Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Update Macbook Pro 15''? Wanneer?

Pagina: 1
Acties:
  • 548 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gijsheg
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22-09 08:08
Hallo,

Ik wou binnenkort een Macbook Pro Retina 15 inch aanschaffen maar heb hiervoor gewacht tot het Apple event.
Afgelopen apple event is de nieuwe Macbook is uitgekomen, Apple heeft toen ook de Macbook Pro 13'' een kleine update gegeven door force touche pad toe te voegen.
Ik had gehoopt dat er ook een update kwam voor de 15'' maar helaas.
Ook vind ik het jammer om er nu een te kopen omdat het huidige 15'' model al erg lang op de markt is.
Wat is het advies?

1. Heeft iemand enig idee wanneer Apple de 15'' weer gaat vernieuwen.

2. Welke verbeteringen kun je dan verwachten in dit model en voegt dit veel toe vergeleken met de voorganger?
(is het het wachten waard?)

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:24
Het klopt inderdaad dat de 15" al een behoorlijke tijd niet meer geupdate is. Toevallig dat ik gisteren hetzelfde heb besproken met een vriend van me, die ook op zoek is naar een nieuwe rMBP.

De grafische chip is bijna twee jaar oud ondertussen. En sinds het Apple event is ook een nieuwe potentiele CPU uitgekomen voor een 15" rMBP. Een andere verbetering zal force touch zijn. Verder verwacht ik geen bijzonderheden (maw, geen nieuw design oid).

De vraag is meer, heb je de MacBook nu nodig of kun je wachten? Indien je kunt wachten zou ik dat nog even doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 00:45
Ik zit ook op de update te wachten en er gaan een aantal geruchten dat de macbook 8 juni op de WWDC geüpdatet word( o.a. Macrumors) wel zijn de geruchten tegenstrijdig in levertijd, sommigen zeggen vanaf juni te koop, anderen dat de Macbook word aangekondigd en pas in augustus/ september geleverd.

Zelf wacht ik op 8 juni, voor mij is een maand zo lang niet meer

"Sometimes life's going to hit you in the head with a brick. Don't lose faith." - Steve Jobs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gijsheg
SquareOne schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:16:

De grafische chip is bijna twee jaar oud ondertussen. En sinds het Apple event is ook een nieuwe potentiele CPU uitgekomen voor een 15" rMBP. Een andere verbetering zal force touch zijn. Verder verwacht ik geen bijzonderheden (maw, geen nieuw design oid).
Is er nog verandering te verwachten als je kijkt naar de videokaart & SSD.
Mijn plan was namelijk om rMBP 15" met extra videokaart aan te schaffen zoals apple die nu aanbied.
SquareOne schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:16:
De vraag is meer, heb je de MacBook nu nodig of kun je wachten? Indien je kunt wachten zou ik dat nog even doen.
Nee ik heb niet nodig, op zijn vroegst heb ik hem 10 september. Dus wat dat betreft zit er geen haast achter. ;)
tweakertjee schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:22:
Ik zit ook op de update te wachten en er gaan een aantal geruchten dat de macbook 8 juni op de WWDC geüpdatet word( o.a. Macrumors) wel zijn de geruchten tegenstrijdig in levertijd, sommigen zeggen vanaf juni te koop, anderen dat de Macbook word aangekondigd en pas in augustus/ september geleverd.

Zelf wacht ik op 8 juni, voor mij is een maand zo lang niet meer
Dus opzich is het meer dan het wachten waard. :*)

o.a. Macrumors: deze site check ik ook vaak idd zijn er verder nog bronnen waar je informatie vandaan kunt halen over nieuwste geruchten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SquareOne
gijsheg schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:00:
[...]

Is er nog verandering te verwachten als je kijkt naar de videokaart & SSD.
Mijn plan was namelijk om rMBP 15" met extra videokaart aan te schaffen zoals apple die nu aanbied.
Zoals ik aangaf is de GPU al ruim 2 jaar oud. Bij een 'update' zal er waarschijnlijk ook een nieuwe CPU in komen. De vraag is meer of Apple besluit het goedkoopste model ook weer met aparte grafische chip uit te rusten of weer te kiezen voor een built-in chip. Wat betreft de SSD; De instap MacBook Air en rMBP (13") hebben nog altijd maar 128GB geheugen. De 15" rMBP begint al op 256GB, ik zie ze dit niet standaard upgraden naar 512GB.
gijsheg schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:00:

Nee ik heb niet nodig, op zijn vroegst heb ik hem 10 september. Dus wat dat betreft zit er geen haast achter. ;)
Nou lekker wachten tot de eerste week van september dan. In de maanden juli/augustus krijg je vanwege de Back to school actie vaak nog 100 euro iTunes tegoed cadeau bij aanschaf van een Mac + 8% studentenkorting. (Hierbij ga ik er voor het gemak even vanuit dat je student bent - 10 september is immers de start van het collegejaar).

[Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 04-05-2015 11:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 25-09 13:19

Pat-Juh

Patrick

Wat ik zelf vermoed is dat er een update naar Broadwell of Skylake komt zodra deze uit is, Apple moet nu namelijk wachten op Intel tot deze een QC levert voor de 15" Pro. Tegelijkertijd zal dan ook een GPU update komen (de concurrentie heeft momenteel Haswell i7 QC's met minstens een 950 of 960M van nVidia er in zitten). Of de instapper met een dGPU of IGP komt zoals nu het geval is zal de tijd ook leren. Ik vermoed een IGP zoals nu de Iris Pro. Wel uiteraard een geüpdate versie, geruchten gaan volgens mij dat de Skylake GT4e (wat de codenaam is) 50% meer verwerkings/rekeneenheden krijgt dan de huidige Broadwell varianten. Dit naast eventueel andere verbeteringen dus voor de gemiddelde gebruiker wel "afdoende" (of dit ook voor jullie en ons geldt is afwachten).

Wanneer en wat het precies is zal afwachten worden, Apple is vrij goed in dergelijke plannen geheim te houden. Ik wacht er in elk geval ook met smart op :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gijsheg
SquareOne schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:21:

Nou lekker wachten tot de eerste week van september dan. In de maanden juli/augustus krijg je vanwege de Back to school actie vaak nog 100 euro iTunes tegoed cadeau bij aanschaf van een Mac + 8% studentenkorting. (Hierbij ga ik er voor het gemak even vanuit dat je student bent - 10 september is immers de start van het collegejaar).
Klopt idd ik begin 10 Sept. Met nieuw schooljaar en ben student en heb zeker een goede computer nodig voor mijn toekomstige studie werktuigbouwkunde.
Waar je gebruik maakt van zware programma's zoals autoCAD.
Pat-Juh schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:29:
Wat ik zelf vermoed is dat er een update naar Broadwell of Skylake komt zodra deze uit is, Apple moet nu namelijk wachten op Intel tot deze een QC levert voor de 15" Pro. Tegelijkertijd zal dan ook een GPU update komen (de concurrentie heeft momenteel Haswell i7 QC's met minstens een 950 of 960M van nVidia er in zitten). Of de instapper met een dGPU of IGP komt zoals nu het geval is zal de tijd ook leren. Ik vermoed een IGP zoals nu de Iris Pro. Wel uiteraard een geüpdate versie, geruchten gaan volgens mij dat de Skylake GT4e (wat de codenaam is) 50% meer verwerkings/rekeneenheden krijgt dan de huidige Broadwell varianten. Dit naast eventueel andere verbeteringen dus voor de gemiddelde gebruiker wel "afdoende" (of dit ook voor jullie en ons geldt is afwachten).

Wanneer en wat het precies is zal afwachten worden, Apple is vrij goed in dergelijke plannen geheim te houden. Ik wacht er in elk geval ook met smart op :).
Ik wacht ook met smart :D, zouden deze nieuwe features die je beschrijft genoeg zijn om deze zware programma's vlekkeloos op te runnen uitgaande van het huidige zwaarst model van de 15" of vergelijkbaar toekomstig model?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SquareOne
gijsheg schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:27:
[...]

Klopt idd ik begin 10 Sept. Met nieuw schooljaar en ben student en heb zeker een goede computer nodig voor mijn toekomstige studie werktuigbouwkunde.

[...]

Ik wacht ook met smart :D, zouden deze nieuwe features die je beschrijft genoeg zijn om deze zware programma's vlekkeloos op te runnen uitgaande van het huidige zwaarst model van de 15" of vergelijkbaar toekomstig model?
In het geval van zware programma's als autocad zou ik sowieso voor de versie met losse GPU gaan. Daarmee moet je makkelijk een jaar of 4 vooruit kunnen. Dag mag dan natuurlijk ook wel voor een laptop van rond de 2500 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 25-09 13:19

Pat-Juh

Patrick

gijsheg schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:27:
[...]

[...]

Zolang het geen 3d BIM is kan je ook met een C2D en 8gb ram icm 320/330M aan. Hiermee heb ik toen der tijd gewerkt aan de opleiding bouwkunde. 6 laags appartementen complex o.a. In uit getekend. Met BIM had de laptop meer moeite. Sowieso voor 3d renderen heb je een zwaardere GPU kaart nodig dan er doorgaans in laptops zit.

We zullen het in elk geval zien wat er komen gaat...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gijsheg
Pat-Juh schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:58:
[...]

Zolang het geen 3d BIM is kan je ook met een C2D en 8gb ram icm 320/330M aan. Hiermee heb ik toen der tijd gewerkt aan de opleiding bouwkunde. 6 laags appartementen complex o.a. In uit getekend. Met BIM had de laptop meer moeite. Sowieso voor 3d renderen heb je een zwaardere GPU kaart nodig dan er doorgaans in laptops zit.
Ik neem aan dat je dan dit model bedoelt? van wat je gebruikt hebt.

15-inch: 2,5-GHz Retina-display
Specificaties
2,5-GHz quad-core Intel Core i7
Turbo Boost tot 3,7 GHz
16 GB 1600-MHz geheugen
512 GB PCIe-flashopslag1
Intel Iris Pro Graphics
NVIDIA GeForce GT 750M met 2 GB GDDR5-geheugen
Ingebouwde batterij (8 uur)2
Multi-Touch-trackpad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Niemand hier weet wanneer en met welke specificaties de nieuwe MacBook Pro 15" uitkomt. Hier over speculeren heeft dus weinig discussiewaarde. Zoals altijd; als je het nodig hebt, koop 'm nu. Anders wacht tot de nieuwe revisie uitkomt en beslis dan of de nieuwe het geld waard is, of dat je betere de oude kunt kopen. Dit topic gaat vooralsnog op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True