Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Telfort Tv adapters gebruiken om Wifi door te spelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb al een aantal weken problemen met het wifibereik van onze huidige Zyxel modem van telfort. We hebben namelijk de modem in de woonkamer staan. En het probleem is dat op de slaapkamer (Direct boven de woonkamer) geen goede wifi heeft.
Ik heb dit geprobeerd op te lossen door een Sitecom 300N x2 Router die in de kast lag te gebruiken als Wifi verzender. Dit werkt perfect alleen is het signaal er niet beter op geworden.

Dus dacht ik laten we eens iets anders proberen. Wij hebben van telfort 2 adapters(zie foto) om van de woonkamer naar de slaapkamer een verbinding te hebben , dit via het stroomnet voor onze interactieve tv kastje boven.
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NDk4WDM3NA==/z/EfkAAOSwBahVO8kw/$_84.JPG
Ik heb geprobeerd de sitecom te verplaatsen naar boven en via de adapter op die manier een goede wifisignaal te krijgen op de slaapkamer. Maar dat doet die niet.
Dus even kort: in de woonkamer doet de sitecom het wel maar aangesloten boven via de adapter niet.
Na veel zoeken heb ik niks kunnen vinden en dus is mijn vraag of het uberhaupt mogelijk is om via een adapter die eigenlijk bedoeld is voor het interactieve tv, de sitecom aan te sluiten. De lampjes branden wel en hij geeft aan dat alles normaal werkt alleen verbinding maken lukt dan jammer genoeg niet.

Weet iemand hier iets meer van?

Groetjes GG :)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06
De adapters zouden op zich prima ook voor LAN moeten werken maar waarschijnlijk niet tegelijk met interactieve TV. Dus eerst de vraag probeer je de combinatie of heb je hem echt helemaal losgekoppeld van de interactieve tv nu :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem echt helemaal losgekoppeld van de interactieve tv kastje. Dus boven zit een kabel vanuit de adapter direct in de lan poort van de sitecom. Hij geeft aan dat er verbinding is via de lampjes op de adapter en de sitecom geeft dan ook een wifi verbinding weer maar als ik hier verbinding mee wil maken doet hij het niet.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 11:38 ]

Verwijderd

Krijg je wel een internetverbinding wanneer je de kabel vanaf de homeplug in je PC plaatst? Zo ja, je geeft aan dat je de kabel van de homeplug in de LAN poort geplaatst hebt. Is de router ook ingesteld als access point (IP-adres in bereik van Zyxel modemrouter maar buiten DHCP bereik en DHCP server uitgeschakeld)? Zo niet, dan dient de kabel in de WAN/modem poort in plaats van de LAN poort geplaatst te worden.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 12:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik via de adapter boven een kabel naar de laptop plaats dan heb ik geen verbindingmet het internet onder. Wanneer ik deze kabel weer insteek in het kastje van interactieve tv dan doet hij het wel.

De telfort Zyxel modem is ingesteld als volgt;
DHCP server is ingeschakeld
IPv4 IP-adres : 192.168.1.84
iPv4 Subnetmasker: 255.255.255.0
IPv4 Standaargateway 192.168.1.254
Ipv4 Dhcp server:192.168.1.254
Ipv4 DnS servers: 192.168.1.254
195.241.77.55
195.241.77.58
En mode select : 802.11b/g
Channel widt 20 Mhz
Ip pool starting adress: 192.168.1.33
Pool size: 64

En de sitecom router was ingesteld ;
DHCP en Firewall uitgeschakeld
en ip: 192.168.1.33

Maar ik heb nu de sitecom router gereset en alles is terug naar fabrieksinstellingen:
draadloze instellingen:
Modus : AP
Band: 2.4 Ghz (B+G+N)
aanzetten SSID# :1
Kanaal bandwith; Auto 20/40 MHZ
Beveiliging: WPA2(AES)

DHCP :
Lan IP: 192.168.0.1
Ip subnet masker : 255.255.255.0
DHCP AAN
Start IP: 192.168.0.100
Eind IP: 192.168.0.200

Ik heb ook geprobeerd de kabel van de adapter aan te sluiten in de WAN poort van de sitecom router maar dit had ook geen effect. Zoals je ziet heb ik alles gereset en zou ik graag willen weten wat ik fout heb gedaan.

De sitecom werkte gewoon goed tegelijkertijd met de Zyxel modem wanneer deze op de onderverdieping is aangesloten met de modem(voordat ik hem gerest heb). Maar wanneer ik de sitecom via de adapter van de tv aansluit op de bovenverdieping geeft hij wel een signaal weer maar daar kan ik geen verbinding mee maken.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:26:
En de sitecom router was ingesteld ;
DHCP en Firewall uitgeschakeld
en ip: 192.168.1.33
Dit IP overlapt met de DHCP range van je Zyxel, Zou een andere kiezen, anders loop je hier later tegen problemen aan.
Ik heb ook geprobeerd de kabel van de adapter aan te sluiten in de WAN poort van de sitecom router maar dit had ook geen effect.
Het mooie is dat je dan wel kunt zien of, en zoja welk IP hij krijgt van de Zyxel. Mag natuurlijk ook dmv. de laptop & ipconfig.
Maar wanneer ik de sitecom via de adapter van de tv aansluit op de bovenverdieping geeft hij wel een signaal weer maar daar kan ik geen verbinding mee maken.
En waar heb je de adapter aan de modemzijde ingeprikt in het modem?

De Zyxels van Telfort hadden een dedicated poort voor TV, meen ik? Betekent dat je de powerline adapter niet in de TV-poort moet steken als je internet wil :+

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

poort 4 van de zyxel is inderdaad voor tv. nogmaals proberen met de andere poorten.

Verwijderd

Topicstarter
welke ip adres moet ik dan kiezen bij de sitecom?Dat snap ik niet precies. Hij stond inderdaad op poort 4 van het zyxel modem onder en dat heb ik nu vervanderd naar poort 2, als ik weet welke ip adres ik moet invullen kan ik het op deze manier even uitproberen. bedankt voor jullie voorgaande reacties!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
IPv4 IP-adres : 192.168.1.84
Dat is een typo neem ik aan? Lijkt me 192.168.1.254, het standaardadres van de Zyxel.
iPv4 Subnetmasker: 255.255.255.0
Ip pool starting adress: 192.168.1.33
Pool size: 64
Dus 192.168.1.33-192.168.1.96 is gereserveerd voor DHCP, dan kun je voor het laatste octet iets kiezen dat niet binnen die range valt en eveneens niet je modem is. 192.168.1.1 of 192.168.1.253 bijvoorbeeld.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp werkt de router wel wanneer deze rechtstreeks met het modem verbonden wordt (zowel als access point en als router ingesteld). De instellingen van de router lijken dus het probleem niet. Ook geef je aan dat een rechtstreekse verbinding met laptop via de homeplug niet werkt, dus daar lijkt het mis te lopen. Wanneer de verbinding met laptop via de homeplugs werkt, zal in de meeste gevallen ook de router gaan werken. Mogelijk helpt het om even alle 4 poorten van de Zyxel uit te testen of de homeplugset even te resetten.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:32:
welke ip adres moet ik dan kiezen bij de sitecom?Dat snap ik niet precies. Hij stond inderdaad op poort 4 van het zyxel modem onder en dat heb ik nu vervanderd naar poort 2, als ik weet welke ip adres ik moet invullen kan ik het op deze manier even uitproberen. bedankt voor jullie voorgaande reacties!
Wil je je sitecom als router laten werken, of als accesspoint?
Als router hoef je niets in te stellen.. ding resetten en in je netwerk hangen.

Wil je hem als access point instellen dan mag je de wan-poort niet gebruiken en geef je de sitecom een lan-ip buiten de dhcp range. 192.168.1.253 (zoals hierboven geadviseerd) is een prima adres.
En als accesspoint moet je uiteraard ook de dhcp-server van je sitecom uitschakelen.

Maar, zorg voordat je met je sitecom bezig gaat dat dat verbinding met je powerlines goed werkt en dat een aangesluiten apparaat verbinding heeft met je zyxel.
Je bent nu twee zaken tegelijkertijd aan het aanpassen.. als het misgaat zie je niet meteen waar het mis gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 04-05-2015 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! Het lag inderdaad aan het poort van het zyxel modem. Alles werkt nu naar behoren. Dankjewel !!
Pagina: 1