MS Surface 3 review

Pagina: 1
Acties:
  • 9.363 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Een paar dingetjes over de review:

Op meerdere plekken wordt gesproken over een Surface 3 Pro, het ding heet natuurlijk Surface Pro 3.

-----

In de conclusie wordt eigenlijk vergeten dat de Surface 3 een digitizer laag heeft, iets wat hem best wel uniek maakt en niet zo makkelijk vergelijkbaar met het merendeel van de alternatieven. Zo kan ik niets vinden over een digitizer laag op de Asus T300 en de T100.

-----

Even over de prijs van de Surface 3. Ik snap dat jullie de huidige prijzen meenemen in jullie reviews. Maar in dat geval zouden jullie ook huidige DEALS mee moeten nemen in de review. Zo hebben meerdere winkels preorder aanbiedingen waarbij je bijvoorbeeld een Type Cover gratis krijgt.

Coolblue: http://www.computerstore....4216.310066773.1429655081

Paradigit: http://www.paradigit.nl/m...8gb/80038239/details.aspx

Geschiedenis toont overigens wel aan dat MS de prijzen snel omlaag zal brengen, kijkend naar de Surface 2 die in eerst meer dan 500 euro was en nu € 299,-

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:25

Sebazzz

3dp

En als tweede ben ik het ook eens met de eerste opmerking onder de review:
Het artikel komt wel positief over. Maar dan lees je het scorekaart... Eindoordeel een 6'je met als minpunten hoge prijs en dure accessoires? Ik ken een ander merk waarbij een hoge prijs en dure accessoires langzamerhand als een feature wordt gezien.. Nee, ik ben niet te spreken over het eindoordeel.
Het staat totaal niet in verhouding met de hogere cijfers die andere producten hier krijgen die wel in de review negatiever beoordeeld worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Sebazzz op 04-05-2015 08:28 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:45
Ik was ook al bezig met het schrijven hierover... 2 topics is niet nodig, ik sluit mij bij deze aan.

Ik vind het eindoordeel/conclusie ook erg vreemd, een 6-je voor wat uit de review blijkt een vrijwel uitstekende tablet? Het eindoordeel lijkt erg op de accessoires te hangen, maar dat wordt toch bij geen enkele andere tablet gedaan... het gaat toch om de tablet ansich? Een iPad Air 2 128GB is zelfs nog een stukje duurder, officiële accessoires zijn ook zeker niet veel goedkoper er is alleen veel meer aftermarket spul te krijgen. Maar die tablet krijgt toch een veel betere beoordeling...

Verder uitstekende review, maar het eindoordeel gaat scheef... het verzoek aan de reviewer om het eindoordeel toch nog eens onder de loep te nemen en met een iets objectievere conclusie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
@Ramon als het goed is zijn alle Surface 3 Pro's in Surface Pro 3's veranderd en voor de T300 Chi is er ook een actieve stylus te krijgen, dus dat verschil vind ik wel meevallen.

@Alledrie: Prijzen en kortingsacties nemen we in reviews over het algemeen niet mee, omdat de review ook op een later tijdstip nog te raadplegen is en dan is die kortingsactie waarschijnlijk al afgelopen.

Wat het eindoordeel betreft; ik vind een zes niet gek. Hoe goed het scherm en hoe stevig de behuizing ook is, het blijft een tablet met een atom-processor. Die Atom-processor is traag en vind je niet voor niets terug in tabletjes van 100 - 400 euro. Bovendien hebben veel van die tablets wel een toetsenbord bijgeleverd, waardoor je een compleet product koopt. Dat vind ik bij de Surface 3 niet het geval. Inderdaad, niemand verplicht je de officiele Type Cover aan te schaffen, maar zonder dat ding zit je eigenlijk met een half product. Als je dan ook nog eens ziet dat de Surface 3 Pro (geintje, Ramon :+) al voor 700 te krijgen is, en dat je daar wel een stylus bij krijgt, dan is het alleen met een fikse koringsactie nog interessant om de Surface 3 in plaats van de Surface Pro 3 te kopen.

De subtitel van de review is misschien wel iets te positief ten opzichte van de conclusie, daar kijken we nu naar.

(en MicGlou tnx voor het compliment, blijkbaar zit er genoeg info in de review voor jullie om tot je eigen oordeel te komen :))

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Voor het niet meenemen van de prijs vind ik dat de prijs wel aardig vaak in je verhaal hierboven terugkomt. Dit apparaat bijvoorbeeld, wat in de test lager scoort dan de S3 en niet eens rechtop kan staan op schoot, en krijgt een 8: reviews: Asus T100 Chi: premiumversie van populaire convertible

Ook deze, met zijn crappy plastic, haalt een 8 reviews: Acer Aspire Switch 10: scherp geprijsde convertible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Excuus, prijs speelt natuurlijk wel een rol, maar aanbiedingen en kortingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:20

TheVMaster

Moderator WOS
Ik moet eerlijk zeggen dat het cijfer vors tegen valt (zoals hierboven ook al een paar keer opgemerkt), als het een Apple product zou zijn zou hij minimaal een 8 krijgen. Overigens zou je dit product moeten vergelijken met de iPad en tja, dan heb je (in ongeveer dezelfde prijsrange) met de Surface 3 toch een veel completer apparaat dan met een iPad Air 2.

De vergelijking met een Surface Pro 3 (qua prijs) is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk, aangezien die uitvoering al een jaar op de markt is en dus al een behoorlijke prijsdaling heeft gekregen. Daarnaast is de Surface Pro 3 een stuk groter en zwaarder dan de Surface 3, niet echt goed te vergelijken dus....

Kortom....een 6 is veel te laag als je afgaat op het hele verhaal. Als we op prijs gaan beoordelen zou het de redactie sieren om de volgende review van een (overprices) Apple product ook niet meer een hoger cijfer te geven... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PiweD schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:21:
De subtitel van de review is misschien wel iets te positief ten opzichte van de conclusie, daar kijken we nu naar.
té positief? Met het woord 'nichepubliek' is het nog té positief? edit, lijkt te zijn aangepast.

Daarbij snap ik niet waarom die 64GB versie er niet bij wordt gehaald, die is bijna 150 euro goedkoper en er waren ook 2 andere alternatieven die het 'maar' met 64GB moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 04-05-2015 10:43 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-03 16:33
Ik vind deze titel eigenlijk nog niet correct, het is namelijk niet een tablet zoals een iPad is. het is echt een desktopvervanger, waar je echt veel meer mee kan dan met de gemiddelde tablet.
Ik vind het eigenlijk vreemd dat de redactie moeite heeft om de Surface Pro 3 goed te vergelijken met een iPad en dan niet alleen qua cijfer.

Ik benieuwd naar de review van de iPad Pro als deze uitkomt, je kunt wel raden dat de twee reviews naast elkaar gelegd worden. De iPad Pro zal toch ook wel dezelfde prijsklasse liggen als de Surface Pro 3 met dezelfde dure accessoires, die minpunten verwacht ik daar dus terug te zien en dus onvermijdelijk hetzelfde cijfer. Of zijn jullie verwachtingen anders?

[ Voor 35% gewijzigd door Vexxon op 04-05-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
@TheVMaster: je kritiek is genoteerd en een vergelijking met een ipad vind ik persoonlijk niet echt treffend, omdat de Surface-tablets wat formfactor misschien wel wat op ipads lijken, maar verder vind ik de surface eerder een laptop in een tabletjasje, oftewel een Windows-convertible.

@SinergyX we hebben de 64GB-versie niet getest, maar die uitvoering wordt wel her en der in de review genoemd, samen met de prijs van zeshonderd euro.

@Vexxon Ik begrijp je niet helemaal? Je geeft aan dat dat de Surface 3 geen tablet zoals de ipad is, maar echt een desktopvervanger. Maar vervolgens vind je het vreemd dat we moeite hebben om de Surface Pro 3 en de ipad te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PiweD schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:21:
Wat het eindoordeel betreft; ik vind een zes niet gek. Hoe goed het scherm en hoe stevig de behuizing ook is, het blijft een tablet met een atom-processor. Die Atom-processor is traag en vind je niet voor niets terug in tabletjes van 100 - 400 euro.
Een snapdragon 800 vind je ook in een OnePlus One terug, is daarom een Samsung Galaxy S5 ook overpriced? Specificaties vergelijking is leuk maar een consument heeft meer aan een beleving dan en praktisch nut dan aan een snellere processor die meer stroom verbruikt. Als deze processor snel genoeg is voor word, excel en PowerPoint, waarom dan een snellere nemen?
Om nog maar even de knuppel het hoenderhok in te gooien, Apple houdt de exacte processor specificaties van zijn telefoons geheim omdat het de ervaring is die belangrijk is en niet hoe snel de processor tikt. Hetzelfde geld voor Windows Phones vs Android, Leuk dat die laatste snellere processors heeft maar onder de streep is een Windows Phone sneller door de betere software.
Bovendien hebben veel van die tablets wel een toetsenbord bijgeleverd, waardoor je een compleet product koopt. Dat vind ik bij de Surface 3 niet het geval. Inderdaad, niemand verplicht je de officiele Type Cover aan te schaffen, maar zonder dat ding zit je eigenlijk met een half product. Als je dan ook nog eens ziet dat de Surface 3 Pro (geintje, Ramon :+) al voor 700 te krijgen is, en dat je daar wel een stylus bij krijgt, dan is het alleen met een fikse koringsactie nog interessant om de Surface 3 in plaats van de Surface Pro 3 te kopen.
De pro versie heeft al wat dalingen in prijs gehad, dat gaat bij deze tablet ook gebeuren. Waarom moet de prijs zo zwaar wegen in de score? Misschien ziet er wel heel veel R&D in dit product om het te krijgen waar het nu is, daar moet ook voor betaald worden. Als het gewoon een heel mooi product is met een betaalde prijs dan zal het dat misschien wel waard zijn en moet de prijsverwachting misschien bijgesteld worden?
Of over een hele andere boeg, misschien moet deze prijs wel hoog zijn om niet de wind uit de zeilen van andere fabrikanten zoals Asus, HP en Lenovo te nemen? Want natuurlijk kan Microsoft een tablet maken die goedkoper en sneller is dan alles wat HP, Asus en Lenovo kunnen maken. Microsoft maakt namelijk ook de software!
Die titel lijkt mij perfect, het is de conclusie die niet klopt..

EDIT:
PiweD schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:09:
@TheVMaster: je kritiek is genoteerd en een vergelijking met een ipad vind ik persoonlijk niet echt treffend, omdat de Surface-tablets wat formfactor misschien wel wat op ipads lijken, maar verder vind ik de surface eerder een laptop in een tabletjasje, oftewel een Windows-convertible.
Waarom staat er in de review van de IPad dan niet dat het wel erg duur is voor een tablet omdat je voor bijna hetzelfde geld een laptopvervanger kan kopen die ook nog eens prima als tablet te gebruiken is? Sorry maar er wordt hier echt met 2 maten gemeten..

[ Voor 11% gewijzigd door Brilsmurfffje op 04-05-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
De review komt niet overeen met het eindcijfer, ik krijg bijna de indruk dat er een foutje is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:20

TheVMaster

Moderator WOS

@SinergyX we hebben de 64GB-versie niet getest, maar die uitvoering wordt wel her en der in de review genoemd, samen met de prijs van zeshonderd euro.

@Vexxon Ik begrijp je niet helemaal? Je geeft aan dat dat de Surface 3 geen tablet zoals de ipad is, maar echt een desktopvervanger. Maar vervolgens vind je het vreemd dat we moeite hebben om de Surface Pro 3 en de ipad te vergelijken?
Ik begrijp dat jij de vergelijking niet treffend vindt, maar dat is wel hoe dat apparaat in de markt gezet is. Brengt Microsoft een ARM tablet uit, dan is het niet goed...brengen ze een tablet uit met een x86 CPU dan is het weer niet goed....jammer...heel erg jammer.
Brilsmurfffje schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:10:
[...]

Waarom staat er in de review van de IPad dan niet dat het wel erg duur is voor een tablet omdat je voor bijna hetzelfde geld een laptopvervanger kan kopen die ook nog eens prima als tablet te gebruiken is? Sorry maar er wordt hier echt met 2 maten gemeten..
Inderdaad! Je voorkeur mag natuurlijk best bij een Apple of Android device liggen, maar probeer op z'n minst de reviews op eenzelfde manier te beoordelen.

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 04-05-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:03
Ik vind dit nogal vreemd. beide zijn in de basis een tablet en worden ook in de marktgezet als tablet, in een gelijke prijsklasse wanneer je dezelfde opslaggrootte pakt, waarmee je kan browsen, mailen, media kan bekijken en apps kan gebruiken. Dat de Surface 3 daarnaast minder beperkt is dan dan een iPad (of andere soortgelijke tablets) doordat deze ook nog eens volwaardige desktop applicaties kan draaien mits je het niet te gek maakt zou juist een plus punt moeten zijn, en tot een hogere beoordeling moeten leiden ten opzichte van een product als de iPad, wat ook een zeer mooi product is, maar toch qua functionaliteit beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Inderdaad! Je voorkeur mag natuurlijk best bij een Apple of Android device liggen, maar probeer op z'n minst de reviews op eenzelfde manier te beoordelen.
Mee eens. Het begint nu echt een beetje vervelend te worden met de Apple love. Op andere websites zie je een stuk meer een genuanceerd beeld ontstaan van de Surface 3. Tegelijkertijd zijn die websites kritisch op Apple producten terwijl op Tweakers Apple altijd fantastisch is met scores van 8 of hoger.

Daarnaast merk je nu dus ook dat mensen actief verkeerd geinformeerd worden. Destijds met de Surface 2 review van ongeveer 1.5-2 jaar terug, Tweakers was enorm negatief hierover. Om mij heen (een IT omgeving) hoor je dus ook van: "Ha-ha-ha, jij met je Surface 2 die niks kan, dat ding heb ik op Tweakers gezien. Wat een drama."

Vervolgens laat je dan zien dat je praktisch 100% van je werkzaamheden er mee kan doen om vervolgens een beslissende K.O. uit te delen aan de Apple iPad lovers met het aansluiten op een beamer met VGA/HDMI voor een Powerpoint presentatie, projector-hulpje om door de slides heen te scrollen in het USB slot en wat boxjes in de audio jack om de 'bioscoop' compleet te maken. Dan hoor je dus: "Wow..kan dat allemaal met dat apparaat? Dat wist ik niet...gaaf. Misschien moet ik er maar ook één gaan kopen." En dat voor 550 euro + typecover.

En ja, ik ben al lang niet meer de enige in mijn omgeving met een Surface.

De schade is nu al gedaan maar in het vervolg moet de redactie echt wat objectiever gaan worden. Daarnaast is het aanbod van Microsoft producten (en producten die NIET Apple of Android/Google based zijn) qua reviews erg karig. Iemand haalde in de comments -terecht- al aan: Waar is de Lumia 640 review? Redactie, de halve wereld valt flauw met de goede prijsstelling van dat apparaat + kwaliteit + features + eigenlijk alles. Heck, het vorige model Lumia (535) was één van de best verkochte telefoons van de afgelopen paar maanden, ook al met een goede prijsstelling en featureset.

En welk cijfer gaf Tweakers die telefoon van Microsoft?
reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro

Yep, patroon. Ook weer een 6? Buitenlandse websites zijn er veeeeeeel positiever over.

Come on guys, even weer wat objectiever worden en geen 'Apples' met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

Tweakers wil zich graag in de markt zetten als site voor de massa voor informatie voor aankoop etc. getuige de reclames voor Tweakers.

Deze en andere reviews van producten die geen Apple logo hebben doet wat anders vermoeden.

Een iPad die minder kan dan deze tablet krijgt een acht met als minpunt de prijs.
Een Surface 3 die meer kan dan een iPad krijgt een zes vanwege het minpunt de prijs.

Objectiviteit is ver te zoeken de laatste tijd.
Edit:
Ok, I stand corrected. Het is niet objectiviteit die niet ok is, het is de structurele inconsequentie van de reviews. Neem deze: reviews: Nokia Lumia 735: bijna de gulden middenweg Prima cijfer voor een prima telefoon. Daarom is de 6 voor de Surface 3 die eigenlijk voornamelijk positief in de tekst wordt neergezet zo bevreemdend en ik vermoed dat daar de verontwaardiging uit naar voren komt.

[ Voor 58% gewijzigd door Gé Brander op 04-05-2015 14:55 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Eens met voorgaande reacties.
Het is bizar om dit lage cijfer te zien in vergelijking met eerder uitgedeelde cijfers.
De accessoires bijna als verplicht meerekenen is natuurlijk erg vreemd (deden jullie dat bij andere tablets ook?), de iPads zijn ook maar halve producten dus?
Ook wordt niet genoemd dat Office 365 een jaar gratis is.
In combinatie met de vaak negatieve reviews van Windows Phones (of het ontbreken daarvan...Lumia 640) begrijp ik dat tweakers de objectiviteit van de reviewers in twijfel gaan trekken.

Ik ben zeer, zeer benieuwd naar de komende Apple-reviews, om te kijken of daar de prijs ineens ook zwaar meeweegt in de score, maar ik vrees dat ik het antwoord al weet.

Hopelijk gaat tweakers qua objectiviteit niet de kant op van nu.nl/tech/ Collin van Hoek.

edit:

Ah, "Uitstekende tablet" is nu vervangen door "Degelijke tablet".
Dat versterkt alleen maar mijn mening over de "objectiviteit" van sommige tweakers-redacteuren.

[ Voor 13% gewijzigd door geenstijl op 04-05-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pro 3
Upgrades zijn prijzig

3
Dure accessoires

Pro 2:
Prijzige accessoires

Er komt een lijn in :P En gaan we dan kijken wat het precies is? De type cover. Wil je echt werken? Beetje 'ondernemertje onderweg' heeft gewoon een tas bij zich, desnoods losse keyboard erbij of je neemt een alternatief variant met BT keyboard erin. Anders een cover met keyboard erbij, opamazon wel te vinden. Dan blijft het wat tegenstrijdig door te zeggen dat je voor beetje werk dus muis/keyboard nodig hebt, maar vervolgens blijkbaar genoegen neemt met het touch-ding op de typecover als muis-vervanger.

En dan komt wéér de prijs langs, 150 euro is duur. Relatief misschien? (om maar even die ipad vergelijking mee te nemen)
http://store.apple.com/us/ipad/ipad-accessories/keyboards
Dit zijn niet eens eigen merk keyboards, beginnen bij 90 en lopen tot over de 150 euro.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gé Brander schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:39:
Tweakers wil zich graag in de markt zetten als site voor de massa voor informatie voor aankoop etc. getuige de reclames voor Tweakers.

Deze en andere reviews van producten die geen Apple logo hebben doet wat anders vermoeden.
We hadden het kunnen weten uit deze plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000606480.jpeg

IPad Air

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000606316.jpeg

IPhone 6

Microsoft is al lang niet meer de Boeman van de computer industrie, het speelveld is veranderd, nu moet Tweakers nog mee veranderen.
Van de grote 3 is Microsoft de enige die meewerkt aan open standaarden en die zorgvuldig omgaat met de veiligheid en privacy van de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ik ben het eens met de reacties hierboven. Het slaat nergens op dat de Surface 3 zo'n lage score krijgt terwijl er niets fundamenteel mis mee is. Sterker nog, dit is innovatie van de bovenste plank en wat mij betreft de toekomst van PC's. De Atom is dan inderdaad weer jammer, maar met een fatsoenlijke SSD zal het zeker werkbaar zijn voor tekstverwerken en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 19:08

WoutF

Hoofdredacteur
TheVMaster schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:19:
Ik moet eerlijk zeggen dat het cijfer vors tegen valt (zoals hierboven ook al een paar keer opgemerkt), als het een Apple product zou zijn zou hij minimaal een 8 krijgen.
Anoniem: 363533 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:16:
[...]

Mee eens. Het begint nu echt een beetje vervelend te worden met de Apple love.
Gé Brander schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:39:

geenstijl schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:53:

Ik ben zeer, zeer benieuwd naar de komende Apple-reviews, om te kijken of daar de prijs ineens ook zwaar meeweegt in de score, maar ik vrees dat ik het antwoord al weet.
Ik vind het erg jammer dat er vaak geen discussie gevoerd kunnen worden over de content zonder dat er met aantijgingen over Apple-liefde gegooid wordt. Ook in de reacties zag ik weer verscheidene insinuaties dat wij door Apple betaald zouden worden, of allemaal Apple-fans zouden zijn. Ik kan je zeggen dat wij altijd onze uiterste best doen zo objectief mogelijk te zijn, door persoonlijke voorkeur zoveel mogelijk aan de kant te schuiven en bijvoorbeeld door tijdens het reviewen ook binnen de redactie te toetsen wat collega's van een product vinden. Geloof me, per review vindt er veel discussie plaats op de redactie.

Jullie mogen gerust weten dat het behoorlijk steekt als je vervolgens weinig meer dan 'lol, Apple fanboi' terugkrijgt :{ ik vind het eigenlijk van de zotte om me hier te verdedigen, maar omdat dit beeld zo hardnekkig speelt bij jullie mogen jullie best weten dat het gros van de Tweakers redactie met een combinatie van Windows- en Android-producten werkt. Apple is juist in de minderheid.

Dan even terug naar de review. Zoals gezegd doen we altijd onze stinkende best om ervoor te zorgen dat alle oordelen zo goed mogelijk geformuleerd worden, maar de ene keer gaat dat wat minder goed dan de andere. Daarbij komt kijken dat de 'wetenschap der cijfers geven' niet bestaat. Wellicht als je een product bespreekt dat je puur op meetwaarden af kunt rekenen, maar niet als het om consumentenelektronica gaat waarbij iets moeilijk definieerbaars als gebruikservaring ook meeweegt.

Ik heb met Jelle nog even nagepraat over de Surface 3, en ben het inhoudelijk met hem eens. Sec als tablet - vooral voor consumptie - is het geen hoogvlieger (zwaar, geen bijzondere accuduur in vergelijking met Apple/Android-spul, minder goed aanbod van apps, redelijk aan de prijs). De kracht zit hem natuurlijk in de volledige versie van Windows met x86-ondersteuning, zodat je er ook een beetje op kunt werken. Maar om goed met de traditionele Windows-omgeving te kunnen werken moet je de cover erbij kopen - want laten we even eerlijk zijn, als je de Surface productief wilt gebruiken hoort die erbij. Het is niet voor niets dat Microsoft hem in zijn marketingmateriaal bijna altijd met cover toont.

Dan zit je dus op 750 euro voor een Atom-convertible. Ik ben het helemaal met Jelle eens dat dat geen bijster goede deal is. Niet alleen in vergelijking met die stomme iPad die er elke keer bijgehaald wordt, maar ook in vergelijking met andere Windows tablets, -laptops en -convertibles. In het bijzonder de Surface Pro 3, die van ons een terecht 8 kreeg toen we hem vorig jaar reviewden. (verrassend hoog voor een stelletje Windows-haters ;))

Dan blijft over het eindcijfer. In dit geval denk ik dat het gevoel dat Jelle bij het cijfer 6 had, niet het gevoel is dat sommige van jullie hebben bij een 6. Ik lees ook in de comments terug dat mensen de inhoud van de review niet kunnen rijmen met het getal 6. Prima, net even overlegd met Jelle, en het cijfer is aangepast naar een 7. Een cijfer is uiteindelijk ook maar een getalletje. Dat betekent niet dat we hem opeens beter vinden, maar uiteindelijk is het ons doel dat de inhoud en oordeel van de review duidelijk overkomen, en daar waren we in dit geval blijkbaar niet helemaal in geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

Heel positief dat er zo over nagepraat en nagedacht wordt. Een zes is inderdaad voor mij maar net aan een voldoende. De tekst deed inderdaad minimaal een 7-8 vermoeden. Ik kan me vinden in een 7 omdat het toch een gevoel blijft bij de reviewer. Voor mij persoonlijk zou het meer een 7,5-8 zijn maar aangezien jullie niet aan halve cijfers doen kan ik de 7 accepteren.

Het zou jullie echter wel sieren om de zwaarte van de prijs overal evenveel in mee te nemen. Nu gebeurt dat voor mijn gevoel gewoon te weining. Dit zeg ik voornamelijk omdat Apple (ja daar is ie weer) apparaten per definitie veel kosten en niet veel meer bieden dan andere merken en toch vaak hoge cijfers krijgen bij Tweakers.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:28

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Keurig opgelost en ik kan me er ook helemaal in vinden nu!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Vervelend dat jullie het zo persoonlijk opvatten. Mensen zijn het niet eens met de tekst en hoe dat vertaald werd naar een cijfer. Op het internet van tegenwoordig hoort daar helaas harde bewoording bij. Dat is niet iets dat je persoonlijk moet opvatten.
Ik denk dat wat betreft het cijfer je helemaal gelijk hebt. Een 6 insinueert tegenwoordig dat het middelmatig is en een 7 dat het niet beter/niet slechter dan de concurrentie is. Een 8 dat beter is dan de meeste concurrentie en een 9 dat het een apple product is (just kdding ^^). En een 5 en een 4 zie je eigenlijk alleen als het echt troep is.
Dat is iig hoe ik tegenwoordig de scores lees op sites. Het gemiddelde cijfer is in de afgelopen 5 jaar gewoon omhoog gegaan met een punt (en op sommige sites met een punt of 2-3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:29
Even een reactie van mijn kant.
Ik ben liefhebber van windows, dus koop graag windows. Als tablet ervaring vond ik de surface matig. Te langzaam te weinig apps. Dus het enige wat ik van apple in huis heb is een ipad. Deze nieuwe surface vind ik echt vet! Alleen voor het geld zou ik voor een netbookje (asus) plus tablet gaan. Te prijs is i.m.o. te weinig concurrerend met de sp3.
Als tablet blijf ik ook deze versie vrij zwaar vinden.
Ik zelf had het product een 8 gegeven, maar misschien wel een half tot 1 punt afgetrokken vanwege de prijs.
Daar ging het bij mij dus ook mis. Jullie schrijven degelijke tablet(eens), maar duur (eens) en dan een zes...
De verhoging naar een 7 sluit beter aan bij de inhoud van de review. Een goede aanpassing dus.

Ik hoop verder dat met windows 10 de appa ontwikkeling van windows een loop neemt dan zou ik nog wel eens snel om kunnen zijn. 😊

Toch nog even over de dure spullen apple. Ik zelf snap ook niet dat iemand een iphone wil terwijl mijn 735 prima draait. Voor wat ik doe met een laptop heb ik ook geen macbook over. Alleen wat ik wel nice vind aan apple dat als ik straks mijn ipad air 2e hands verkoop dat ik er nog mooi geld voor vang. Terwijl de surface van mijn ouders, mijn telefoon en laptop straks nog maar zeer weinig waard zijn. Aangezien ik regelmatig 2e hands koop en verkoop vind ik dat wel mooi aan dat dure apple spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

WoutF schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:37:
Ik heb met Jelle nog even nagepraat over de Surface 3, en ben het inhoudelijk met hem eens. Sec als tablet - vooral voor consumptie - is het geen hoogvlieger (zwaar, geen bijzondere accuduur in vergelijking met Apple/Android-spul, minder goed aanbod van apps, redelijk aan de prijs). De kracht zit hem natuurlijk in de volledige versie van Windows met x86-ondersteuning, zodat je er ook een beetje op kunt werken. Maar om goed met de traditionele Windows-omgeving te kunnen werken moet je de cover erbij kopen - want laten we even eerlijk zijn, als je de Surface productief wilt gebruiken hoort die erbij. Het is niet voor niets dat Microsoft hem in zijn marketingmateriaal bijna altijd met cover toont.
Je spreekt jezelf een klein beetje tegen hier, want het aanbod in de store is beperkt dat is waar. Maar je hebt nu een full blown computer waar je om foto's te kijken gewoon picassa op kan zetten. Websites zien er net zo uit als op de pc. Dus waarom zou je je verlagen naar een app? Hier kan je echte software op draaien. Je kan hier op programmeren, je kan tekst editors als LaTeX gebruiken, VLC,Torrent clients, truecrypt, remote desktop en alle apparatuur die ook op een pc werkt. Ik denk of ik weet het als Surface gebruiker dat als je hierna een IPad of Android tablet oppakt dan voelen deze heel beperkt aan.
Dan zit je dus op 750 euro voor een Atom-convertible. Ik ben het helemaal met Jelle eens dat dat geen bijster goede deal is. Niet alleen in vergelijking met die stomme iPad die er elke keer bijgehaald wordt, maar ook in vergelijking met andere Windows tablets, -laptops en -convertibles. In het bijzonder de Surface Pro 3, die van ons een terecht 8 kreeg toen we hem vorig jaar reviewden. (verrassend hoog voor een stelletje Windows-haters ;))
Nu doe ik een wilde gok, maar schiet Microsoft zichzelf niet in de voet als dit de goedkoopste windows tablet is? Het moet ook een beetje gezien worden als een showcase van hoe Microsoft voor zich ziet hoe de producten eruit moeten zien. Als het de goedkoopste was dan konden Asus, Lenovo, Dell etc. hun spullen wel inpakken.
Dan blijft over het eindcijfer. In dit geval denk ik dat het gevoel dat Jelle bij het cijfer 6 had, niet het gevoel is dat sommige van jullie hebben bij een 6. Ik lees ook in de comments terug dat mensen de inhoud van de review niet kunnen rijmen met het getal 6. Prima, net even overlegd met Jelle, en het cijfer is aangepast naar een 7. Een cijfer is uiteindelijk ook maar een getalletje. Dat betekent niet dat we hem opeens beter vinden, maar uiteindelijk is het ons doel dat de inhoud en oordeel van de review duidelijk overkomen, en daar waren we in dit geval blijkbaar niet helemaal in geslaagd :)
Een 7 is al een heel wat beter cijfer, maar dan moet ik zeggen dat ik het nog steeds vreemd vind dat
reviews: Apple MacBook Pro 13: net weer even beter

Een 9 krijgt terwijl de veranderingen minimaal zijn maar de prijs fors gestegen is? Ja het is een mooi product en ja daar hangt een prijskaartje aan. Maar waarom is dat dan niet een 7 of een 8?

Kan de prijs niet gewoon uit de beoordeling gelaten worden? Dan kan iedere individu bepalen of hij/zij het die prijs waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:29
Ik vind niet dat de prijs uit de score gehaald moet worden. Je moet een product toch ergens indelen? Voor 70 euro haal ik ook een windows tablet alleen daar kan ik niks op doen.
De lumia 535 van mijn moeder is voor het geld echt een 8 waard (80 euro heb je er een). Vergeleken met een highend smartphone blijft het een matig ding. Ik vind prijs erg belangrijk wanneer ik iets koop. Juist de prijs weerhoud mij om nu die nieuwe surface te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:25

Sebazzz

3dp

Ik zie dat de prijs stilletjes naar een 7 is aangepast. Dat bewijst wel, na wat moeite, dat jullie daadwerkelijk wel naar kritiek luisteren en zelfs een review erop durven aan te passen :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-02 23:15
Eens met de topic starter. Inmiddels ben ik zowel een android als apple als Microsoft gebruiker dus kijk nog redelijk neutraal naar dit soort reviews.
De argumentatie van de review klopt gewoon niet. Je hebt een tablet waar je alles mee op kan wat ook op een basis PC kan. De handige Apps van de ''tablet'' maar ook volledige pc software. Dit is in vergelijking met bijvoorbeeld een ipad of android tablet natuurlijk een zeer grote plus. De score is dan een 6 met als minpunten te duur ?

Als we als vergelijking bijvoorbeeld de macbook/macbook air nemen dat nauwelijks verandering (Behalve een hogere prijs) en dan is deze score dus veel te hoog? Of van de surface pro te laag?

Een blik bij de andere websites (Hardware.info, theverge.com, techradar.com, engadget.com, nu.nl, cnet.com, anandtech.com. Allemaal 8tens en 9ens. Zeer positief, ''eindelijk scheepsrecht'', ''microsoft is back'' enz enz. Dit staat toch wel zwaar in contrast met de tweakers review?

Ik ben blij dat de score van een 6 naar een 7 is gegaan (Goed om te zien dat jullie ook naar feedback luisteren!) maar persoonlijk vind ik zelfs deze score nog te laag. Zeker in vergelijking met de bovenstaande sites. Waarom niet de review compleet opnieuw door een andere reviewer ? Gezien de honderden reacties op de site, en de reacties op dit topic zijn er toch duidelijke signalen dat er iets niet klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door AlphaWierie op 04-05-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:24:
Ik zie dat de prijs stilletjes naar een 7 is aangepast. Dat bewijst wel, na wat moeite, dat jullie daadwerkelijk wel naar kritiek luisteren en zelfs een review erop durven aan te passen :)
Of je leest even: WoutF in "MS Surface 3 review" ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Het cijfer een 7 reflecteert volgens mij prima wat deze Surface 3 Light is. Het is een tablet die eigenlijk te zwaar is en onvoldoende Metro apps biedt. Ja, W10 wordt het beter is de belofte maar dat moeten we eerst nog maar eens zien. De tablet is ook eigenlijk niet krachtig genoeg voor meer dan standaard consumenten W32 apps.Veel van die functionaliteit is ook te vinden in iOS en Android app stores. Dus wat houdt je dan over? Het toetsenbord en pen moet je ook nog eens los aanschaffen en kosten veel te veel geld. Koop dus vooral een goedkoper alternatief van ASUS, iOS, Android of een duurdere en veel krachtigere Surface Pro 3.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 04-05-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

Belachelijk om de review aan te passen om van al het gezeur af te zijn over het eindcijfer 6. Met daarbij de dooddoener dat het maar om een cijfertje gaat, oh ironie. Als reviewer zou je de ballen moeten hebben om achter je review te staan. Nu wordt er ingegrepen door de hoofdredactie, de auteur krijgt klop en wordt bijgeplust.

Alleen staat de grootste minpunten van hoge prijs en dure accessoires staat nog steeds als een huis. Het gaat om Nederlandse prijzen en die zijn gewoon veel en veel te hoog. Boeien wat buitenlandse sites voor scoren geven, het gaat hier om Nederland.

Het zal tweakers sieren om vanaf nu een volledige berekening van de eindcijfers in vervolg te laten tonen. Met wegingsfactoren. Zo stelt het niks meer voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 04-05-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Anoniem: 616444 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:55:
Belachelijk om de review aan te passen om van al het gezeur af te zijn over het eindcijfer 6. Met daarbij de dooddoener dat het maar om een cijfertje gaat, oh ironie. Als reviewer zou je de ballen moeten hebben om achter je review te staan. Nu wordt er ingegrepen door de hoofdredactie, de auteur krijgt klop en wordt bijgeplust.

Alleen staat de grootste minpunten van hoge prijs en dure accessoires staat nog steeds als een huis. Het gaat om Nederlandse prijzen en die zijn gewoon veel en veel te hoog. Boeien wat buitenlandse sites voor scoren geven, het gaat hier om Nederland.

Het zal tweakers sieren om vanaf nu een volledige berekening van de eindcijfers in vervolg te laten tonen. Met wegingsfactoren. Zo stelt het niks meer voor.
De review leest gewoon als een 7 - 7,5. Het is een redelijk positieve review behalve de prijs (en zeker de prijs van de accessoires.) En volgens mij past een 7 daar veel beter bij dan een 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Ik wil toch wel even kwijt dat deze reactie van WoutF mij toch wel een beetje in het verkeerde keelgat is geschoten... heel erg onprofessioneel om zo te reageren. Dat is journalisme, of moet iedereen klappen voor elk stukje wat geschreven wordt? Ook is overdrijven een vak... ik vind dat je wel flink afgeeft hier terwijl het een vrij aardige discussie was... of liet je het commentaar op de frontpage misschien wat teveel meewegen in je reactie? Die paar trollen die met apple nonsens gooien kan jij als professioneel toch wel op waarde beoordelen?

Je geeft zelf eigenlijk al aan dat de review inhoudelijk niet helemaal strookt met het eindoordeel en daar is de titel en het eindcijfer nu op aangepast, maar wel gek dat het toch eerst een 'uitstekende niche tablet' was en nu een meer gematigde titel met genoemde minpunten die totaal niet in de beoordeling naar voren komen. Hoe kan ik dit nou nog serieus nemen, hoe objectief is de review dan eigenlijk geweest? Of laten hints zoals 'het is eigenlijk aan laptop' misschien een beetje doorschemeren dat er met een beetje een scheef perspectief naar de tablet is gekeken? Ik denk dat het gevoel van de mensen hier toch aardig goed zat en dat jij daar nu heel slecht op reageert. Plus dat de opmerking dat een eindcijfer ook maar een nummertje is slaat als de spreekwoordelijk lul op een drumstel... waarom beoordeel jij dan nog als journalist als het eindcijfer weinig waarde voor je heeft? Doe jij dan je eigen werk niet enorm tekort? Een 6 is net een voldoende... met de hakken over de sloot... hoe moet je dat anders beschouwen?

Ik hoop echt dat je de volgende keer wat fatsoenlijker reageert en wat meer open staat voor kritiek... de overige staff kan wel constructief reageren... of eigenlijk heb jij een constructieve reactie verpakt in een rant, wat misschien ook wel weer een beetje pro is ;)

Zo... dat moest ik even kwijt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Anoniem: 616444 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:55:
:? Wij staan nog compleet achter deze review, er is aan de inhoud niets aangepast, en ook aan de plus- en minpunten in de scorekaart niet. Elke letter is hetzelfde. Mensen gaven alleen duidelijk aan dat zij weinig verband zagen tussen die inhoud en het uiteindelijke cijfer. Dit is geen harde wetenschap, sommige mensen vinden een zes met de hakken over de sloot geen onvoldoende en sommigen vinden het een prima waardering. Na discussie op de redactie konden we inzien dat het cijfer 6 misschien negatiever overkwam dan onze bedoeling was. Vandaar de aanpassing.

Dat het slechts om een cijfertje gaat vind ik overigens geen dooddoener. Wil je echt weten wat ons oordeel is? lees dan de review, bekijk de testresultaten en lees de conclusie. We doen vervolgens ook onze best om dat alles in één enkel getal uit te drukken, maar zoals je ziet is dat multi-interpretabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-04 15:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik vind het erg jammer dat er vaak geen discussie gevoerd kunnen worden over de content zonder dat er met aantijgingen over Apple-liefde gegooid wordt. Ook in de reacties zag ik weer verscheidene insinuaties dat wij door Apple betaald zouden worden, of allemaal Apple-fans zouden zijn. Ik kan je zeggen dat wij altijd onze uiterste best doen zo objectief mogelijk te zijn, door persoonlijke voorkeur zoveel mogelijk aan de kant te schuiven en bijvoorbeeld door tijdens het reviewen ook binnen de redactie te toetsen wat collega's van een product vinden. Geloof me, per review vindt er veel discussie plaats op de redactie.

Jullie mogen gerust weten dat het behoorlijk steekt als je vervolgens weinig meer dan 'lol, Apple fanboi' terugkrijgt :{ ik vind het eigenlijk van de zotte om me hier te verdedigen, maar omdat dit beeld zo hardnekkig speelt bij jullie mogen jullie best weten dat het gros van de Tweakers redactie met een combinatie van Windows- en Android-producten werkt. Apple is juist in de minderheid.

Dan even terug naar de review. Zoals gezegd doen we altijd onze stinkende best om ervoor te zorgen dat alle oordelen zo goed mogelijk geformuleerd worden, maar de ene keer gaat dat wat minder goed dan de andere. Daarbij komt kijken dat de 'wetenschap der cijfers geven' niet bestaat. Wellicht als je een product bespreekt dat je puur op meetwaarden af kunt rekenen, maar niet als het om consumentenelektronica gaat waarbij iets moeilijk definieerbaars als gebruikservaring ook meeweegt.

Wat maakt jouw persoonlijke ervaring, of gedachte achter een review iets uit in deze gehele discussie. Ik wil gewoon objectief zijn en mijn mening geven, of ik je daar nu mee kwets of niet. Moet ik, of beter gezegd dan 'andere users' (aangezien ik niets heb gepost) eerst beginnen met: oh leuke review, goed werk geleverd en dan misschien nog een stukje met "no offense maar..*insert opmerking*."?
Nee, het steekt dat je kritiek krijgt, en dat je je moet verdedigen. Sorry, maar je staat achter je review of domweg niet. Daar is geen middenmoot voor. Dan nog een keer sorry, maar je hebt de review aangepast dus blijkbaar was je niet zo heel zeker van je zaak. Je verdedigd je omdat je bij je standpunt blijft, omdat je achter alles staat. Nu pas je het aan, dus was heel het verdedigen niet eens nodig geweest.

Tweakers is "wij stellen technologie op de proef" en wij zijn zelf ook Tweakers. Wil je niet dat je review elke keer kritisch bekeken wordt, schrijf dan voor de VIA of weet ik veel wat. Je geeft zelf aan; "het is maar een getalletje". Met alle respect: wat een bullshit.
Moet ik nu echt serieus uitleggen hoe belangrijk zo'n cijfer is, hoeveel mensen überhaupt heel het verhaal niet lezen en alleen de '6' zien? Ik geef minder om films, en als een film een 6 heeft op imdb, dan kijk ik hem domweg niet zonder ook maar iets van een trailer te zien of een inleiding te lezen.

Dus ja, wellicht verschillen we dan in allerlei vlakken omtrent een review maar wij hier zijn anders wel je doelgroep. Op het moment dat blijkbaar bepaalde reacties komen kun je daar op inspelen en eens zelf bekijken over waarom zulke reacties naar voren komen. Je probeert nu 'ons' aan te spreken op de wellicht wat hevige kritiek puntjes, kijk anders gewoon even waar het precies vandaan komt en trek het je vooral niet persoonlijk aan. Iedereen waardeert je werk heus wel, dat staat hier buiten discussie. Verwacht alleen niet dat iedereen stil is, vooral niet op een website als Tweakers waarbij er gewoon Tweakers zijn die echt wel iets nuttigs te vertellen hebben gezien hun 'achtergrond' e.d.

Al met al is deze discussie al verloren op het moment dat je in de verdediging schiet en vervolgens wel het cijfer aanpast en aangeeft dat een cijfer totaal geen waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567346

Belachelijk, het bewijs dat tweakers gewoon een MS site is geworden. Noem het dan gewoon MSTweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Over het geheel genomen is het een prima review die de juiste pijnpunten wel aanhaalt waarbij, hoe moeilijk het ook te verkroppen kan zijn, de prijs wel een heikel en beslissend punt is voor het eindoordeel.

Waar het mis gaat met de 6,0 is dat hoewel we in Nederland beoordelingen kennen van 1 t/m 10 alles onder de 5 zelden wordt gegeven als het om elektronica gaat. Komt er bijvoorbeeld een heel slechte laptop langs met dramatische accuduur en kijkhoeken om van te huilen dan scoort zoiets vaak nog steeds wel een 3 of een 4. Dan ligt een 6 daar opeens wel erg dichtbij.

Voor normaal werkende en over het geheel genomen voldoende laptops e.d. zie je nooit beoordelingen minder dan 6 en dat terwijl een 10 vaak genoeg gegeven wordt. Een cijfer dat we op scholen dan weer bijna nooit gegeven zien worden. Je zou dus kunnen stellen dat de 'range' van beoordelingen tussen de 5-10 ligt en dan is een 6 weer heel mager.

Tijd voor een sterrensysteem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WoutF schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:02:
[...]

:? Wij staan nog compleet achter deze review, er is aan de inhoud niets aangepast, en ook aan de plus- en minpunten in de scorekaart niet. Elke letter is hetzelfde. Mensen gaven alleen duidelijk aan dat zij weinig verband zagen tussen die inhoud en het uiteindelijke cijfer. Dit is geen harde wetenschap, sommige mensen vinden een zes met de hakken over de sloot geen onvoldoende en sommigen vinden het een prima waardering. Na discussie op de redactie konden we inzien dat het cijfer 6 misschien negatiever overkwam dan onze bedoeling was. Vandaar de aanpassing.

Dat het slechts om een cijfertje gaat vind ik overigens geen dooddoener. Wil je echt weten wat ons oordeel is? lees dan de review, bekijk de testresultaten en lees de conclusie. We doen vervolgens ook onze best om dat alles in één enkel getal uit te drukken, maar zoals je ziet is dat multi-interpretabel.
Je weet hoe het gaat met testen: onderschat niet het effect van het eindresultaat. Het zal de geloofwaardigheid van Tweakers ten goede komen als jullie veel en veel meer duidelijker worden in de totstandkoming van de scores, wat vinden jullie het belangrijkse bij een product, bij een tablet. En wat minder. Met andere woorden: wat zijn jullie wegingsfactoren? Hoe komen jullie tot je testoordeel inclusief het cijfer.

Neem een voorbeeld aan die Consumentenbond stijl. Bovenaan in dat soort van testen staat heel duidelijk de wegingsfactoren. Ja, van schouderham, zo'n set van tablet performance indicatoren hebben jullie zo klaar. En maakt het onderling vergelijken van latere review stukken duidelijker. Nu is het vaag en wordt steeds vager zo.

My 2 cts.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/kxlqr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-04 13:59

_David_

FP ProMod

llama llama duck

MicGlou schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:02:
[...]

Ik wil toch wel even kwijt dat deze reactie van WoutF mij toch wel een beetje in het verkeerde keelgat is geschoten... heel erg onprofessioneel om zo te reageren. Dat is journalisme, of moet iedereen klappen voor elk stukje wat geschreven wordt? Ook is overdrijven een vak... ik vind dat je wel flink afgeeft hier terwijl het een vrij aardige discussie was... of liet je het commentaar op de frontpage misschien wat teveel meewegen in je reactie? Die paar trollen die met apple nonsens gooien kan jij als professioneel toch wel op waarde beoordelen?
Er kan ook feedback gegeven worden zonder dat er meteen apple bijgehaald moet worden of andere persoonlijke aanvallen.

En "een paar trolls" en "aardige discussie", alsjeblieft zeg, kijk even naar de reacties boven je in dit topi en onder de review.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 08:25
Ik moet zeggen dat ik de reacties op de review zelf ook er toch wat over vond gaan ja. En dat was niet het werk van enkele trollen, gezien de +3 waardering die dat soort reacties kregen (gek genoeg wordt dan even vergeten waarvoor die +3 dient, een reactie waar louter in staat "als het een Apple was dan kreeg het een 9", en dat krijgt dan van 50 mensen of meer een +3 beoordeling... Tja ;)

Voor mij moest het niet aangepast worden, al keek ik zelf ook een beetje op van de 6/10 die Tweakers eerst gegeven had. Ik heb eerlijk gezegd niet zo heel veel op met Windows, en dat geef ik graag toe (ik prefereer Linux of OS X), maar ik kreeg ook eerder een 7,5 gevoel bij deze review. In die zin is het misschien goed dat het aangepast wordt.

Ik vind echter ook dat er heel kortzichtig gereageerd wordt. Hoewel de uiteindelijke lijst het niet zo goed verwoordt (vind ik dan), kun je toch duidelijk lezen waarom deze tablet-pc geen zeer goede beoordeling krijgt. Ik vind de aangehaalde argumenten zeker steekhouden. Het is een feit - objectief gezien - dat je voor minder geld een even goede tablet MET windows erop kunt kopen, en voor amper geld meer een stuk betere (de Pro-versie). In die zin verdient deze machine dan ook geen heel goede score, en dat zonder Apple of Android for that matter erbij te halen.

Mvg,

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:48
WoutF schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:02:
[...]

Ik denk persoonlijk dat het heel netjes is dat Wout als Adjunct-hoofdredacteur al in discussie gaat hierover.
Mijn eerste gedachte was overigens ook niet goed bij een 6. Maar ik denk dat als je de review doorleest een puur kijkt naar wat men zegt en naar de uitslagen van de testen kijkt dat het cijfer niet eens zo verkeerd is. Wat dat betreft kan ik Wout en Jelle best gelijk geven. Een 7 geeft een iets positiever cijfer weer dat is waar. Maar houd er rekening mee als tablet is het eigenlijk net niks, je mist functionaliteit. Als je het totaal koopt is het gewoon weg duur. Daarnaast als convertible heeft het ook nadelen. Er zijn goedkoper concurrenten die meer bieden.

Ik moet zeggen zelf heb ik ook een surface RT en waarvoor ik hem gebruik is hij geschikt. Maar ik zou hem niet willen hebben als tablet of als laptop. Ik gebruik hem simpel voor aantekeningen en voor het doorlezen en verbeteren van sommige stukken. Daarnaast nog wat kleine zaken. Hij is precies goed waarvoor ik hem gebruik maar ik kan me voorstellen dat dat voor sommige mensen het tegenovergestelde is.

Nogmaals jongens een 7 vind ik netjes. Daarnaast vind ik het netjes dat er wordt geluisterd. Ik denk dat Wout gelijk heeft. Het is een cijfer. Maar lees de review om te kijken of het bij je past. Doet het dat is het een 7 waard. Want er zijn betere keuzes. Doet het dat niet dan is een 6 al ruim.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Het is inderdaad maar hoe je het bekijkt, maar vind een 7 ook wat beter aansluiten bij de review.

Vind het trouwens een beetje vreemd dat iedereen hier zo loopt te zeiken w.b.t. Apple, kan me daar helemáál niet in vinden. Het komt vaak voor dat ik het niet eens ben met reviews hier, maar heb nooit het idee dat Apple wordt voorgetrokken.
Douweegbertje schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:13:
[...]
Tweakers is "wij stellen technologie op de proef" en wij zijn zelf ook Tweakers. Wil je niet dat je review elke keer kritisch bekeken wordt, schrijf dan voor de VIA of weet ik veel wat. Je geeft zelf aan; "het is maar een getalletje". Met alle respect: wat een bullshit.
Moet ik nu echt serieus uitleggen hoe belangrijk zo'n cijfer is, hoeveel mensen überhaupt heel het verhaal niet lezen en alleen de '6' zien? Ik geef minder om films, en als een film een 6 heeft op imdb, dan kijk ik hem domweg niet zonder ook maar iets van een trailer te zien of een inleiding te lezen.
Dat is de (luie) keuze van jou als lezer, daar heeft Tweakers helemaal niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
_David_ schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:27:
[...]

Er kan ook feedback gegeven worden zonder dat er meteen apple bijgehaald moet worden of andere persoonlijke aanvallen.

En "een paar trolls" en "aardige discussie", alsjeblieft zeg, kijk even naar de reacties boven je in dit topi en onder de review.
Dat zijn de laatste paar reacties waar ik persoonlijk direct overheen heb gescrolled... buiten die reacties was er gewoon een aardige discussie aan de gang. Wat er op de frontpage gebeurd... ehh tja, over het algemeen vind je de werkelijk geinteresseerden op het forum en daar vallen doorgaans de FP-trolls gelukkig niet onder.

Maar los daarvan... hij is een professional, krijgt wss goed betaald voor het werk wat hij doet en zou dus ook eigenlijk altijd objectief moeten zijn, ook mbt de kritiek die er wordt gegeven. Om zo uit te halen richting je community puur omdat een aantal zich misdragen is kortzichtig, dat mag je van de gemiddelde forumbezoeker misschien nog enigszins verwachten maar niet van een pro.

Buiten dat komt her over alsof hij de reviews eigenlijk niet zo serieus neemt aangezien een cijfer ook maar een nummertje is en er zo makkelijk 'geschipperd' wordt met hoe de tekst geinterpreteerd zou moeten worden... de tekst zou gewoon duidelijk moeten zijn. Met dat soort opmerkingen ga ik aan de objectiveit van een journalist twijfelen, waar ben je dan mee bezig? Dit is overigens geen commentaar op de review, want zoals ik al noemde vond ik die in principe prima alleen bij het eindoordeel snapte ik het eventjes niet meer.

WoutF wilde eventjes het achterste van zijn tong laten zien, alleen niet helemaal terecht want hij heeft zich iets teveel door de trollen laten verblinden... en sowieso niet gepast gezien zijn beroep. We zijn inmiddels toch wel een beetje in staat om over de trollen heen te lezen? Anders kan je nergens meer plezier hebben. Maar als ik dan nu het gevoel krijg dat het iemand van de staff is die in zekere zin de gehele achterban tot trollen veroordeelt, dan voel ik mij toch wel ernstig aangesproken en niet gehoord.

Maar wel lief dat je het voor hem opneemt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 14:55

icecreamfarmer

en het is

GerGio schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:36:
[...]

Ik denk persoonlijk dat het heel netjes is dat Wout als Adjunct-hoofdredacteur al in discussie gaat hierover.
Mijn eerste gedachte was overigens ook niet goed bij een 6. Maar ik denk dat als je de review doorleest een puur kijkt naar wat men zegt en naar de uitslagen van de testen kijkt dat het cijfer niet eens zo verkeerd is. Wat dat betreft kan ik Wout en Jelle best gelijk geven. Een 7 geeft een iets positiever cijfer weer dat is waar. Maar houd er rekening mee als tablet is het eigenlijk net niks, je mist functionaliteit. Als je het totaal koopt is het gewoon weg duur. Daarnaast als convertible heeft het ook nadelen. Er zijn goedkoper concurrenten die meer bieden.

Ik moet zeggen zelf heb ik ook een surface RT en waarvoor ik hem gebruik is hij geschikt. Maar ik zou hem niet willen hebben als tablet of als laptop. Ik gebruik hem simpel voor aantekeningen en voor het doorlezen en verbeteren van sommige stukken. Daarnaast nog wat kleine zaken. Hij is precies goed waarvoor ik hem gebruik maar ik kan me voorstellen dat dat voor sommige mensen het tegenovergestelde is.

Nogmaals jongens een 7 vind ik netjes. Daarnaast vind ik het netjes dat er wordt geluisterd. Ik denk dat Wout gelijk heeft. Het is een cijfer. Maar lees de review om te kijken of het bij je past. Doet het dat is het een 7 waard. Want er zijn betere keuzes. Doet het dat niet dan is een 6 al ruim.
Ik ben eigenlijk zeer benieuwd welke functionaliteit je mist?
Nu hij x86 draait doet hij toch alles wat een iPad doet plus meer?
Hij is net zo zwaar als een ipad retina, nu weet ik dat de tijd niet heeft stilgestaan maar de zwaarte heeft veel mensen niet weerhouden om een ipad retina te kopen nog om er zwaar aan te tillen in jullie review van de retina. Verder lijkt hij mij juist ideaal voor consumptie door de kickstand en de beschikbaarheid van een grote opslagcapaciteit. Tevens is hij ook niet slechter dan zijn concurrenten op veel punten (snelheid, accuduur, etc.) maar kan hij meer.

De prijs is idd een heikel punt in de EU maar tov een ipad van 128gb is hij €50 duurder. Gezien de extra mogelijkheden lijkt mij dat nog overkomelijk maar het was idd beter geweest als hij en de typecover beiden €50 goedkoper waren geweest.

Er is dus een probleem met de uitleg.
Ik kan er natuurlijk naast zitten maar dit zijn mijn gedachten.

[ Voor 32% gewijzigd door icecreamfarmer op 04-05-2015 19:43 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

MicGlou schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:58:
[...]

Dat zijn de laatste paar reacties waar ik persoonlijk direct overheen heb gescrolled... buiten die reacties was er gewoon een aardige discussie aan de gang. Wat er op de frontpage gebeurd... ehh tja, over het algemeen vind je de werkelijk geinteresseerden op het forum en daar vallen doorgaans de FP-trolls gelukkig niet onder.

Maar los daarvan... hij is een professional, krijgt wss goed betaald voor het werk wat hij doet en zou dus ook eigenlijk altijd objectief moeten zijn, ook mbt de kritiek die er wordt gegeven. Om zo uit te halen richting je community puur omdat een aantal zich misdragen is kortzichtig, dat mag je van de gemiddelde forumbezoeker misschien nog enigszins verwachten maar niet van een pro.

Buiten dat komt her over alsof hij de reviews eigenlijk niet zo serieus neemt aangezien een cijfer ook maar een nummertje is en er zo makkelijk 'geschipperd' wordt met hoe de tekst geinterpreteerd zou moeten worden... de tekst zou gewoon duidelijk moeten zijn. Met dat soort opmerkingen ga ik aan de objectiveit van een journalist twijfelen, waar ben je dan mee bezig? Dit is overigens geen commentaar op de review, want zoals ik al noemde vond ik die in principe prima alleen bij het eindoordeel snapte ik het eventjes niet meer.

WoutF wilde eventjes het achterste van zijn tong laten zien, alleen niet helemaal terecht want hij heeft zich iets teveel door de trollen laten verblinden... en sowieso niet gepast gezien zijn beroep. We zijn inmiddels toch wel een beetje in staat om over de trollen heen te lezen? Anders kan je nergens meer plezier hebben. Maar als ik dan nu het gevoel krijg dat het iemand van de staff is die in zekere zin de gehele achterban tot trollen veroordeelt, dan voel ik mij toch wel ernstig aangesproken en niet gehoord.

Maar wel lief dat je het voor hem opneemt O-)
Waar zie jij dat hij Wout de hele community aanspreekt? ik zie hem toch duidelijk de betreffende reacties in de topic quoten en verwijzen naar de reacties op de FP die ook niet geweldig zijn.

En ook al is hij een professional, dan mag hij mensen wel aanspreken op de insinuatie/gezeur dat de Tweakers redactie apple fanboys/lovers/whatever zijn.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
_David_ schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:27:
[...]

Ik heb niet in de comments gekeken maar ik vond dat in dit topic het best netjes bleef. Apple werd erbij gehaald maar meer in de zin van: "Waarom kreeg Apple wel een hoog cijfer terwijl de min punten die hier blijkbaar hoog wogen ook bij Apple voor kwamen.". Je kunt niet echt feedback geven op inconsistentie tussen reviews als je niet voorbeelden noemt. Het hele probleem lijkt meer te gaan op dat er geen wegings kaart is, zoals iemand hier al postte, dan dat er problemen waren met de inhoudelijke review.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Rutix schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:04:
[...]

Ik heb niet in de comments gekeken maar ik vond dat in dit topic het best netjes bleef. Apple werd erbij gehaald maar meer in de zin van: "Waarom kreeg Apple wel een hoog cijfer terwijl de min punten die hier blijkbaar hoog wogen ook bij Apple voor kwamen.". Je kunt niet echt feedback geven op inconsistentie tussen reviews als je niet voorbeelden noemt. Het hele probleem lijkt meer te gaan op dat er geen wegings kaart is, zoals iemand hier al postte, dan dat er problemen waren met de inhoudelijke review.
Anoniem: 363533 in "MS Surface 3 review"
geenstijl in "MS Surface 3 review"
Brilsmurfffje in "MS Surface 3 review"
TheVMaster in "MS Surface 3 review"

En nog veel meer op de FP, te veel moeite om die ook allemaal te gaan linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

ThomasXIV schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:57:

[...]

Dat is de (luie) keuze van jou als lezer, daar heeft Tweakers helemaal niks mee te maken.
Nogal niet logisch, want waarom plaatst je dan het cijfer? Gewoon show en zonder enige meerwaarde of wat?
Doe je best voor het cijfer, of laat niets zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
En 3 van die 4 onderbouwen hun mening en die 3 vragen ook allemaal om meer objectiviteit.

Harsh Critic geeft een voorbeeld van hoe mensen verkeerd van informatie worden voorzien en dus een verkeerd beeld krijgen i.t.t. Apple producten.

Geenstijl vraagt zich terecht af of het ontbreken van accessoires ook wel zo erg meewoog in de andere reviews en dan met name van Apple.

TheVMaster vind de prijs in vergelijking tot Apple te zwaar mee tellen.

Geen van die 3 zeggen "lololol fanboiiii" en dat was het punt dat ik maakte. Ze zien een verschil tussen wegingen t.o.v. andere reviews en kaarten dat aan.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Douweegbertje schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:18:
[...]

Nogal niet logisch, want waarom plaatst je dan het cijfer? Gewoon show en zonder enige meerwaarde of wat?
Doe je best voor het cijfer, of laat niets zien.
Nou, gewoon als eindoordeel, maar bij een eindoordeel hoort wel een onderbouwing, en zonder die onderbouwing is een cijfer nooit heel veel zeggend. Je kan geen hele review tot een cijfer samenvatten, iets waar jij in je vorige post volgens mij wel voor pleitte (je wekte in ieder geval de suggestie). Het is gewoon ronduit dom om alleen van een cijfer uit te gaan als je iets koopt.

Ik vond die 6 trouwens best te rechtvaardigen. Het mag een mooi, goed werkend apparaat zijn, je hebt voor een marginale meerprijs een Pro 3 die op elk vlak beter of exact hetzelfde is, wat deze Surface 3 eigenlijk vrij overbodig maakt binnen Microsoft's line-up. Ik vind het juist goed dat zoiets ook in het cijfer wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ThomasXIV schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:46:
[...]

Nou, gewoon als eindoordeel, maar bij een eindoordeel hoort wel een onderbouwing, en zonder die onderbouwing is een cijfer nooit heel veel zeggend. Je kan geen hele review tot een cijfer samenvatten, iets waar jij in je vorige post volgens mij wel voor pleitte (je wekte in ieder geval de suggestie). Het is gewoon ronduit dom om alleen van een cijfer uit te gaan als je iets koopt.

Ik vond die 6 trouwens best te rechtvaardigen. Het mag een mooi, goed werkend apparaat zijn, je hebt voor een marginale meerprijs een Pro 3 die op elk vlak beter of exact hetzelfde is, wat deze Surface 3 eigenlijk vrij overbodig maakt binnen Microsoft's line-up. Ik vind het juist goed dat zoiets ook in het cijfer wordt meegenomen.
Maak de berekening maar eens en dan zul je zien dat, dat tegenvalt. Verder is de pro veel zwaarder en groter en heeft minder opslagcapaciteit. Verder begint de prijs bij €609 niet €730. Overigens ben ik het met de rest van de review eens, hij is niet goedkoop en zeker niet voor iedereen.

[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 04-05-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

ThomasXIV schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:46:
[...]

En dan komen we gewoon terug bij het feit dat er is aangegeven dat je geen waarde aan het 'getalletje' moet hechten plus het feit dat het na wat kritiek gewoon is aangepast.
Zoveel websites kunnen wel een objectief cijfer geven, dan moet dat hier ook gewoon mogelijk zijn. Indien het cijfer gewoon nat vingerwerk is op basis van een persoonlijke mening.. tja wellicht dan geen cijfer laten zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:25

CR1691

Hero of Time

Jammer dat de Tweakers redactie zo zijn oren heeft laten hangen naar de grote schare fanboys hier. Je ziet het wel vaker. Zodra Microsoft in een slecht daglicht wordt gesteld weten ze niet hoe snel ze serieuze techt journalisten of hun concurrenten (Apple en Android - Google) door het slijk moeten halen.

Tweakers zet hiermee zijn geloofwaardigheid op het spel. En dat alleen maar omdat een 6 een 7 is geworden. Tjonge jonge, wat maakt dat ene punt een verschil zeg.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Douweegbertje schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:16:
[...]

En dan komen we gewoon terug bij het feit dat er is aangegeven dat je geen waarde aan het 'getalletje' moet hechten plus het feit dat het na wat kritiek gewoon is aangepast.
Zoveel websites kunnen wel een objectief cijfer geven, dan moet dat hier ook gewoon mogelijk zijn. Indien het cijfer gewoon nat vingerwerk is op basis van een persoonlijke mening.. tja wellicht dan geen cijfer laten zien? :)
Tja, je moet ook geen waarde hechten aan het getalletje IMO, en wat versta je onder een "objectief cijfer"? Het is gewoon niet mogelijk een beoordeling uit te drukken in een getal, hoe hard je het ook schreeuwt.

Sowieso betekent dat je het niet eens bent met een cijfer niet direct dat het een onjuiste beoordeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het feit dat apple zich niet bezig houdt met marketing op de wijze dat een MS dat doet begint z'n vruchten af te leveren. Het is zeer triest om te zien dat mensen niet leren van de geschiedenis. En het is nog triester om te zien hoe een ooit objectieve site als tweakers zich door middel van het mod systeem laat gebruiken. MS heeft nog een boel troefkaarten, heeft nog steeds diverse monopolies en nog is het niet genoeg. Straks wordt het aandeel apple weer kleiner in de wereld en dan zijn we als consument de pineut.

MS innoveert alleen als ze het nodig hebben een markt te veroveren, anders laten ze de consument stikken. Maar we hebben er niets van geleerd, zo zonde, zeg ik als ouwe rot die het MS van de jaren '80 en '90 weer overnieuw moet meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Anoniem: 567346 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:37:
Het feit dat apple zich niet bezig houdt met marketing op de wijze dat een MS dat doet begint z'n vruchten af te leveren. Het is zeer triest om te zien dat mensen niet leren van de geschiedenis. En het is nog triester om te zien hoe een ooit objectieve site als tweakers zich door middel van het mod systeem laat gebruiken. MS heeft nog een boel troefkaarten, heeft nog steeds diverse monopolies en nog is het niet genoeg. Straks wordt het aandeel apple weer kleiner in de wereld en dan zijn we als consument de pineut.

MS innoveert alleen als ze het nodig hebben een markt te veroveren, anders laten ze de consument stikken. Maar we hebben er niets van geleerd, zo zonde, zeg ik als ouwe rot die het MS van de jaren '80 en '90 weer overnieuw moet meemaken.
Ik denk dat je enigszins offtopic zit ;) Apple is hierbij gehaald als vergelijkingsmateriaal, niet als hoofdonderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:47:
[...]
Ik denk dat je enigszins offtopic zit ;) Apple is hierbij gehaald als vergelijkingsmateriaal, niet als hoofdonderwerp.
Apple is de enige die MS nog een beetje in balans houdt. Google en FB hebben grote moeite om grip te houden op hun klanten, hun business model staat dat niet toe. Je zou verwachten dat een tweakers zou helpen om die balans in stand te houden, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwenau
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-01 12:05
Meh. De conclusie van de review trekt naar mijn mening op niets (noch het cijfer, noch de pro & cons). Waarom beoordeel je een stuk hw op de prijs van zijn accesoires (surtout dat de pen niet noodzakelijk is en voor het toetsenbord alternatieven op de markt zijn) of evenwaardige concurrentie? Als de concurrentie hetzelfde biedt, krijgt dit dus een lager cijfer omdat het overbodig is? Komaan zeg. Dus als de xbox one uit is, is de PS4 overbodig en zal het een lager cijfer krijgen? Of als PS3 uit is en Sony brengt PS slim uit, dan is dat ook geen goede machine meer? Wel neen dus, het zijn beide goede machines zelfs al bestaat er wat evenwaardig. Moest de hw nu totaal voorbij gestreefd zijn, dan kon ik dit snappen.

Ook moet er consistentie zijn in de reviews. Als je dan toch gaat oordelen op prijs (wat imo zeker belangrijk is) dan moet je dat doen voor ALLE merken. Zowel de iPhone als de Galaxy edge zijn heel erg duur voor wat het is. Wordt er daar rekening gehouden met de prijs van het toestel tov evenwaardige concurrentie?

Ik neem aan dat die conclusies gewoon op een maandag geschreven zijn. De review op zich vond ik wel interessant en to the point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Gwenau schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:57:
Meh. De conclusie van de review trekt naar mijn mening op niets (noch het cijfer, noch de pro & cons). Waarom beoordeel je een stuk hw op de prijs van zijn accesoires (surtout dat de pen niet noodzakelijk is en voor het toetsenbord alternatieven op de markt zijn) of evenwaardige concurrentie? Als de concurrentie hetzelfde biedt, krijgt dit dus een lager cijfer omdat het overbodig is? Komaan zeg. Dus als de xbox one uit is, is de PS4 overbodig en zal het een lager cijfer krijgen? Of als PS3 uit is en Sony brengt PS slim uit, dan is dat ook geen goede machine meer? Wel neen dus, het zijn beide goede machines zelfs al bestaat er wat evenwaardig. Moest de hw nu totaal voorbij gestreefd zijn, dan kon ik dit snappen.

Ook moet er consistentie zijn in de reviews. Als je dan toch gaat oordelen op prijs (wat imo zeker belangrijk is) dan moet je dat doen voor ALLE merken. Zowel de iPhone als de Galaxy edge zijn heel erg duur voor wat het is. Wordt er daar rekening gehouden met de prijs van het toestel tov evenwaardige concurrentie?

Ik neem aan dat die conclusies gewoon op een maandag geschreven zijn. De review op zich vond ik wel interessant en to the point.
Helemaal mee eens. Het aparte is, is dat de video zo niet nog beter is en dat daar zijn punt veel duidelijker overkomt dan in de geschreven tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Anoniem: 567346 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:37:

Super offtopic.
Anoniem: 567346 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:54:
[...]

Apple is de enige die MS nog een beetje in balans houdt. Google en FB hebben grote moeite om grip te houden op hun klanten, hun business model staat dat niet toe. Je zou verwachten dat een tweakers zou helpen om die balans in stand te houden, maar helaas.
Dus wat jij eigenlijk zeg is dat Tweakers Apple maar moet favoren om MS in balans te houden? Wat een onzin. We pleiten hier allemaal gewoon voor meer objectiviteit. Als het andersom was geweest had ik dezelfde mening gehad. Als je nou eens de posts echt leest behalve meteen iedereen te beschuldigen dan had je gezien dat veel mensen de relatie tussen de inhoudelijke en het cijfer niet vonden kloppen. Het heeft echt helemaal niks met MS of Apple te maken. Het had net zo goed Asus en Sony kunnen zijn.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Beter negeer je hem gewoon, hij is verblind door zijn haat jegens MS en dat blijkt uit zo'n beetje alles wat hij hier op t.net doet.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.oisyn schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:38:
Beter negeer je hem gewoon, hij is verblind door zijn haat jegens MS en dat blijkt uit zo'n beetje alles wat hij hier op t.net doet.
Had hem nog niet eerder gezien maar na even zijn profiel en FP posts door te scannen ga ik hem vanaf nu gewoon negeren. Ik dacht even netjes te zijn en gewoon objectief op zijn punten in te gaan maar gezien zijn reacties in het verleden gaat dat toch niks uitmaken :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:55

Major_ton

Shoot!

Ik vraag me soms af hoe het zit met het denkvermogen van sommige reagerende personen hier. Ik vind de originele 6,0 een prima cijfer voor dit product. De Surface 3 is, los van prijs, een degelijk apparaat (misschien een beetje vlees nog vis), maar de prijsstelling klopt gewoonweg niet. Het apparaat zelf verandert er niet door, maar de prijs zorgt er in dit geval wel voor dat (mede door de concurrentie) de Surface 3 voor een groot deel van de consumenten niet zo interessant is. Hij of zij die wél specifiek voor dit product zal kiezen, zal zich niet laten afschrikken door het gegeven cijfer hier op Tweakers.
De 6,0 zegt in dit geval 'niet waar voor je geld' en daar kan ik mij geheel in vinden. Dat dit in het verleden misschien ook bij andere producten had moeten gebeuren zou heel goed kunnen kloppen, maar dat veranderd nog altijd niks aan de situatie wat de Surface 3 betreft. Zie het als die fijne Asus T100 (waar ik nu op typ), dat is een leuk apparaat en al helemaal voor de prijs. Maar als deze € 500,- à € 600,- zou kosten, dan wilt niemand hem meer.

Wat mij betreft had Tweakers de 6,0 mogen laten staan, maar wel iets beter mogen uitleggen waarom de prijs zo meeweegt in het eindcijfer.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Of het een 6 of een 7 is maakt mij persoonlijk niet zo uit, als de reviews maar consistent worden uitgevoerd. Ik krijg steeds meer het idee dat juist dat minder wordt. Alsof er steeds meer met dubbele maten wordt gemeten.
Daarnaast zou een beoordeling op puur de hardware ip zich genoeg moeten zijn. Er is al een sectie met vergelijkbare hardware waar iedereen in 1 oogopslag kan zien of de prijs wel ok is.

Overigens waar ik mij nog het meest aan stoor is dat reviews en nieuwsberichten zonder melding ineens kunnen worden aangepast. Geen begeleidende tekst over wat er is aangepast. Gewoon ineens anders. Een stukje journalistieke transparantie zou ik wel willen op tweakers. Anders is de site niets meer dan een veredelde blog en daar kom ik niet voor ^^

Ik ben trouwens wel heel erg tevreden met de reviews op zich, maar inderdaad aan dit specifieke review was wel wat op aan te merken. Ik hoop dat de mensen bij tweakers alle feedback wel meenemen voor een volgende keer. Persoonlijk wacht ik liever een dag langer op een review dan dat de conclusie een haastwerk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik heb alleen de review-video gekeken. En vond deze uitgeklede 'surface' opzich een okay apparaat. Maar gezien de prijs en wat je ervoor terukrijgt, voor mijn gevoel, die 7.0 niet waard. Maar objectief gezien is een 6.0 ook wat weinig. 6.5 zou de lading daarentegen ook niet dekken. Microsoft is gewoon weer erg hebberig bezig met haar vraagprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Caelorum schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:27:
Of het een 6 of een 7 is maakt mij persoonlijk niet zo uit, als de reviews maar consistent worden uitgevoerd. Ik krijg steeds meer het idee dat juist dat minder wordt. Alsof er steeds meer met dubbele maten wordt gemeten.
Daarnaast zou een beoordeling op puur de hardware ip zich genoeg moeten zijn. Er is al een sectie met vergelijkbare hardware waar iedereen in 1 oogopslag kan zien of de prijs wel ok is.

Overigens waar ik mij nog het meest aan stoor is dat reviews en nieuwsberichten zonder melding ineens kunnen worden aangepast. Geen begeleidende tekst over wat er is aangepast. Gewoon ineens anders. Een stukje journalistieke transparantie zou ik wel willen op tweakers. Anders is de site niets meer dan een veredelde blog en daar kom ik niet voor ^^

Ik ben trouwens wel heel erg tevreden met de reviews op zich, maar inderdaad aan dit specifieke review was wel wat op aan te merken. Ik hoop dat de mensen bij tweakers alle feedback wel meenemen voor een volgende keer. Persoonlijk wacht ik liever een dag langer op een review dan dat de conclusie een haastwerk wordt.
Eens met hierboven, nouja, vooral met alinea 1 en 2, en eens met de laatste zin van 3.

Zoals al eerder in dit topic gezegd kwam de Lumia 535 er hier ook niet al te best vanaf, terwijl de rest van de techwereld hem een stuk beter vond, het feit dat hij in een shoot-out stond met 2x zo dure Androids is natuurlijk ook vreemd. 2x duurder is 2x beter is iets wat bij smartphones tot zo rond de 250-300 euro prima opgaat.

De Lumia 640 dan, again is de halve techwereld weer lyrisch, op Tweakers kun je de krekels horen. Zul je natuurlijk net zien dat om 6:00 vandaag een zeer goede lyrische review over dat ding hier staat :+

Ook was er telkens wel wat te morren over de reviews van de Lumia's, al vond ik dat zelf lang niet altijd terecht.

Bij deze review vind ik zelf dat de prijs wel erg hard wordt meegerekend, immers, wordt dat minpunt weggepoetst als hij spotgoedkoop wordt? Wordt het cijfer dan hoger?

En als minpunt "dure accessoires", tja, ik zei het ook al in mijn reactie, maar: alle merk accessoires is duur, even gekeken naar een book-achtige cover voor een tablet van 10" ofzo, en die kost bij:
Apple: 60 euro
Samsung: ook 60 euro
Asus: 40 euro
MS: 60 euro [staat nog geen normale cover voor de Surface 3 op de website]
Acer: 20 euro

MS zit dus gewoon even hoog als Apple en Samsung, kritiek op dure accessoires kan ik niet vinden bij die reviews. eigenlijk is alleen Acer echt goedkoop met hun meuk.

En die officiële dingen heb je ook niet persé nodig, natuurlijk is een Surface-typecover heel leuk, maar een bluetooth variant van de Action doet zijn werk ook voldoende, voor een tiende van de prijs, is nog cross-platform ook. Hetzelfde als een hoesje of cover, er zijn maar weinig mensen die ik een "echte" cover zie gebruiken, zijn dan Apple gebruikers met een standaard book-cover, en Surface gebruikers met een typecover. En zelfs die worden vaak nog opgeborgen in een goedkope no-name sleeve.

Echt reeël vind ik het dus niet om dure accessoires mee te rekenen, het wordt niet gedaan bij de andere merken, en wie gebruikt nou alleen maar 1st party meuk?

Ik hoop echt dat Tweakers zich weet te herpakken met reviews, wel zo goed voor ons landje :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:48
icecreamfarmer schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:01:
[...]

Ik ben eigenlijk zeer benieuwd welke functionaliteit je mist?
Nu hij x86 draait doet hij toch alles wat een iPad doet plus meer?

[...]
Als je kijkt naar de software wel. Als je kijkt naar puur tablet. Dan is hij eigenlijk veel minder waard zonder toetsenbord. Die moet je er bij kopen en dan wordt het ineens een erg duur ding.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Major_ton schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:06:
Ik vraag me soms af hoe het zit met het denkvermogen van sommige reagerende personen hier. Ik vind de originele 6,0 een prima cijfer voor dit product. De Surface 3 is, los van prijs, een degelijk apparaat (misschien een beetje vlees nog vis), maar de prijsstelling klopt gewoonweg niet. Het apparaat zelf verandert er niet door, maar de prijs zorgt er in dit geval wel voor dat (mede door de concurrentie) de Surface 3 voor een groot deel van de consumenten niet zo interessant is. Hij of zij die wél specifiek voor dit product zal kiezen, zal zich niet laten afschrikken door het gegeven cijfer hier op Tweakers.
De 6,0 zegt in dit geval 'niet waar voor je geld' en daar kan ik mij geheel in vinden. Dat dit in het verleden misschien ook bij andere producten had moeten gebeuren zou heel goed kunnen kloppen, maar dat veranderd nog altijd niks aan de situatie wat de Surface 3 betreft. Zie het als die fijne Asus T100 (waar ik nu op typ), dat is een leuk apparaat en al helemaal voor de prijs. Maar als deze € 500,- à € 600,- zou kosten, dan wilt niemand hem meer.

Wat mij betreft had Tweakers de 6,0 mogen laten staan, maar wel iets beter mogen uitleggen waarom de prijs zo meeweegt in het eindcijfer.
SoundByte schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:54:
Ik heb alleen de review-video gekeken. En vond deze uitgeklede 'surface' opzich een okay apparaat. Maar gezien de prijs en wat je ervoor terukrijgt, voor mijn gevoel, die 7.0 niet waard. Maar objectief gezien is een 6.0 ook wat weinig. 6.5 zou de lading daarentegen ook niet dekken. Microsoft is gewoon weer erg hebberig bezig met haar vraagprijzen.
Denk je niet dat Microsoft de goedkoopste Windows tablet kan maken? Come On! Ze maken het OS, dus geen licentie kosten. Maar doen ze daarmee hun Third Party klanten zoals Acer, HP en Dell ongelofelijk te kort door hun complete markt af te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Als ik de Chromebook review van vandaag erbij haal die wel direct een 7 krijgt, dan vind ik de oorspronkelijke 6 voor de S3 nog veel vreemder. Ja de Chromebook is goedkoper, maar het is een ChromeOS ding, slecht scherm, geen touch, geen digitizer, lage kijkhoek, lage resolutie, plastic bouw, weinig opslag, geen photoshop(...).

In de eindconclusie van de Surface 3-review wordt ook niet gesproken over het jaar Office 365 wat je er bij krijgt, twv 69 euro. Ook wordt er niet gesproken over de bloatware-vrije Windows installatie die je krijgt ten op zichte van andere Windows OEMs. Aanwezigheid van digitizerlaag mis ik eigenlijk ook in de pluspunten.

En dan nog een prijsvergelijking met de iPad. Zo duur is de Surface 3 helemaal niet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BQAMGuS.png

En de 64GB versies:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tWWJk8E.png

Jullie hebben de iPad Air 2 toch ook niet lager beoordeelt omdat er goedkopere tablets beschikbaar zijn of omdat je dezelfde taken ook met een 200 euro netbookje uit kan voeren?

Zelf heb ik een Surface Pro 3 gekocht o.a. omdat het zowel als tablet als een laptop dienst kan doen. Het scheelt mij dus het kopen van een laptop én een tablet, dus daarom vind ik niet dat de prijs significant hoger ligt dan het los moeten kopen van die combinatie, en ik denk dat meer mensen er zo over denken.

Ik vraag me verder af of het proberen om de beoordeling te vatten in één cijfer wel realistisch is. Ik bedoel, iemand die altijd al Chrome gebruikt om te browsen vind een Chromebook interessanter dan iemand die IE of Firefox gebruikt, terwijl iemand die graag een pen gebruikt niets heeft aan die Chromebook en een apparaat met digitizer veel interessanter zal vinden. Misschien is het een beter idee om een reeks overwegingen te geven in de conclusie. Een paar voorbeelden voor de S3:

- "Wil je gebruik maken van een pen, dan is dit een goede mogelijkheid en zijn dit de alternatieven. (...)"
- "Stel je een bloatware-vrije Windows installatie op prijs, dan kunnen we deze aanraden."
- "Wil je gebruik gaan maken van Office, dan is dit een goede omdat je er een jaar gratis bij krijgt."
- "Wil je hele dagen gaan photoshoppen, dan is dit niet je eerste keus, maar af en toe een fotootje bewerken kan prima."

Overigens in de review van de iPad Air 2:
De iPad Air 2 heeft een zeer dunne en lichte behuizing, die fijn is om vast te houden. Het verschil met de eerste Air is echter niet groot. Interessanter is de Touch ID-vingerafdrukscanner, die je kunt gebruiken om in te loggen en waarmee je in de toekomst ook betalingen kunt doen. De grote vernieuwingen moeten echter gezocht worden op hardwarevlak. De iPad Air 2 bevat namelijk een nieuwe processor die flink sneller is dan die in de eerste iPad Air; hij heeft meer geheugen en een mooi scherm met verminderde reflecties. Daarmee is de Air 2 wat beter en vooral een stukje toekomstvaster dan zijn voorganger. Minpunt vinden we dat het basismodel nog steeds slechts 16GB opslaggeheugen heeft, en de accuduur is net wat minder dan bij zijn voorganger. De oude Air is met zijn nieuwe prijs van 399 euro overigens een prima koop voor mensen die niet per se het nieuwste van het nieuwste willen.
wordt eigenlijk gezegd "mwoch je kan net zo goed de vorige versie kopen", en dat krijgt dan een 9 :? 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Ramon op 05-05-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 15:11
Ik vind het een beetje raar dat men consequent analoog de vergelijking met Apple trekt. De surface is duidelijk een apparaat dat concureert met andere Windows convertibles. De keus tussen een Apple of Windows machine is al lang geen hardware matige keuze meer , maar eentje van de voorkeur voor Windows of Os. Waar Microsoft dus duidelijk de concurrentie moet aangaan met meerdere Windows comvertibles heeft Apple dat met Os een stuk minder. Daarom ben ik het met de review eens dat prijs bij dergelijke apparaten meer een rol speelt bij de surface. Een terechte constatering. En niet omdat ik nou verschikkelijk dol ben op Apple maar vooral door te kijken in welke markt beide bedrijven concurreren. Door een uniek ecosysteem te creëeren heeft Apple in dat opzicht een vrij unieke marktpositie verworven. Dit terwijl bedrijven als Asus, Microsoft en Dell op exact hetzelfde speelveld de strijd aan moeten gaan. Just my 2 cents. Ik begrijp de review volkomen. Op dit moment test ik bijvoorbeeld de asus chi t100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

GerGio schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 01:45:
[...]

Als je kijkt naar de software wel. Als je kijkt naar puur tablet. Dan is hij eigenlijk veel minder waard zonder toetsenbord. Die moet je er bij kopen en dan wordt het ineens een erg duur ding.
Als ik bijvoorbeeld anandtech.com lees dan zie ik dat het tablet gedeelte ook goed bruikbaar is zonder typecover. in het algemeen kan hij goed mee met andere tablets maar heeft als pluspunt dat hij een volledig desktop os draait. Omdat goed te gebruiken komt de type cover goed van pas. Maar het logitech bordje wat je hebt werkt er ook op. Verder betaal je door combi kortingen zelden de volledige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

*snip* Even ingekort voor leesbaarheid.
Ten eerste, netjes dat je toch even een reactie geeft in dit topic en een reactie geeft op de discussie die is ontstaan. Dat siert je in ieder geval wel en daarvoor kuddo's.

Wel vind ik het een beetje jammer dat je dan net even alleen mijn inleidende zin van mijn verhaal pakt als voorbeeld van een 'lol Apple fanboi' verhaal. Apple is in dit hele verhaal een voorbeeld aangezien mensen het kennen. Echter, ik kan hetzelfde probleem ook doortrekken naar andere producten. Zo krijgen de Galaxy S producten van Samsung ook erg hoge cijfers op Tweakers voor een telefoon die maar liefst 700 euro kost. Tegelijkertijd kan je tegenwoordig een OnePlus kopen met dezelfde specs (en stock Android/CynogenMod) voor rond de 350 euro afhankelijk van het model. De OnePlus krijgt een goede score maar de Galaxy S ook! Dus daar laten jullie je niet leiden door de prijs, waarom dan nu opeens met de Surface 3 wel? Het voorbeeld met de iPad Air 2 (en Mini) review vond ik ook een goede. Een 9 voor een apparaat wat bijna niks heeft vernieuwd ten opzichte van de vorige generatie? En waar jullie dus een zelfde advies geven als bij de Surface 3 in vergelijking met de Surface 3 Pro: Koop het oudere model (Surface 3 Pro), dan ben je beter uit. Daar klopt iets niet helemaal.

Daarnaast gaven jullie de Sony Experia Z2 ook een 9, zie link: pricewatch: Sony Xperia Z2 Zwart

Die telefoon bleek later dus een drol te zijn. Over de hele wereld kwamen er klachten binnen met betrekking tot het feit dat als je het toestel maar een klein beetje boog het scherm kapot ging. En niet een extreme buiging maar gewoon bij normaal gebruik. Dat is geen 9 waardig, absoluut niet. Misschien zelfs geen 6! Maar hele volksstammen hebben dat ding gekocht (inclusief zeer duur abonnement). Waarom? Wederom omdat technologie websites zoals Tweakers het ding een 9 gaven en er met geen woord werd gerept over de slechte bouwkwaliteit van het apparaat.

Het is dus niet een verhaal wat exclusief op Apple producten is te betrekken, het gaat breder. Ik zou voorstellen om inderdaad een zelfde model als dat van de Consumentenbond te gaan gebruiken zoals iemand voor mij al aangaf. Dan is het meteen een stuk transparanter, inclusief prijs/kwaliteit/waar voor je geld.

Daarnaast vind ik dat jullie ook meer moeten gaan kijken naar bouwkwaliteit van producten. Okee, ik snap het. Je krijgt de producten vaak voor een proefperiode van de fabrikant met de vraag: Geef 'em heel terug, beschadig 'em niet etc. Daardoor kan je dus niet testen of de bouwkwaliteit goed is. In het vervolg zou ik zelfs een 'val test' in de reviews willen zien, vooral bij telefoons en tablets welke echte gebruiksproducten zijn. Dit zou ik zelfs gaan 'eisen' van fabrikanten, misschien moet je daar zelfs samen optrekken met andere tech en product websites (Hardware.Info, Consumentenbond etc).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 05-05-2015 11:02 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ramon schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:53:
Als ik de Chromebook review van vandaag erbij haal die wel direct een 7 krijgt, dan vind ik de oorspronkelijke 6 voor de S3 nog veel vreemder. Ja de Chromebook is goedkoper, maar het is een ChromeOS ding, slecht scherm, geen touch, geen digitizer, lage kijkhoek, lage resolutie, plastic bouw, weinig opslag, geen photoshop(...).

In de eindconclusie van de Surface 3-review wordt ook niet gesproken over het jaar Office 365 wat je er bij krijgt, twv 69 euro. Ook wordt er niet gesproken over de bloatware-vrije Windows installatie die je krijgt ten op zichte van andere Windows OEMs. Aanwezigheid van digitizerlaag mis ik eigenlijk ook in de pluspunten.

En dan nog een prijsvergelijking met de iPad. Zo duur is de Surface 3 helemaal niet.

[afbeelding]

En de 64GB versies:

[afbeelding]

Jullie hebben de iPad Air 2 toch ook niet lager beoordeelt omdat er goedkopere tablets beschikbaar zijn of omdat je dezelfde taken ook met een 200 euro netbookje uit kan voeren?

Zelf heb ik een Surface Pro 3 gekocht o.a. omdat het zowel als tablet als een laptop dienst kan doen. Het scheelt mij dus het kopen van een laptop én een tablet, dus daarom vind ik niet dat de prijs significant hoger ligt dan het los moeten kopen van die combinatie, en ik denk dat meer mensen er zo over denken.

Ik vraag me verder af of het proberen om de beoordeling te vatten in één cijfer wel realistisch is. Ik bedoel, iemand die altijd al Chrome gebruikt om te browsen vind een Chromebook interessanter dan iemand die IE of Firefox gebruikt, terwijl iemand die graag een pen gebruikt niets heeft aan die Chromebook en een apparaat met digitizer veel interessanter zal vinden. Misschien is het een beter idee om een reeks overwegingen te geven in de conclusie. Een paar voorbeelden voor de S3:

- "Wil je gebruik maken van een pen, dan is dit een goede mogelijkheid en zijn dit de alternatieven. (...)"
- "Stel je een bloatware-vrije Windows installatie op prijs, dan kunnen we deze aanraden."
- "Wil je gebruik gaan maken van Office, dan is dit een goede omdat je er een jaar gratis bij krijgt."
- "Wil je hele dagen gaan photoshoppen, dan is dit niet je eerste keus, maar af en toe een fotootje bewerken kan prima."

Overigens in de review van de iPad Air 2:

[...]

wordt eigenlijk gezegd "mwoch je kan net zo goed de vorige versie kopen", en dat krijgt dan een 9 :? 8)7
Mooie vergelijking! Zeker in combinatie met het feit dat je op Windows productiever kan zijn dan op iOS geeft dit toch aan dat de iPad een lagere score had moeten hebben of de Surface een hogere.
En zoals al meerdere keren geopperd is wordt het voor Tweakers tijd om het puntensysteem af te schaffen of regels op te stellen voor hoe punten gegeven worden. Dat is gewoon de logische volgende stap in het professioneler worden van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

[...]

[...]

[...]

[...]

Nuchtere constatering waar weinig op aan te merken valt. Denk dat niemand zal ontkennen dat het door jou gestelde niet waar zou zijn.

Dat de iPad er bij voortduring wordt bij gehaald is ook best wel een beetje raar. Onder de alternatieven staat die bijvoorbeeld niet. Overigens staan daar wel meer machines niet. Zo zou ik bijvoorbeeld die Zenbook UX305, de HP Envy 13 X2 maar zeker ook de Toshiba Click Mini als alternatief zien. Met name die laatste vind ik persoonlijk zeker een alternatief voor de 2GB uitvoering van de Surface 3. Die 32GB extra eMMC van de Surface 3 weegt in mijn ogen niet op tegen het wel heel grote prijsverschil ten opzichte van de Click Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08-2024
Na het lezen van de review, de update en de reactie van WoutF is er blijkbaar nogal wat commotie geweest omtrent het cijfer van de review.
In mijn mening is het geven van een cijfer toch al moeilijk, want hoe objectief je de review ook maakt, een cijfer geven blijft altijd toch redelijk subjectief, want voor iedereen gelden toch weer andere waarden voor het geven van een cijfer. Wat dat betreft zal je het altijd fout blijven beoordelen voor een groep. Daarom hecht ik persoonlijk ook altijd waarde aan de combinatie van het cijfer en de samenvatting waarin meer wordt uitgelegd hoe het cijfer tot stand is gekomen. Daarnaast heb ik natuurlijk altijd nog een eigen oordeel na het lezen van de review.
Jammer dat sommige mensen alleen maar kritische one-liners kunnen geven zonder enige vorm van onderbouwing, maar dat blijft je altijd houden, op elke site wel. Sommige mensen vinden dat leuk, kunnen niet anders of weten niet beter. :P Belangrijk blijft dat discussie op het forum altijd mogelijk is en dat de reviewers dus open staan voor kritiek en eventuele aanpassingen. Daarvoor hulde aan tweakers.net.

Ik reageer niet vaak, maar vond het nodig om even wat positief aan tweakers.net te laten weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Anoniem: 343906 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:47:
[...]

Nuchtere constatering waar weinig op aan te merken valt. Denk dat niemand zal ontkennen dat het door jou gestelde niet waar zou zijn.
Ik heb hierboven al aangetoond dat het best wel een goede deal is vergeleken met een iPad, juist omdat je er voor de iPad zoveel extra dingen bij moet kopen om op vergelijkbare functionaliteit uit te komen.
Dat de iPad er bij voortduring wordt bij gehaald is ook best wel een beetje raar. Onder de alternatieven staat die bijvoorbeeld niet.
Vind ik niet raar. Het lijkt op elkaar, als in het zijn beide tablets.
Overigens staan daar wel meer machines niet. Zo zou ik bijvoorbeeld die Zenbook UX305
De UX305 is een fantastisch apparaat hoor, maar ik denk dat je dan toch verkeerd vergelijkt. De UX305 mist een touchlaag en een digitizer laag. Als je van die beide dingen de meerwaarde niet inziet ja dan is een Surface 3 misschien wat te duur en kan je beter een ander apparaat kopen wat meer op je wensen is afgestemd.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wanneer de Surface 3 misschien niet helemaal aan je eisen voldoet, omdat je liever een gewone laptop hebt, of liever minder geld uitgeeft aan plastic en bloatware, of geen Office 365 nodig hebt, dan is dat prima, maar dat maakt van de Surface 3 geen slecht product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Ramon schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:09:
[...]
Ik heb hierboven al aangetoond dat het best wel een goede deal is vergeleken met een iPad, juist omdat je er voor de iPad zoveel extra dingen bij moet kopen om op vergelijkbare functionaliteit uit te komen.

[...]
Vind ik niet raar. Het lijkt op elkaar, als in het zijn beide tablets.

[...]
De UX305 is een fantastisch apparaat hoor, maar ik denk dat je dan toch verkeerd vergelijkt. De UX305 mist een touchlaag en een digitizer laag. Als je van die beide dingen de meerwaarde niet inziet ja dan is een Surface 3 misschien wat te duur en kan je beter een ander apparaat kopen wat meer op je wensen is afgestemd.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wanneer de Surface 3 misschien niet helemaal aan je eisen voldoet, omdat je liever een gewone laptop hebt, of liever minder geld uitgeeft aan plastic en bloatware, of geen Office 365 nodig hebt, dan is dat prima, maar dat maakt van de Surface 3 geen slecht product.
Zeg ook niet dat het een slecht product is maar wel dat Microsoft er te veel voor vraagt, en al helemaal voor die 2GB uitvoering.

Zullen vanzelf wel zien na pak hem beet een half jaar dan wel een jaar hoe de verkoopcijfers van deze Surface 3 zullen zijn. Mij zou het niet verbazen wanneer die substantieel lager zullen zijn dan die van die Zenbook of die Click Mini, om er maar twee te noemen.

De vergelijking met de iPad gaat in mijn ogen niet op wanneer je beseft dat het gros van de mensen een iPad zonder extern toetsenbord gebruikt, het scherm van de iPad dat van de Surface 3 laat verbleken evenals de snelheid van de iPad dat doet.

Die 2GB variant van de Surface 3 is belachelijk duur in vergelijking met die Click Mini van Toshiba. En nee, daar zit geen bloatware op maar wel een jaar lang gratis Office 365. En ja, die gaat ook nog eens heel wat langer mee op zijn batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 343906 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:18:
[...]

Zeg ook niet dat het een slecht product is maar wel dat Microsoft er te veel voor vraagt, en al helemaal voor die 2GB uitvoering.

Zullen vanzelf wel zien na pak hem beet een half jaar dan wel een jaar hoe de verkoopcijfers van deze Surface 3 zullen zijn. Mij zou het niet verbazen wanneer die substantieel lager zullen zijn dan die van die Zenbook of die Click Mini, om er maar twee te noemen.

De vergelijking met de iPad gaat in mijn ogen niet op wanneer je beseft dat het gros van de mensen een iPad zonder extern toetsenbord gebruikt, het scherm van de iPad dat van de Surface 3 laat verbleken evenals de snelheid van de iPad dat doet.

Die 2GB variant van de Surface 3 is belachelijk duur in vergelijking met die Click Mini van Toshiba. En nee, daar zit geen bloatware op maar wel een jaar lang gratis Office 365. En ja, die gaat ook nog eens heel wat langer mee op zijn batterij.
Zit alleen wel een slechter scherm en processor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Anoniem: 343906 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:18:
[...]

Daar ben ik het dus niet mee eens als je kijkt wat je er allemaal voor krijgt.
Hoezo laat het scherm van de iPad dat van de Surface 3 verbleken? Volgens de review is het Surface 3-scherm héél goed gecalibreerd door MS en de resolutie is ook redelijk vergelijkbaar, iig niet dat je het merkt als je ze naast elkaar houdt.
Op de Click Mini zit geen bloatware omdat Toshiba er een Windows 8.1 with Bing op heeft gezet, waardoor het hun niets kost. Nou maakt dat verder niet uit, maar het is wel een puntje. Overigens heeft die Click Mini een Atom uit de vorige generatie, een veel kleiner scherm en geen digitizer voor zover ik kan zien, vind ik dus niet echt vergelijkbaar.

Heb je overigens gezien dat de Surface 3 de UX305 verslaat in de Cinebench 11.5 - Multi en Multipar benchmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:36
Even heel iets anders. Waarom heeft tweakers geen eigen youtube kanaal met de review filmpjes, zoals Bright of Autoweek? Dan zijn de filmpjes beter af te spelen in de browser. Nu moet dat via zo'n elendige player waardoor het op full screen 720p niet fatsoenlijk af te spelen is omdat het teveel resources vraagt van de pc. Ten tweede kan ik mij dan gewoon abonneren op jullie youtube kanaal en alle filmpjes bijv. ook via de chromestick of samsung youtube app op de tv bekijken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38
rimave schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:38:
Even heel iets anders. Waarom heeft tweakers geen eigen youtube kanaal met de review filmpjes, zoals Bright of Autoweek? Dan zijn de filmpjes beter af te spelen in de browser. Nu moet dat via zo'n elendige player waardoor het op full screen 720p niet fatsoenlijk af te spelen is omdat het teveel resources vraagt van de pc. Ten tweede kan ik mij dan gewoon abonneren op jullie youtube kanaal en alle filmpjes bijv. ook via de chromestick of samsung youtube app op de tv bekijken.
Omdat de player die Tweakers gebruikt ook ads serveert, doe je het via YouTube, dan wordt dat een stuk lastiger. Dat zal de voornaamste reden zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

rimave schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:38:
YouTube: tweakers ;)
Al staan daar niet de video review van de Surface 3 op, zal later wel komen.

[ Voor 5% gewijzigd door _David_ op 05-05-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hahn schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:39:
[...]

Omdat de player die Tweakers gebruikt
Ah ja, die player die keyframes zoveel uit elkaar zet dat je helemaal niet precies kan scrollen }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:36
.oisyn schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:36:
[...]

Ah ja, die player die keyframes zoveel uit elkaar zet dat je helemaal niet precies kan scrollen }:|
Juust! Dat onding. Oplayer heet ie geloof ik.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-04 21:27

TradeMarkNL

Videoproducer
rimave schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:20:
[...]

Juust! Dat onding. Oplayer heet ie geloof ik.
Toch beter zoeken voortaan: YouTube: tweakers

Wat betreft het skippen in de video's: dat is nu 2 a 3 seconden. We kunnen er altijd naar kijken of dit misschien naar 1 sec moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

2 a 3s is prima. Eerst was het een seconde of 10, 15; dat is gewoon bloedirritant :). Maar goed, dat lijkt me allemaal enorm offtopic hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:53:

[afbeelding]

En de 64GB versies:

[afbeelding]
Tja, je vergelijkt hier wel appels met peren. Zo maak je een iPad onnodig duur om de vergelijking met de Surface 3 te kunnen maken. Voor de meeste mensen volstaat de standaard iPad Air 16 GB, want grote dingen sla je toch op in de cloud. Plus dat je veel en veel meer apps hebt op de iPad. Veel van de genoemde accessoires heb je bij de iPad helemaal niet nodig.USB-camera adapter = iCloud + Collaborate, AV-adapter=Airplay, Office 365 = iWork, etc. Dan is € 399 wèl een heel groot verschil met een Surface 3 voor € 719. Als je puur vergelijkt op functionaliteit.

Ik vraag mij af wie Microsoft voor ogen heeft als klant voor de Surface 3, alleen de zakelijke markt?
Nu Apple en IBM samenwerken voor iPad for business mogen ze wel met heel wat beters komen.

De review van een 6 op Tweakers was nog erg positief. Wat mij betreft is de Surface 3 een overbodig product. Paar tientjes erbij en je hebt de Pro, meer dan 300 euro minder en je hebt een iPad die veel meer kan. De Surface 3 is eigenlijk alleen voor die verstokte die hard Microsoft fans.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 05-05-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je snapt het punt niet. Als je al die features die een Surface 3 biedt niet nodig hebt, waarom zou je dan een Surface 3 kiezen? Gesteld wordt dat pas voor een Surface 3 gaat als je een voordeel behaalt aan het overgrote deel van de extra features. Op het moment dat je genoeg hebt aan 16GB opslag en verder niets, dan behoort de Surface gewoonweg niet tot de mogelijke alternatieven (tenzij geld je niets boeit). Het is dan ook oneerlijk om die vergelijking te maken.

Je gaat een professionele fotocamera ook niet overwegen als je als nonfotograaf alleen wat vakantiekiekjes wilt maken. En dus ga je in een review erover ook niet zeggen dat de prijs wel wat aan de hoge kant is, omdat je voor 80 euro ook wel een simpel coolpix cameraatje kunt kopen oid. Hetzelfde geldt voor een top notch game PC versus een simpel office desktopje.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 05-05-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 616444 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:55:
[...]

Tja, je vergelijkt hier wel appels met peren. Zo maak je een iPad onnodig duur om de vergelijking met de Surface 3 te kunnen maken. Voor de meeste mensen volstaat de standaard iPad Air 16 GB, want grote dingen sla je toch op in de cloud. Plus dat je veel en veel meer apps hebt op de iPad. Veel van de genoemde accessoires heb je bij de iPad helemaal niet nodig.USB-camera adapter = iCloud + Collaborate, AV-adapter=Airplay, Office 365 = iWork, etc. Dan is € 399 wèl een heel groot verschil met een Surface 3 voor € 719. Als je puur vergelijkt op functionaliteit.

Ik vraag mij af wie Microsoft voor ogen heeft als klant voor de Surface 3, alleen de zakelijke markt?
Nu Apple en IBM samenwerken voor iPad for business mogen ze wel met heel wat beters komen.

De review van een 6 op Tweakers was nog erg positief. Wat mij betreft is de Surface 3 een overbodig product. Paar tientjes erbij en je hebt de Pro, meer dan 300 euro minder en je hebt een iPad die veel meer kan. De Surface 3 is eigenlijk alleen voor die verstokte die hard Microsoft fans.
Kan iemand mij eens uitleggen wat een ipad nu meer kan want het wordt geroepen maar vervolgens 0 voorbeelden.

Overigens is 16gb echt karig, ik heb het op mijn nexus maar die zit constant te zeuren om meer geheugen 32gig is toch voortaan wel het minimum wat ik wil hebben. En voor airplay heb je een apple tv nodig van €90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjofels
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11-2023
Aan de redactie/woutf; hulde voor de interne discussie en aanpassingen.
Ik ben zelf ontwerper en tekenaar en mis structureel in surface (pro) en aanverwante stylus gevoelige producten de review van de pen in grafische software, dat je er mee kan schrijven is één maar kan je er goed mee tekenen (in bijvoorbeeld manga studio/sketchbook pro), heel veel reviews op het gehele web stappen hier overheen alsof het geen feature is.
Deze toegevoegde functionaliteit heeft er voor gezorgd dat ik nu een surface pro 2 heb, de wacom intuos ligt inmiddels te verstoffen in de kast.

mijn tip, vraag af en toe een creatief persoon op de redactie die meegeleverde pennen test, ook voor andere merken als MS natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

icecreamfarmer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:23:
[...]

Kan iemand mij eens uitleggen wat een ipad nu meer kan want het wordt geroepen maar vervolgens 0 voorbeelden.

Overigens is 16gb echt karig, ik heb het op mijn nexus maar die zit constant te zeuren om meer geheugen 32gig is toch voortaan wel het minimum wat ik wil hebben. En voor airplay heb je een apple tv nodig van €90.
Een iPad kan niet meer dan een Surface 3. De Surface 3 heeft een fullblown desktop OS, en het is gewoon een feit dat je daarmee meer kan dan met iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat de review van de apple watch heeft laten zien waar de echte fanboys op tweakers zich bevinden. Geen hordes jankende figuren die gaan schreeuwen om een hoger cijfer. Maar zelfs op de apple watch review alleen maar afzeikers, waarschijnlijk dezelfde die bij de surface review allemaal liepen te huilen.

Het is alleen een beetje jammer dat tweakers met Wout Funnekotter voorop en een disfunctionerend modsysteem die dit allemaal faciliteert. Als je de reacties en mods op de twee reviews met elkaar vergelijkt dan snap je wel hoe ziek tweakers is geworden, en dat dit vooral hun eigen schuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 567346 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:14:
Het is alleen een beetje jammer dat tweakers met [..] een disfunctionerend modsysteem die dit allemaal faciliteert.
Aldus de man die een waarschuwing heeft ontvangen voor het +3 modden van anti-MS posts en -1 modden van pro-MS posts.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 08-05-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.oisyn schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:15:
[...]
Aldus de man die een waarschuwing heeft ontvangen voor het +3 modden van anti-MS posts en -1 modden van pro-MS posts.
ik zal niet ontkennen dat ik er wat balans in probeer te brengen als tweakers dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Jongens, deze discussie lijkt me nu wel voorbij :) ik gooi 'em dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.