Toon posts:

DDR3 geheugen vervangen Latitude E6410

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DELL Latitude e6410. Hier zit een 2Gb ram geheugen in welke ik graag wil vervangen voor 2 banken van 4Gb elk.
Dus heb ik bij Conrad 2 banken aan laten rukken om de vervangen. Volgens Conrad zijn de banken backwards compatible met 1066 Mhz.

https://www.conrad.nl/nl/...z-cl9-9-9-24-1165509.html

Prima voor mijn laptop dacht ik....
Helaas is de installatie op niks uitgelopen. In de bios zie ik dat ze herkend worden en de vermelde frequentie is ook 1066 Mhz maar verder opstarten vertikte hij.
Daarna heb ik deze vraag bij Conrad neergelegd maar de enige respons die ik kreeg had de technische verdieping van een schuurspons; ik kon ze terugsturen.

Maar nu ben ik een beetje huiverig voor het opnieuw bestellen van een set. Mijn vraag aan jullie is welk geheugen kan ik wel in deze laptop plaatsen?

Vast dank voor je reactie!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Met het invullen van "Dell lattitude e6410 memory upgrade" in Google kom je een heel eind, zelf allerlei sites die geheugen aanbieden, je vult gewoon je laptop merk en type in, betalen en wachten op ontvangst. Er zijn genoeg opties.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:25

Speedmaster

Make my day...

• raceduck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 09:56
Ik heb zelf de 6410 en bij mij zitten deze modules erin

2x Nanya NT2GC64B88B0NS-CG 1033 TW (PC3-10600)

1333 Zou dus ook moeten werken

[ Voor 13% gewijzigd door raceduck op 04-05-2015 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties!

Kan iemand me ook vertellen waarom het eerder via Conrad bestelde geheugen niet heeft gewerkt? Ik heb de link in het topic geplaatst.
Deze zijn namelijk ook gevonden als upgrade voor mijn laptop.
Ik ben hier erg benieuwd naar.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Compatibiliteits problemen komen wel vaker voor met geheugen upgrades/vervangen.
OEM PC's, en dan metname laptops kunnen soms extreem picky zijn met wat werkt, en wat niet.

Zelf ook een keer voor een laptop (inmiddels een antiek model, uit 2003 ofzo) geheugen upgraden, verschillende modules geprobeerd, en iedere keer hetzelfde verhaal, de helft van het totaal werd maar gezien.
Er komt namelijk veel meer bijkijken dan alleen het aantal Mhz en timings, het gaat metname vaak mis op de gebruikte chipjes (de density van het RAM). En metname dat laatste is vaak moeilijk te achterhalen wat het geheugen zelf heeft, en wat de laptop/PC wil slikken en wat niet.

Verwijderd

Nemesizz schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:04:
Compatibiliteits problemen komen wel vaker voor met geheugen upgrades/vervangen.
OEM PC's, en dan metname laptops kunnen soms extreem picky zijn met wat werkt, en wat niet.

Zelf ook een keer voor een laptop (inmiddels een antiek model, uit 2003 ofzo) geheugen upgraden, verschillende modules geprobeerd, en iedere keer hetzelfde verhaal, de helft van het totaal werd maar gezien.
Er komt namelijk veel meer bijkijken dan alleen het aantal Mhz en timings, het gaat metname vaak mis op de gebruikte chipjes (de density van het RAM). En metname dat laatste is vaak moeilijk te achterhalen wat het geheugen zelf heeft, en wat de laptop/PC wil slikken en wat niet.
reden dat de helft gezien werd is omdat je laptop een 32bit besturingsysteem heeft, die kan namelijk maar max 4GB ram hebben.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:04:
[...]

reden dat de helft gezien werd is omdat je laptop een 32bit besturingsysteem heeft, die kan namelijk maar max 4GB ram hebben.
Nee dat was wat anders. Het ging van 512MB naar 1GB in mijn geval, had te maken dat de geheugencontroller niet goed met de modules (met het de gebruikte chipjes op de RAM latjes zeg maar) overweg kon. Als je in CPU-z keek gaf die wel aan dat het 1GB modules waren, maar de BIOS en Windows konden maar 512MB gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties!

Het blijft dus een stukje gokwerk en hopen dat de shop de geheugenbankjes terug wil nemen. Gelukkig deed Conrad daar niet moeilijk over. 80 euro is toch een aanzienlijk bedrag.

Voor nu ga ik voor de Nanya zoals die bij Raceduck ook werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Nanya RAM kaarten niet kunnen vinden. Maar bij Azerty heb ik nog 2 kaarten kunnen krijgen van 4 Gb elk. Probleemloos geïnstalleerd en werkt stukken sneller dan de 2 Gb welke ik niet aan kon wennen. :X
Pagina: 1