Is er merkbaar verschil in fps bij i7-4790k en i7-4790?

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views

• tottianovic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-02 04:25
Is er merkbaar verschil in fps in games bij i7-4790k en i7-4790 in combinatie met 2x gtx 970 sli?

Zal ik lagere fps hebben in games als ik de i7-4790 neem die 400 mhz lager is geklokt dan de i7-4790k?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Welk deel van o.a. je vorige topic met deze vraag tussen de twee cpu's was niet duidelijk?...
Als je zelf al zegt:
En ik word er schijt ziek van, dat mijn topics steeds worden verwijderd.
Misschien moet je dan eens de moeite nemen om de regels en tips ook echt eens te lezen...

Anyway, net als vorige keer dat je dit vroeg: Google benchmarks...
Overigens: 5 topics gesloten in net 31 uur tijd, dat moet een record zijn >:)

[ Voor 11% gewijzigd door RGAT op 04-05-2015 01:51 ]

Fixing things to the breaking point...

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Misschien 1 fps lager. Niet merkbaar dus.

Het verschil tussen een i5 en een i7 trouwens ook niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

Heb je de (mod-) opmerking in je vorige topic gelezen??
Laten we het niet weer tot een string gesloten topics komen. Aankoopadvies prima, maar we verwachten hier dat je je aan een aantal simpele regels houdt. Een eerste is een topic waar je simpel een vraag dumpt geen topic. We verwachten eigen onderzoek en wat je daarbij hebt gevonden. Dat mist hier, dus is dat voldoende om je topic op slot te zetten.

Hier en op andere fora is genoeg te vinden om je een goed idee te geven wat de beste keus is.
Dat zou een hint kunnen zijn voor waarom je topics dichtgaan...

[ Voor 6% gewijzigd door Felyrion op 04-05-2015 02:16 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• tottianovic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-02 04:25
RGAT schreef op maandag 04 mei 2015 @ 01:49:
Welk deel van o.a. je vorige topic met deze vraag tussen de twee cpu's was niet duidelijk?...
Als je zelf al zegt:

[...]

Misschien moet je dan eens de moeite nemen om de regels en tips ook echt eens te lezen...

Ten eerste vroeg ik toen iets anders. Ik vroeg wat het verschil was tussen die twee. Nu stel ik 1 simpele vraag en dat is of ik verschil zal merken in fps in games. Ik heb het gezocht maar ik heb t niet kunnen vinden.

Ik snap niet waarom tweakers een forum heeft waarbij je bij hoekjes als 'Componenten Aankoopadvies' geen advies mag vragen over een component/onderdeel.

Als 't enige wat jullie kunnen zeggen 'zoek het maar zelf op' is, dan snap ik niet dat er zo een forum bestaat met groepjes als 'advies desktop' etc.

Slaat echt nergens op dit en dit valt mij echt zwaar tegen van tweakers.

Zet er maar een slotje op jongens (gambieter)

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Doorgaans wordt er van je verwacht dat je tenminste zelfstandig genoeg bent om Google.com in te tikken en iets in te voeren als "difference between Intel K and non-K. De vragen die jij stelt kan je bijna rechtstreeks in Google intypen. Als je het dan nog niet snapt zeg je in een topic iets als "ik heb op de termen 'zus' en 'zo' gegoogled, en ik zie nu een heel verhaal over unlocked multipliers en het ontbreken van IOMMU, en ik kan er geen touw aan vastknopen". Anders raakt het forum erg vol met topics die 2 seconden aan Googlewerk vereisen.

[ Voor 18% gewijzigd door Amanoo op 04-05-2015 03:29 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
tottianovic schreef op maandag 04 mei 2015 @ 03:03:
[...]

Ten eerste vroeg ik toen iets anders. Ik vroeg wat het verschil was tussen die twee. Nu stel ik 1 simpele vraag en dat is of ik verschil zal merken in fps in games. Ik heb het gezocht maar ik heb t niet kunnen vinden.
Ja, er is een groot verschil tussen:
is er verschil tussen cpu 1 en 2?
en
is er (merkbaar) verschil tussen cpu 1 en 2?
Zelfde vraag, anders gesteld.
tottianovic schreef op maandag 04 mei 2015 @ 03:03:
Ik snap niet waarom tweakers een forum heeft waarbij je bij hoekjes als 'Componenten Aankoopadvies' geen advies mag vragen over een component/onderdeel.

Als 't enige wat jullie kunnen zeggen 'zoek het maar zelf op' is, dan snap ik niet dat er zo een forum bestaat met groepjes als 'advies desktop' etc.
Doe 's gek en bekijk de andere topics, het heet Tweakers omdat we er vanuit gaan dat iedereen hier iig een beetje Tweakt, het heet hier niet helpdesk, dus vragen die je letterlijk in Google kan intikken of vragen die je aan een helpdesk stelt passen hier niet...
Je kan blijven doen alsof het aan Tweakers.net ligt, maar lees nou eens die regels en lees de tips en opmerkingen die gemaakt worden, zodat je Tweakers kan gebruiken zoals het bedoelt is en niet als een 'dump je vragen als je zelf geen moeite wilt doen', daar zijn ook forums voor, maar voor dat soort gemak/luiheid moet je doorgaans betalen ;)
Maar goed, je zegt dat je gezocht hebt en niets kon vinden wat je vraag beantwoorde.
Vermeldt dan hier op wat voor zoektermen je zoekt, wat eruit kwam en waarom je daar niets aan had, dan hoeven wij ook niet alles maar voor je te doen en laat je in ieder geval inzet zien, vul je topicstart aan met dat soort informatie en het lijkt niet alsof je je vraag maar ergens neerplempt maar dat je een serieus probleem hebt en wat hulp kan gebruiken.
Overigens is het misschien handig dat je in desktop aankoop advies een topic aanmaakt, nadat je de regels daar goed hebt doorgenomen zodat je topic niet weer gesloten wordt, waar je je aankomende aankoop in een lijstje zet. Grote kans dat je de i7 bijvoorbeeld niet nodig hebt en beter een wat goedkopere cpu kan kopen en sterkere gpu of grotere ssd ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RGAT op 04-05-2015 07:02 ]

Fixing things to the breaking point...

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:58
Je kreeg een pagine met simpele vragen. Jij neemt niet de moeite om deze te beantwoorden. Waarom zouden wij dan wel de moeite nemen. En als je toch al benchmarks aan het bekijken bent kom je er achter dat je als nog beter een i5 kan nemen voor gamen. Hint hint scheelt je weer 150-200 euro....

En wil je dat google je helpt. Type eens.

(insert new game) cpu benchmarks. En ik weet 100% zeker dat je vraag beantwoord zal worden.

[ Voor 19% gewijzigd door loki504 op 04-05-2015 08:49 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19

br00ky

Moderator Harde Waren
RGAT schreef op maandag 04 mei 2015 @ 01:49:
Als je zelf al zegt:

[...]

Dit dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.