Wil graag een nieuwe pc omdat mijn laptop kapot is gegaan. Hiervoor ben ik op Tweakers veel forums gaan lezen over de onderdelen die ik nodig heb en wil hier graag wat advies over hebben. Ben van plan om hem zelf te gaan monteren ook al heb ik dat nog nooit gedaan.
Wil ook graag dat de pc over 2 a 3 jaar nog steeds wel de moeite waard is om in bezit te hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: Civ 5, Tropico 5, Cities skyline en andere city builders. (Speel momenteel wat oudere games maar ben wel van plan om nieuwe aan te schaffen op het moment dat ik mijn pc heb).
Buiten het gamen wordt de pc ook gebruikt voor internet etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 euro, dat is dan wel exclusief scherm, muis en toetsenbord
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb momenteel helemaal niks, gebruikte hiervoor altijd mijn laptop die is er jammer genoeg mee opgehouden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op deze vraag kan ik lastig antwoord geven, heb veel op tweaker forums gezocht naar wat ik nodig heb om mijn behoefte te voldoen. Met deze kennis heb ik mijn lijstje opgesteld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een Intel i5 dit omdat ik denk dat ik deze nodig heb. Verder geen concrete voorkeuren voor merken van onderdelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Groote maakt niet uit. Zou wel fijn zijn als hij stil is. Hoe de kast eruit ziet maakt mij ook vrij weinig uit.
Ga je overklokken?
Geen idee, heb een aantal forums gelezen over overklokken waarin vermeld wordt dat het niet zo moeilijk is en het zo is gedaan. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het mij nog niet zo gemakkelijk lijkt. Dus liever niet op dit moment.
Heb momenteel een lijstje samengesteld waarbij ik bij sommige onderdelen niet zo goed kan onderbouwen waarom ik ze heb gekozen. Dit geldt voor het Moederbord en de processorkoeling dus hier zou ik wel graag wat advies over krijgen.
Wil ook graag dat de pc over 2 a 3 jaar nog steeds wel de moeite waard is om in bezit te hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: Civ 5, Tropico 5, Cities skyline en andere city builders. (Speel momenteel wat oudere games maar ben wel van plan om nieuwe aan te schaffen op het moment dat ik mijn pc heb).
Buiten het gamen wordt de pc ook gebruikt voor internet etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 euro, dat is dan wel exclusief scherm, muis en toetsenbord
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb momenteel helemaal niks, gebruikte hiervoor altijd mijn laptop die is er jammer genoeg mee opgehouden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op deze vraag kan ik lastig antwoord geven, heb veel op tweaker forums gezocht naar wat ik nodig heb om mijn behoefte te voldoen. Met deze kennis heb ik mijn lijstje opgesteld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een Intel i5 dit omdat ik denk dat ik deze nodig heb. Verder geen concrete voorkeuren voor merken van onderdelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Groote maakt niet uit. Zou wel fijn zijn als hij stil is. Hoe de kast eruit ziet maakt mij ook vrij weinig uit.
Ga je overklokken?
Geen idee, heb een aantal forums gelezen over overklokken waarin vermeld wordt dat het niet zo moeilijk is en het zo is gedaan. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het mij nog niet zo gemakkelijk lijkt. Dus liever niet op dit moment.
Heb momenteel een lijstje samengesteld waarbij ik bij sommige onderdelen niet zo goed kan onderbouwen waarom ik ze heb gekozen. Dit geldt voor het Moederbord en de processorkoeling dus hier zou ik wel graag wat advies over krijgen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 183,95 | € 183,95 |
| 1 | MSI H81M-E34 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 152,90 | € 152,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Cooler Master K380 | € 40,74 | € 40,74 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 15,95 | € 15,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 735,93 | |