Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Budget game monitor's aanschaffen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 11-09 11:44
Ik zoek een?
Ik zoek 2 monitors. Een aantal maanden was ik eigenlijk al van plan om nieuwe monitors aan te schaffen, dit is er toen helaas niet meer van gekomen. Toen was mijn oog gevallen op: pricewatch: LG 23MP75HM-P Zwart

Nu een aantal maanden later lijkt mij dit niet meer de beste keuze, daarom zou ik graag jullie van jullie advies krijgen.

Wat is je budget?
Ongeveer 200 euro per monitor, het liefst minder maar het mag ook meer zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een 24 inch IPS scherm met een lage response tijd.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zal de monitors gaan gebruiken voor o.a. games, films/series en schoolwerk.

Ik heb zelf al opnieuw het een en ander rondgekeken en kwam op het volgende uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 213,80€ 213,80
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 154,90€ 154,90
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 168,90€ 168,90
1Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart€ 189,75€ 189,75
1Samsung S24D590PL Zwart€ 168,80€ 168,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 896,15

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-08-2019
TN sowieso links laten liggen dan. De rest is eigenlijk gewoon een persoonlijke keuze, van wat je belangerijker vind; design, contrast, kijkhoeken, kleurweergave, verstelbaarheid, bouwkwaliteit etc.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:59

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Vind je het belangrijk dat de monitor kan draaien op de voet? Dat het scherm zelf kan "knikken en schudden"?

Als je liever IPS hebt, waarom pak je dan:
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart ?

:)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:31
Ik zou de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart of pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart (is dezelfde monitor maar beter regelbare poot) aanraden. Die hebben een A-MVA beeldscherm, dat net zoals IPS heel goede kleuren heeft en veel betere kijkhoeken dan TN. IPS heeft wel wat betere kijkhoeken dan A-MVA, maar A-MVA heeft dan weer betere zwart weergave. Het is maar waar je zelf de voorkeur aan geeft.

Response tijden zijn relatief, elke fabrikant meet die anders, en TN-panelen zijn op dit punt wel effectief sneller, maar dat weegt in de praktijk voor mij helemaal niet op tegen de vreselijke kijkhoeken en kleurweergave (en vaak ook veel banding).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bieowbie
Frozen schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:44:
Vind je het belangrijk dat de monitor kan draaien op de voet? Dat het scherm zelf kan "knikken en schudden"?

Als je liever IPS hebt, waarom pak je dan:
pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart ?

:)
Dacht dat A-MVA redelijk overeen kwam met IPS. Dit is toch ook zo?

Dat de Iiyama ProLite E2483HS-B1 tussen het lijstje staat is een foutje geweest.

Maar de onderstaande schermen zijn dus precies hetzelfde, op de voet na?
pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart

Aangezien ik ze waarschijnlijk ga ophangen kan ik dus beter voor de goedkopere gaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Ja, gewoon de goedkoopste nemen, zijn echt goede panelen die in de Iiyama AMVA's zitten

Zeker als je films en series gaat kijken zou ik AMVA nemen, het toch wel vrij lage contrast van IPS vergeleken met AMVA zorgt ervoor dat films vrij lelijk zijn. Beetje hetzelfde verhaal als plasma/CRT en LCD TV's

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bieowbie
Nog 1 puntje; 27 inch met 1920x1080 is niet echt gewenst ofwel? Hoor van veel mensen dat je de pixels dan kan tellen? iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Ligt aan de afstand, pixels tellen is wat te kort door de bocht, als je echt een stuk van je schermen afzit, kan het zelfs prettiger zijn, want dan is je scherm niet zo klein. Zit je er te dicht bij, dan is het inderdaad vrij onscherp.

Wat je zelf prettig vind, is ook belangrijk, ik zit vrij ver van mijn 22" af, vind ik fijn, mijn pa zit met zijn neus op zijn 24", vind hij fijn.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bieowbie
Ik ben uiteindelijk voor de onderstaande monitor gegaan:

Ben er in principe zeer tevreden over, alleen een puntje; wanneer ik de monitor met een DVI kabel aansluit komt er tijdens het gamen een doorzichtige horizontale streep die beweegt op het scherm. Weet iemand waar dit aan kan liggen? 8)7 VSync heb ik aanstaan.

Ik heb het tijdelijk opgelost door met een HDMI kabel te werken. Dit is echter niet de gewenste oplossing want ik wil de HDMI aansluiting binnenkort gebruiken voor een decoder.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True