Toon posts:

Echte stille Socket A koeler, bestaan ze ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
zoals vele tweakers is lawaai vijand nr 1.
Nu heb ik op mijn Duron 700 een fake orb zitten die enorm veel lawaai maakt. Hij koelt daarbij ook enorm slecht. Ik ben nu nog altijd opzoek naar een goeie stille koeler. Ik overweeg een zalman maar ik hoor toch telkens weer tegenstrijdige berichten. Zijn er alternatieven ?

Greetz ;)
Taranis

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik heb een standaard spire koeler waarvan ik het voltage op 7 volt heb gezet... hij is niet meer te horen boven de voeding en de HD uit :) en met 40 graden is ie ook niet heet...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De Noisecontrol Silverado... te koop voor 159 bij Gistron :)

Verwijderd

Gewoon een goed koelblok (alpha bv) kopen en daar met behulp van een mooi luchtsluisje een grote fan op zetten..DAT is pas geruisloos :)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Als je echt stil wilt doen, moet je de koolance kast kopen.
Zit al standaard waterkoeling in voor processor, HD, en videokaart.
Wel een beetje duur met 600 piek :(

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

gewoon een mooi papst ventilatortje kopen van 12cm een netjes verloop stukje naar je koelblok bouwen.. en um dan op een lager voltage laten draaien.. dat is echt heel zachtjes en ziet er nog cool uit ook..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 09:46 schreef taranis het volgende:

zoals vele tweakers is lawaai vijand nr 1.
Nope!! HITTE is vijand no. 1!!!!!!!!

maarreh ik heb op me duron 800@1100 een gewone coolermaster zitten!! Omda'k ook 4 casefans er in heb zitten, die boven de coolermaster uitkomen qua decibellen, is het niet echt zo supergeruisloos, maar er valt mee te leven........ en hij's lekker gekoelt!!! Als je echt iets stils wil.. moet je waterkoeling gaan aanleggen: www.waterkoeling.com

Verwijderd

Ook al eens gedacht aan een fatsoenlijk geluidsdichte kast?

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
alle vormen van orb achtige koelers zijn gewoon ronduit slecht ze zien er leuk uit maar echt werken doen ze niet ja pas als er een 7000 rpm koeler boven hangt maar daar word je toch echt gestoord van.

je heb mensen die het mee vinden vallen maar die komen te veel in een discoteek en zijn waarschijnlijk lawaaidoof want net als een superorb met die 2 ventilatoren word je er crazy van de herrie.

ik heb een taisol die heeft een 4800 rpm fan
meet 80x60x60 en weegt 245 gram en delta
fan 6x6 perfekt ding

voor de herrie freaks ook te koop met delta 6800 rpm fan.

http://www.taisol.com/products/cpucoolers.htm

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:40
Op zondag 17 juni 2001 11:04 schreef Paitor het volgende:
Als je echt stil wilt doen, moet je de koolance kast kopen.
Zit al standaard waterkoeling in voor processor, HD, en videokaart.
Wel een beetje duur met 600 piek :(
duur???
goedkoop zul je juist bedoelen.
je krijgt er echt een hoop voor.

relative is het dus goedkoop!

Verwijderd

Topicstarter
waterkoeling vind ik juist iets te ver gaand dus wil ik het houden bij luchtkoeling. Als ik een groot koelblok met zo'n verloopstuk + 120 mm fan wil gebruiken, welk blok moet ik dan nemen ?

Verwijderd

Ik heb gewoon een standaard barrel ding de fan er af gehaald en zonder verloop stuk er een 90 mm fan opgeklust. Niet het netst maar het werkt wel erg goed. Een airduct is volgens mij ook niet echt nodig.

Verwijderd

De Zalman CNPS3100G, of de noisecontrol silverado.

Verwijderd

Mn Zalman is nu lekker stil ja. Volgens mij erger ik me nu vooral aan de chipset-fan, en de ledjes in mijn plextor cdrom-speler.

Ik wil de pc aanlaten, maar als me ouders zien dat ie nog aanstaat (zien de ledjes) zetten ze m uit..

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
coolermaster DP5-6H51 is errrrrrug stil en cooled best goed. het mooiste nog... hij kost maar 25 piek!!
:) :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:34
Op zondag 17 juni 2001 11:21 schreef monterey het volgende:
alle vormen van orb achtige koelers zijn gewoon ronduit slecht ze zien er leuk uit maar echt werken doen ze niet ja pas als er een 7000 rpm koeler boven hangt maar daar word je toch echt gestoord van.
Die nieuwe Dragon Orb's kwamen wel goed uit de test die ik op de frontpage las, daarbij ook nog is redelijk stil.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Een mooi stil alternatief is de Thermo Engine met standaard fan.

Of ie Dragon Orb nu zo stil is moet ik nog zien, er zit wel een 7000 toeren fan op :P

Offehhh...

(*Fluister*) Een Swift MC462 met een panaflo 80 mm fan ;)

Verwijderd

Topicstarter
kdenk dat ik ga gaan voor the thermo engine met standaard koeler
ik wil in de toekomst nog upgraden naar een palomino of zo. Dan kan ik de koeler overzetten en eventueel een 120mm fan erboven hangen... dat moet best wel stil zijn

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:23
Radiaal fans zijn toch altijd stiller dan de orbjes en andere horizontale fannetjes. Ik had een FOP38 en dat was me een herrie, daarna een ORB en die is stil, maar het aller stilst is toch de Silverado.
Pagina: 1