Beste Tweaker,
Ik heb een klein meningsverschil met mijn werkgever omtrent Bevrijdingsdag.
Mijn werkgever is van mening dat er op 5 mei gewoon gewerkt moet worden ondanks dat hij in het handboek / CAO het volgende heeft opgenomen.
echter wil hij zich hier niet aan houden.
Naar mijn inzien gaat hij hiermee tegen zijn eigen handboek in door te zeggen dat er gewoon gewerkt moet worden en dat het bij verlof dit van je eigen vakantie uren ingehouden moet worden.
mijn inziens is dit niet correct en is deze dag voor kosten van de werkgever en niet voor de werknemer.
Nu ben ik benieuwd wat nu eigenlijk mijn mogelijkheden zijn.
kan ik eisen dat deze dag voor rekening van de werkgever komt ? of heb ik gewoon pech en moet deze dag voor eigen rekening genomen worden.
ben benieuwd naar jullie reacties en advies hoe ik dit het beste kan aankaarten bij de werkgever.
ter info, wij zijn een ICT Detachering en de klant waar ik ben geplaatst is overheid en is 5 mei gesloten.
Ik heb een klein meningsverschil met mijn werkgever omtrent Bevrijdingsdag.
Mijn werkgever is van mening dat er op 5 mei gewoon gewerkt moet worden ondanks dat hij in het handboek / CAO het volgende heeft opgenomen.
echter als ik ga kijken op de site van de Rijksoverheid staat duidelijk vermeld dat 5 me is aangemerkt als een Officiële feestdag.Feestdagen
Op de volgende feestdagen, voor zover zij niet op zaterdag of zondag vallen,
wordt vrijaf gegeven met behoud van salaris:
- Nieuwjaarsdag
- Tweede Paasdag
- Koninginnedag
- Hemelvaartsdag
- Tweede Pinksterdag
- Eerste en Tweede Kerstdag
- Overige dagen die door de overheid als officiële feestdagen worden aangemerkt
echter wil hij zich hier niet aan houden.
Naar mijn inzien gaat hij hiermee tegen zijn eigen handboek in door te zeggen dat er gewoon gewerkt moet worden en dat het bij verlof dit van je eigen vakantie uren ingehouden moet worden.
mijn inziens is dit niet correct en is deze dag voor kosten van de werkgever en niet voor de werknemer.
Nu ben ik benieuwd wat nu eigenlijk mijn mogelijkheden zijn.
kan ik eisen dat deze dag voor rekening van de werkgever komt ? of heb ik gewoon pech en moet deze dag voor eigen rekening genomen worden.
ben benieuwd naar jullie reacties en advies hoe ik dit het beste kan aankaarten bij de werkgever.
ter info, wij zijn een ICT Detachering en de klant waar ik ben geplaatst is overheid en is 5 mei gesloten.
> There is no Real Life, It's just Away From Keyboard! <