op 05-05-2015 09:58]

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-09 19:03

Dido

heforshe

dion_b schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:56:
Er is een prima EN woord expanse, als je iets wilt dat zo klinkt, waarom niet gewoon de correcte spelling hanteren?
Want megaperls 8)7

[Voor 16% gewijzigd door Dido op 05-05-2015 10:38]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-09 13:56
Ik vind ze eigenlijk allebei niet goed klinken, sorry.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-09 23:06

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Persoonlijk zou ik voor een eenduidige naam gaan. In een logo kun je iets meer uitleven. Mijn tip is: hou het simpel en voor 1 uitleg mogelijk..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:48
Bedenk even je doelgroep en wat daar bij past en voor hun makkelijk is.

Ik heb zelf tijdens mijn studie ook een bedrijfje opgericht. Ben grafisch vormgever. Fancy engelse naam verzonnen. Nu blijkt 75% van mijn opdrachtgevers gewoon "simpele" (zonder negatieve bedoeling) huis-tuin-en-keuken ondernemers hier uit het dorp en omliggende dorpen te zijn. Denk aan bouwvakkers, groenteboer, lokale horeca. Prima lui, echt niks op tegen.

maar 3 keer per dag je emailadres moeten spellen is gewoon een beetje jammer. En achteraf had ik iets anders moeten verzinnen, maar ben inmiddels al een aantal jaartjes bezig en heb hier in de omgeving al wat naamsbekendheid opgebouwd.

gewoon een tip :)

• kamerplant
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

kamerplant

Did you mean: dataquest

Ik ben benieuwd naar het gevoel wat je wilt uitstralen en welke soort business je wilt gaan ondernemen.
Zelf snap ik beide namen niet. Bij de eerste naam krijg ik het gevoel van een wat groter bedrijf, zonder duidelijke focus. Want wat zegt die naam over het bedrijf?
Bij de tweede naam heb ik het gevoel dat er een kleinere club achter zit, met technisch georiënteerde mensen (de naam klinkt als een nerd grapje).

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 02:00

Canaria

4313-3581-4704

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de eerste naam.

Ik heb dezelfde ervaring als Rudolf. Mijn bedrijf heet Apparticle, omdat ik in ten tijde van de oprichting apps en articles produceerde (app development in combinatie met redactioneel werk). De tagline was 'apps and articles' en binnen de doelgroep werd dat wel begrepen. Ik had en heb echter ook te maken met dienstverleners en instanties in totaal andere branches, zoals winkels, monteurs en (semi-)overheden en daar moet ik de naam altijd spellen. Het voordeel ten opzichte van een normaal woord als bedrijfsnaam is wel dat mijn bedrijfsnaam goed terug te vinden is bij online zoekopdrachten en zelden ergens al in gebruik is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True