Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Snelle gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nouwnouw
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 24-09 15:11
Hee medetweakers. Hierbij wil ik laten weten wat ik van plan ben om te gaan veranderen aan mijn setup. Het systeem moet minimaal 3 jaar futureproof zijn m.u.v. de videokaart.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voornamelijk gamen op een 1080P scherm (tv 40" bevalt goed). af en toe doe ik lichte fotobewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik heb al wat componenten, maar de totaalprijs voor alle nieuwe componenten moet rond de 1000 euro blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Mijn oude case, de cosmos 2 heb ik helemaal schoongemaakt en wordt weer de body voor mijn nieuwe build. Ook heb ik een Samsung evo 500gb ssd eigen en nog mijn oude seagate 2tb hdd. mijn gtx 970 van mijn vorige build gaat ook mee en tenslotte ook mijn corsair rm 850 voeding. ook neem ik mijn oude vertrouwde Corsair 16gb 1600mhz geheugen mee. Mits iemand een goed bod erop doet :)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Een moederbord, processor en waterkoelsysteem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Als moederbord had ik de Asus Maximus vii formula in gedachten, dit door de uitgebreide bios, de waterkoelingsmogelijkheden en vele aansluitmogelijkheden. Als cpu wil ik eigenlijk zoiezo de i7 4790K halen. Door de gunstige prijs kwaliteitsverhouding. Ook wil ik een waterkoelsysteem van swiftech erbij nemen. de H240X. Dit omdat die uitbreidbaar is en goed koelt.

Ga je overklokken?

Jazeker, ik wil zowel mijn cpu als gpu overclocken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haroldtheman
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 21-05-2015
Je moet nog wel met een eigen wenslijst komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Op zich prima openings post, alleen nog een eigen voorstel :)
Overigens is een i7 wel erg overkill voor gamen en 'lichte' fotobewerking, een i5 zou al zat zijn.
(In de lijn van overkill: de voeding is in ieder geval genoeg om drie of vier keer je pc van stroom te voorzien ;))

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nouwnouw
Ik wist niet precies hoe ik een wenslijst moest maken. Ander dat ik het gewoon onder de vraag heb ingevuld. Ik vind het fijn om op de toekomst voorbereid te zijn. Vandaar de i7. Er gaan in de toekomst denk ik best wel games komen die van meer cores gebruik maken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-08-2019
nouwnouw schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:21:
Ik wist niet precies hoe ik een wenslijst moest maken. Ander dat ik het gewoon onder de vraag heb ingevuld. Ik vind het fijn om op de toekomst voorbereid te zijn. Vandaar de i7. Er gaan in de toekomst denk ik best wel games komen die van meer cores gebruik maken :)
Handleiding Pricewatch

En dezer dagen heeft een i7 evenveel cores als een i5, hoor (4 namelijk).

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Nou dat meer cores wordt al jaren geroepen, een i5 is ruim voldoende, mocht je twijfels hebben kan je altijd benchmarks van i5's opzoeken en vergelijken met i7's voor de games en software die je wilt draaien ;)
Hier staat iig beschreven hoe je zo'n lijstje maakt :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nouwnouw
Bedankt voor de info. Ik bedoel dat de i7 8 threads heeft :) ik zal wanneer ik klaar ben met mijn werk een lijstje toevoegen :)
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True