Paar dagen Kopenhagen/Malmö?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 14:44

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik ben volgende week voor een cursus een paar dagen in Helsingborg, Zweden. Op woensdag word ik teruggebracht naar (de luchthaven van) Kopenhagen. Ik overweeg om er een paar daagjes aan vast te plakken, en pas zondag terug te vliegen. Ik kan dan bijvoorbeeld verblijven in Kopenhagen of in Malmo. Kopenhagen wil ik wel zien, maar hotels zijn niet te betalen. Aangezien het maar 25 km van elkaar verwijderd is, vraag ik me af of ik niet beter in Malmö kan verblijven, en dan gewoon een dagje met de trein naar Kopenhagen gaan. Iemand tips daaromtrent, of bezienswaardigheden? Ik houd van natuur en architectuur.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06 18:29
Qua omgeving heb ik geen tips, maar voor je verblijf is misschien airbnb een mogelijkheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 14:44

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Airbnb heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk, was ook nog wel een idee geweest! Voor nu heb ik net drie nachten in een mooi hotel in Malmö geboekt, vanaf daar is het 35 minuten met de trein/metro naar Kopenhagen. Dat scheelde echt meer dan de helft, en dan had ik in Kopenhagen nog in een kamer van 8m2 geslapen! Nu eens kijken wat er allemaal te doen is in de omgeving. Misschien nog een keer een dag een auto huren, of een langere treinreis maken?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In Kopenhagen zijn toch zat betaalbare hotels? Zat zelf vlakbij het centrum op loopafstand van Nyhavn en dat was echt prima te doen.

Let er wel op dat de trip van Kopenhagen naar Zweden best prijzig is, in ieder geval met de auto. Ik zou geen langere trips maken eigenlijk, in die beide steden kan je je echt prima drie/vier dagen vermaken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-06 08:48
Twee jaar terug in de zomer ben ik voor een week in Malmö en Kopenhagen geweest. Ik zat echter in een klein huisje op een camping aan het water, vlak naast de beroemde Sontbrug tussen Malmö en Kopenhagen. Camping is wel een aanrader, maar daar ben je vast niet naar op zoek.

Treinreis is prima te doen tussen Kopenhagen en Malmö, dus wat dat betreft kun je prima in Malmö overnachten. Ik vraag me alleen af of dat goedkoper is. Zweden is ook relatief duurder dan Denemarken geloof ik met de wisselkoers.

Kopenhagen is de stad die het leukst is om te bezoeken. Veel oude gebouwen en bezienswaardigheden, daar is vast genoeg over te vinden. Malmö is een modernere stad, met wat meer architectuur, bijvoorbeeld de Turning Torso. Het is het zeker ook waard om vlak aan het water bij de Sontbrug te kijken, die ziet er wel machtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:33
Vorig jaar februari hebben wij overnacht in het hotel "Wakeup Copenhagen". Prima hotel, niet te duur en een top locatie t.o.v. het centrum en station.

Kopenhagen is een prima stad om een paar dagen te verblijven, het is net Amsterdam, maar dan mooier, schoner en vriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:18
Vorig jaar ben ik 11 dagen in zweden geweest waarvan 3 dagen in Malmo.

Tips:
- Nieuwe hal van central station, maar ook het oude gedeelte is een kijkje waard.
- Emporium, groot nieuw (2012?) winkelcentrum met best een imposant gebouw. Zeker het bezoeken waard
- Turning Torso, misschien wel hét mooiste gebouw van de stad.
- De Oresund brug, probeer hier naar het punt te lopen waar de brug begint vanuit zweden. Schitterend uitzicht. Pas op, lange wandeling met 29 graden (wat extreem heet is daar) vanaf de dichstbijzijnde bushalte, been there done that.
- Malmohus/slot, oud kasteel uit de 14e eeuw.
- Gamla stan, het oudste gedeelte van malmo, hele kleine huisjes/winkeltjes, zeker de moeite waard!
- Kungsparken/slottsparken, 2 parken aangrenzend aan elkaar. Het stikt daar van de eenden / vogels en mooie paden.
- Sint petrus kerk, hele oude kerk.
- Moderna muskeet, modern museum. Vond ik zelf minder, maar vooral de looks deden het hem (knal oranje)

Dit is het eerste wat me te binnen schiet.

Hotel: http://www.momenthotels.com/home/
Was zo'n 70e per nacht geloof ik. Zal vast goedkoper kunnen als je in een hostel gaat zitten, maar dat wilde ik express niet. 5 min lopen vanaf centraal station, ligging is ideaal.

Edit: Heb van het bovenstaande een fotoreeks beschikbaar, via dm beschikbaar als je wil.

[ Voor 13% gewijzigd door enira op 04-05-2015 20:09 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:25
Mijn zusje zat een paar weken geleden in Kopenhagen in een Generator hostel. Was haar goed bevallen en als ik de foto's op de site bekijk zou ik er ook wel eens willen logeren. En ik heb niet eens wat met hostels :)

http://generatorhostels.com/en/destinations/copenhagen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 13:53
Als je echt voor natuur wil gaan moet je niet naar Kopenhagen en kun je waarschijnlijk beter rondrijden in Zweden (tenzij je helemaal naar Møns Klint wil rijden..). Wat betreft architectuur kun je met de trein tussen Malmö en Kopenhagen ook ff uitstappen op Ørestad Station (op het deeleiland Amager). Hier is een boel nieuwbouw te vinden die een vriend van mij qua architectuur interessant vond tijdens zijn bezoek bij mij destijds. Veel bijzondere nieuwbouw te vinden waar je even rond kunt kijken.
Pagina: 1