Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Hallo allemaal,

Laat ik eerst zeggen dat ik bijna niets weet van Photoshop maar waarschijnlijk het toch moet gebruiken. Misschien ook een goed moment om eindelijk dit pakket goed te leren.

Mijn propbleem:

Ik heb een PSD file wat een soort lijst/kader is welke ik wil gebruiken voor ongeveer 100 logo's. De bedoeling is om voor elk logo de lijst (PSD) als achtergrond te gebruiken. Hierdoor krijg ik dus 100 rechthoekige gekaderde logo's.

Dus PSD + logo1, PSD + logo2, PSD + logo3 etc etc

Kan je zoiets automatisch maken in Photoshop of is het handwerk en moet ik alle 100 logo's handmatig hierin plakken?

Elke hulp is welkom al is het alleen een stukje in de goede richting ;-)

Bedankt alvast voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Je kunt het automatiseren met Actions. Het maakt het gemakkelijker wanneer alle logos dan dezelfde dimensies hebben, al hoeft het niet per se.

In de action tab, kun je een nieuwe action starten (record button), voer de handelingen uit die je wil dat gebeuren, druk dan op Stop. Sla de Action op.

Dan heb je ergens in het file menu de automate functie waar je een bende bestanden door de Action heen kunt laten lopen. Voor 100 plaatjes gaat je dat veel tijd besparen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Kijk dat zijn de tips! Ik ga er tijdens de regen straks eens in duiken 😎 bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Op internet zijn héél veel tutorials te vinden die uitleggen hoe je dat soort actions kan maken. Wat ook kan (en waarschijnlijk sneller is), is de PSD met de lijst te exporteren naar PNG en met ImageMagick (composite) de logo's er in te plaatsen en op te slaan.

code:
1
composite -gravity Center lijst.png logo.png logo_met_lijst.png

Als batch dus iets van:

code:
1
2
3
for %%f in (logo_*.png) do (
    composite -gravity Center lijst.png %%~nf %%~n1_met_lijst.png
)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Dat is ook een slimme manier maar moet ik dan niet eerst zorgen dat de logo's en het frame een goede size hebben? Dus dat je niet een mini logo in het frame krijgt bij de een en dan opeens één die over de kaders heen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06

Nic

Vrij

Vanzelfsprekend. Maar ook daar is ImageMagick super voor.
http://www.imagemagick.org/Usage/resize/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Ik ben de rest van de dag zoet ;-) Thnx guys
Pagina: 1