Beste mede-tweakers,
voor een vriend van mij ben ik een pc aan het samenstellen, omdat zijn huidige pc niet meer voldoet aan zijn wensen. (I7 860 @2.80 ghz, 4gb ram, GTX 550Ti)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De huidige generatie games draaien zoals GTA V op hoge resolutie en applicaties zoals VISSIM en paramics en 2d-autocad tekeningen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is niet het grootste probleem, hier gaat de voor keur uit naar het "bang for the bucks"-principe. Het systeem assembleer ik zelf. Zo rond de 900 zou mooi zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Illyama prolite X2377HDS met DVI-D aansluiting
muis en toetsenbord
3.5mm headset
1TB HDD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD voor games en windows.
Een GPU die nog even vooruit kan met de tijd.
Een CPU die niet snel de bottleneck van het systeem wordt.
Een zuinige voeding die het systeem aandrijft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD R9 290 videokaart omdat het prijsverschil groter is dan het kwaliteitsverschil met de gtx 970
Intel processor geniet de voorkeur boven die van AMD door prestatieverschil en energieverbruik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Passen in de gekozen kast.
Moederbord met 4x DDR3 zodat er ruimte is voor evt. uitbreiding.
Ga je overklokken?
Nee, hier is geen sprake van.
Welke voeding is hierbij aan te raden en welke componentenkeuze zouden jullie in dit systeem veranderen?
Bvd!
voor een vriend van mij ben ik een pc aan het samenstellen, omdat zijn huidige pc niet meer voldoet aan zijn wensen. (I7 860 @2.80 ghz, 4gb ram, GTX 550Ti)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De huidige generatie games draaien zoals GTA V op hoge resolutie en applicaties zoals VISSIM en paramics en 2d-autocad tekeningen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is niet het grootste probleem, hier gaat de voor keur uit naar het "bang for the bucks"-principe. Het systeem assembleer ik zelf. Zo rond de 900 zou mooi zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Illyama prolite X2377HDS met DVI-D aansluiting
muis en toetsenbord
3.5mm headset
1TB HDD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD voor games en windows.
Een GPU die nog even vooruit kan met de tijd.
Een CPU die niet snel de bottleneck van het systeem wordt.
Een zuinige voeding die het systeem aandrijft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD R9 290 videokaart omdat het prijsverschil groter is dan het kwaliteitsverschil met de gtx 970
Intel processor geniet de voorkeur boven die van AMD door prestatieverschil en energieverbruik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Passen in de gekozen kast.
Moederbord met 4x DDR3 zodat er ruimte is voor evt. uitbreiding.
Ga je overklokken?
Nee, hier is geen sprake van.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 228,50 | € 228,50 |
| 1 | MSI H97M-G43 | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Asus R9290-DC2OC-4GD5 | € 290,95 | € 290,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 100,95 | € 100,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 808,80 | |
Welke voeding is hierbij aan te raden en welke componentenkeuze zouden jullie in dit systeem veranderen?
Bvd!