Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Beste Tweakers,

binnenkort komt mijn AMD A10-6790K binnen, de vraag is of ik deze kan gebruiken in samenwerking met mijn oude GPU (Sapphire HD 3870). Ik heb namelijk drrie beeldschermen met een 768 resolutie, en het moederbord welke ik gebruik heeft maar twee video uit poorten (1XDVI en 1XVGA). Is het mogelijk om de losse videokaart alleen te gebruiken voor het uitzenden van het beeld, maar als ik wil gaan gamen op de drie beeldschermen dat de APU daarvoor wordt gebruikt.

Is het ook mogelijk om later nog een losse videokaart te kopen en deze in Crossfire te zetten met de APU? Zo ja welke is hier dan het meest geschikt voor?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vragen.

Met vriendelijke groet,

Lorenzo Giovannie Smit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574841

Het is mogelijk om ze zo aan te sluiten.
Maar niet om zo te gamen. Dat gaat niet werken, omdat de extra kaart niet samenwerkt met de apu.
Het is mogelijk om crossfire te doen met de apu. Maar dat is meestal ook niet echt aan te raden. Ook denk ik dan dat je niet 3 schermen aan kan sluiten.
En je wil met deze setup op 3 schermen gamen? Daar heeft de apu denk ik wat te weinig kracht voor. Zelfs al is de resolutie van de 3 schermen niet zo hoog. Misschien dat alles op low net lukt, bij de wat nieuwere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 04:10
Je kan denk ik het beste een eurotje of 150 investeren in een leuke videokaart en er klaar mee zijn. En dan voor 150euro een 24 inch schermpje te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Zou het wel mogelijk zijn om mijn gewone desktop-omgeving en dergelijke wel op alle drie de schermen te laten werken, maar bij het gamen maar 1 scherm gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Anoniem: 574841 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:40:
Het is mogelijk om ze zo aan te sluiten.
Maar niet om zo te gamen. Dat gaat niet werken, omdat de extra kaart niet samenwerkt met de apu.
Het is mogelijk om crossfire te doen met de apu. Maar dat is meestal ook niet echt aan te raden. Ook denk ik dan dat je niet 3 schermen aan kan sluiten.
En je wil met deze setup op 3 schermen gamen? Daar heeft de apu denk ik wat te weinig kracht voor. Zelfs al is de resolutie van de 3 schermen niet zo hoog. Misschien dat alles op low net lukt, bij de wat nieuwere spellen.
Ik zal zeker geen FarCry 4 of Battlefield Hardline/4 gaan spelen op deze PC, het zal vooral gaan om de al wat oudere RPG spellen, Dragon Age Origins, Elder Scrolls serie etc., zouden dit soort spellen wel eenvoudig te spelen zijn op alle drie de schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574841

Dat kan zeker. Dan moet je gamen op 1 van de schermen die je aansluit op de Apu. Dus het moederbord.
Nee niet op 3 schermen. Niet met 2 verschillende videokaarten. Als je een moederbord had met 3 poorten, zou het wel moeten lukken denk ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 574841 op 04-05-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Anoniem: 574841 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:47:
Dat kan zeker. Dan moet je gamen op 1 van de schermen die je aansluit op de Apu. Dus het moederbord.
Nee niet op 3 schermen. Niet met 2 verschillende videokaarten. Als je een moederbord had met 3 poorten, zou het wel moeten lukken denk ik.
Aaah, okeey dan begrijp ik het, hartelijk dank voor de snelle reactie trouwens!
Pagina: 1