Qlikview is volgens mij gewoon een reporting front end designer/builder.
Als je op basis van SSRS eenvoudig een report in elkaar wilt klussen kan je Report Builder gebruiken (kan je WYSIWYG een report in elkaar zetten). Visual Studio is ook een optie.
Als je op basis van SSRS eenvoudig een report in elkaar wilt klussen kan je Report Builder gebruiken (kan je WYSIWYG een report in elkaar zetten). Visual Studio is ook een optie.
[ Voor 3% gewijzigd door Laurens-R op 04-05-2015 11:44 ]
Ik gebruik nu de standaard report builder inderdaad.Laurens-R schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:44:
Qlikview is volgens mij gewoon een reporting front end designer/builder.
Maar kan ik niet ergens meer 'fancy' Chart Controls vandaan halen?
Maar wat zoek je dan precies in een dergelijke library? Wat voor chart types zoek je? Gaat het je puur om wat visuele polish of gaat het echt om concreet andere graph/chart types? (want qua type charts is Report Builder / SSRS toch redelijk compleet)
Wil je echt je data op een andere manier inzichtelijk maken? En waar voldoen de huidige charts dan niet?
En welke versie van SQL Server gebruik je (want latere versies zijn ook meer opgepoetst)?
Volgens mij heb je trouwens niet echt een keuze als het neerkomt op custom charts, je kan hoogstens kleuren e.a. formatting aanpassen.
Wellicht dat - als je verder wilt gaan dan standaard formatting - je met Visual Studio het e.e.a. in elkaar kan klussen, maar daar heb ik in het kader van SSRS geen ervaring mee.
Wil je echt je data op een andere manier inzichtelijk maken? En waar voldoen de huidige charts dan niet?
En welke versie van SQL Server gebruik je (want latere versies zijn ook meer opgepoetst)?
Volgens mij heb je trouwens niet echt een keuze als het neerkomt op custom charts, je kan hoogstens kleuren e.a. formatting aanpassen.
Wellicht dat - als je verder wilt gaan dan standaard formatting - je met Visual Studio het e.e.a. in elkaar kan klussen, maar daar heb ik in het kader van SSRS geen ervaring mee.
[ Voor 54% gewijzigd door Laurens-R op 04-05-2015 13:35 ]
Naar mijn weten moet je in SSRS alles zelf in elkaar schroeven.
Wij gebruiken het regelmatig, en met een beetje creatief denkwerk kan je hele mooie rapporten maken.
Je kan vrijwel alles aanpassen en koppelen aan data.
Wij gebruiken het regelmatig, en met een beetje creatief denkwerk kan je hele mooie rapporten maken.
Je kan vrijwel alles aanpassen en koppelen aan data.