[Forum] Oude posts duidelijker aangeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:24
Oude posts staan momenteel al aangegeven door de datum/tijd van posten in het rood i.p.v. zwart aan te geven. Een functie die ik al jaar en dag intensief gebruik. Met name bij grotere (verzamel) topics lees ik me bij door alles te lezen wat zwart is.

Daarom zou ik het nuttig vinden om dit wat duidelijker aan te brengen. Door bijvoorbeeld de gehele reactie een lichte tint te geven. Alternatief kan zijn om oude posts een verticale dunne balk te geven uiterst links of rechts.

Ik vind de functie momenteel wat onderbelicht en daardoor weinig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hoewel het vast duidelijker kan, ben ik bang dat jouw voorbeelden niet erg handig zijn.

Het voordeel van de datum een andere kleur geven is dat daar vrij duidelijk uit wordt dat er iets met die datum is. De post als geheel een andere kleur of balk links/rechts geven zal e.e.a. niet per se duidelijker maken. Het wordt wellicht als een soort highlight worden gezien of - als ze alle posts op een pagina oud zijn - over het hoofd worden gezien.

Daarbij geldt natuurlijk ook nog dat het afhangt van je use case of het nuttig is om oude posts te markeren, dus we willen het ook liever niet te nadrukkelijk maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:24
Ja daar had ik nog niet bij stil gestaan. Hier moet ik even over nadenken. Ik zou het namelijk wel rete makkelijk vinden als er meer onderscheid is tussen oude posts en nieuwe posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ACM schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:40:

Daarbij geldt natuurlijk ook nog dat het afhangt van je use case of het nuttig is om oude posts te markeren, dus we willen het ook liever niet te nadrukkelijk maken :)
Is het wellicht een idee om een class mee te geven aan de gehele post? Dan kan je zelf met custom CSS wat klussen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De datum/tijd heeft al class="oldage", met custom CSS kan dat misschien al 'voldoende schreeuwerig' maken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

F_J_K schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:57:
De datum/tijd heeft al class="oldage", met custom CSS kan dat misschien al 'voldoende schreeuwerig' maken :)
Klopt, maar nog geen class op de hele post... Dat komt (ooit) in CSS4 (omhoog in je DOM na de selectie) :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1