Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestanden CoinVault recoveren zonder BitCoin adres

Pagina: 1
Acties:

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:23
Hallo,

ik heb het CoinVault virus op mijn computer (gehad). Inmiddels is het programma in quarantaine gezet, echter zijn al mijn bestanden encrypt. Nu is er een mogelijkheid om deze bestanden (mogelijk) te decrypten (https://noransom.kaspersky.com/). Hiervoor is echter het bitcoinadres nodig wat in het CoinVault scherm komt. Het probleem is dat ik dit scherm nooit heb gekregen, zoals gezegd is het virus inmiddels in quarantaine, de gegenereerde bestandslijst van geencrypte bestanden is wel gewoon aanwezig.

Nu vraag ik me dus af of iemand weet hoe ik het bitcoinadres boven water kan krijgen, zodat ik een poging kan doen om mijn bestanden te decrypten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Regel een fysieke PC die leeg mag, installeer een vergelijkbare Windows met niet al te veel beveiligingsmaatregelen en zonder netwerkverbinding, zet er met USB wat documenten op, besmet die machine met de files in quarantaine, check adres, formatteer die machine. Het kan vast sneller maar dat lijkt me een veilige en makkelijke manier om het te doen :)

(En beveilig je echte-PC voortaan beter ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jswinkels
Goed punt! Heb dit geprobeerd, echter ik krijg het scherm heel kort (slechts een flash) te zien. Ik kan dus nog altijd niet het bitcoinadres zien.

Iemand nog andere ideëen?

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 08:31
jswinkels schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:45:
Goed punt! Heb dit geprobeerd, echter ik krijg het scherm heel kort (slechts een flash) te zien. Ik kan dus nog altijd niet het bitcoinadres zien.

Iemand nog andere ideëen?
DBAN

Verwijderd

DBAN = Delete system32

Quarantaine zegt niets. Lijkt me handig om windows opnieuw te installeren, dan weet je teminste zeker dat je van die virus af bent. weet wel dat het mogelijk is om je bestanden te decrypten maar heb er geen ervaring mee dus daar kan ik niets over zeggen. met die virus zou je misschien niet kunnen decrypten, vandaar het opnieuw installeren van je OS.

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 08:31
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 01:21:
DBAN = Delete system32

Quarantaine zegt niets. Lijkt me handig om windows opnieuw te installeren, dan weet je teminste zeker dat je van die virus af bent. weet wel dat het mogelijk is om je bestanden te decrypten maar heb er geen ervaring mee dus daar kan ik niets over zeggen. met die virus zou je misschien niet kunnen decrypten, vandaar het opnieuw installeren van je OS.
DBAN betekent niet alleen dat je system32 folder weg is. Echter is het maken van back-ups en een herinstallatie bij infectie wel de aanbevolen manier.

Ik weet het, daarmee krijg je je gegevens niet terug, het blijft een lastige discussie.

Verwijderd

photofreak schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 01:35:
[...]

DBAN betekent niet alleen dat je system32 folder weg is. Echter is het maken van back-ups en een herinstallatie bij infectie wel de aanbevolen manier.

Ik weet het, daarmee krijg je je gegevens niet terug, het blijft een lastige discussie.
oha ja klopt, een backup is vanzelfsprekend. O+

• jswinkels
Mijn probleem is niet zozeer om het virus te verwijderen maar vooral om de bestanden te decrypten. Hiervoor is het bitcoinadres nodig wat in het Coinvault scherm wordt weergegeven. Het probleem is dat dit scherm maar heel kort in beeld is (slechts een kleine flash). Zowel op mijn laptop (waar de encrypte files staan) als op de verse installatie op een oude pc.

Ik ben dus op zoek naar een manier om het bitcoinadres te achterhalen.

[ Voor 9% gewijzigd door jswinkels op 08-05-2015 22:01 ]

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 00:20
jswinkels schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:01:
Mijn probleem is niet zozeer om het virus te verwijderen maar vooral om de bestanden te decrypten. Hiervoor is het bitcoinadres nodig wat in het Coinvault scherm wordt weergegeven. Het probleem is dat dit scherm maar heel kort in beeld is (slechts een kleine flash). Zowel op mijn laptop (waar de encrypte files staan) als op de verse installatie op een oude pc.

Ik ben dus op zoek naar een manier om het bitcoinadres te achterhalen.
Kun je je antivirus quarantaine niet terugzetten?
Pagina: 1