Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:39

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
anderhalf jaar geleden de pricewatch: LG IPS237L Zwart gekocht. Altijd heel tevreden over geweest tot gisteren.

Ik heb (zoals je ziet op de foto) over de linkerhelft van het scherm een donker paarse waas. Dit zorgt ervoor dat aan die helft van het scherm alles wazig is en de resolutie niet goed weergegeven wordt.

Wat ik geprobeerd heb:
- aan en uit
- andere HDMI kabel
- andere pc
- pc reset
- google (probleem niet gevonden)

herkent iemand dit probleem? Hoe kan ik dit oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1RBr2T6.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 04-05-2015 08:56 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:39

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Dus je hebt een IPS LCD monitor die digitaal aangesloten is op je PC? Zo'n kleurverschuiving komt zelden tot nooit van de PC, het lijkt er sterk op dat je backlight aan die kant kapot is. Wazig is ook wel bijzonder, want dat zie je normaliter alleen bij analoog aangesloten monitoren en oude CRT's.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Gebruik je een adaptertje?? (als aansluiting van bijvoorbeeld VGA --> HDMI)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
pwillemske schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:26:
Gebruik je een adaptertje?? (als aansluiting van bijvoorbeeld VGA --> HDMI)
nee gebruik ik niet.. gewoon rechtstreeks HDMI out naar HDMI in op de pc.

Het is zelfs als je geen pc aansluit en het scherm op zichzelf aan staat. zelfs dan zie je het paarse effect.

RMA melding gemaakt bij 4allshop :) komt vast goed! wou alleen zeker weten dat dit niet een bekend probleem is wat makkelijk opgelost kan worden voordat ik het terug stuur..

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 04-05-2015 09:33 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Dan ligt het inderdaad aan het scherm, al heb ik het hier op het forum nog nooit/zelden voorbij zien komen...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
pwillemske schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:33:
Dan ligt het inderdaad aan het scherm, al heb ik het hier op het forum nog nooit/zelden voorbij zien komen...
ja inderdaad vond het ook al vreemd.. komt eigenlijk wel goed uit :+ heb tot september garantie. T scherm zelf wordt niet meer gemaakt dus kunnen ze iets nieuws toezenden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Haha, goed moment dus, kun je misschien wat bijleggen en een WQHD scherm kopen!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1