Toon posts:

(gaming) pc max €750,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forum leden!

Ik heb op moment een hele oude trage laptop en wil graag in 1 stap vooruit. Dit dan ook naar toekomst gericht. Wil niet dat over 2 jaar alles verouderd is en niet meer goed werkt bij wijze van.

Ik heb afgelopen maand al veel research gedaan ook op dit forum maar wil graag bevestiging of wat ik denk klopt of niet.

Ik ben een meisje/vrouw dus alle kennis die ik heb komt uit research. Wil graag gaan gamen maar op me laptop kan dat helaas niet. De computer die ik wil samenstellen is hier ook op gericht.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
basis schoolwerk daarnaast gamen LoL bijv.

Wat mag het systeem gaan kosten?
750,- Incl verzenden assembleren wil ik door een bekende laten doen. Prijs kan iets oplopen omdat ik waarschijnlijk alles in 1 keer wil bestellen bij Afuture.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en beeldscherm liggen als het goed is nog ergens opgeborgen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zit te denken aan i5, 8gb werkgeheugen, 256 ssd, 1tb harde schrijf,r9 280
Bij de ssd

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, wil alleen sowieso i5.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
waarschijnlijk niet

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,95€ 183,95
1ASRock H81M-HDS€ 46,50€ 46,50
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 180,95€ 180,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Crucial CT102464BA160B€ 51,-€ 51,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Antec VPF Series 450W€ 44,65€ 44,65
1Crucial BX100 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 694,51

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen!!

Verwijderd

als je bij afuture bestelt is het intotaal 746 euro. en met de samenstelling is niks mis mee,alleen heb je nog een windows licentie? en heb je echt een dvd speler nodig.

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:12

JesseMacaw

Electronicafanaat

Het ziet er heel goed uit, mooie build! Overclocken zou ik niet doen, dat kost je nu bijna €200 meer, en de performance-winst is het niet waard. Deze build zou ook niet geschikt zijn om te overclocken.

Je zou nog een luxer moederbord kunnen nemen, als dat kan bij Afuture, zoals de pricewatch: Luxer bordje

Verwijderd

dat is dan 16.50 euro duurder. inclusief verzendkosten is dat dan 762.40 en het enigste wat beter is geluid RAM upgrade en wat dingen met pci (vast nog meer) maar je hebt dat in mijn ogen op een budget niet nodig alleen als je later gaat upgraden is het handig, of veel met geluid werkt en hele goede kwaliteit geluid nodig hebt.

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 22:16
Ik zat alleen even te twijfelen over de voeding maar na wat reviews gezien te hebben lijkt hij prima.
Even een schot in het donker, wat denk je over een 2e hands kaart? hier bv:

V&A aangeboden: Club 3D Radeon R9 280X royalQueen
V&A aangeboden: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB
V&A aangeboden: Asus GTX780-DC2OC-3GD5

Voor deze kaarten zal je misschien wel wat betere voeding nodig hebben.
pricewatch: Seasonic S12G 450W wordt op Tweakers aangeraden.
pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C vindt ik zelf een goeie voeding, ook gold.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:31:
dat is dan 16.50 euro duurder. inclusief verzendkosten is dat dan 762.40 en het enigste wat beter is geluid RAM upgrade en wat dingen met pci (vast nog meer) maar je hebt dat in mijn ogen op een budget niet nodig alleen als je later gaat upgraden is het handig, of veel met geluid werkt en hele goede kwaliteit geluid nodig hebt.
Geloof me, als je 'veel met geluid bezig bent', ga je niet voor een ALC892.

Er zijn wel degelijk merkbare verschillen. 4 RAM sloten ipv 2. PCI-E 3.0 x16 ipv 2.0. 4 SATA-600 sloten ipv 2.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

• AFCA_Timon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-10-2022

AFCA_Timon

Geen ajacied

Wacht nog echt 4-6 weken met het kopen van de pc. Over dus 4-6 weken komt AMD met de 300 generatie uit, welke ervoor zorgt dat de oudere videokaarten in prijs dalen, zeker de 970gtx zal een stuk in prijs dalen.

I may not be the best, but I'm defenitely not like the rest!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13
@AFCA_Timon; Nee, rebrands van de huidige generatie komen uit en waarschijnlijk alleen voor oems. Dus nog geen nieuwe kaarten die de prijzen zouden doen laten zakken.

@Nature; de Antec VPF 450Watt is ook een goede degelijke voeding en een stuk goedkoper.

@Marink; je noemt LoL als spel, kun je nog andere spellen noemen? Want voor LoL ben je echt niet zo'n krachtig systeem nodig. Een Core i3 zou daar al voor moeten voldoen als ik naar de systeemeisen kijk. En qua videokaart zou een R7 250X al dik aan de 'recommended' eisen voldoen.
https://support.riotgames...ended-System-Requirements

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Lord_Fader
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-07 15:52
Is deze pc ook geschikt om games zoals Dragon Age: Inquisition, Skyrim en bijv The Witcher 3 op High of Ultra te spelen?

Ben altijd een console gamer geweest, hier en daar wel eens wat op m'n laptop. Maar omdat er wel redelijk wat games zijn die ik alleen speel, wil ik hier toch eens een mooie pc voor die het wat beter kan dan m'n ps4

• Nature
@NitroX infinity: Ik rekende het uit met een Watt calculator en ik kwam op +/- 400w uit, ik dacht dat het misschien wat krap was, al kijk ik naar de site http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page362.htm
heeft de R9 280X 600w nodig, goede kwaliteit voeding minder natuurlijk.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13
450Watt is voldoende voor elke single-gpu videokaart en processor.

@Lord_Fader; daarvoor kun je je eigen topic openen ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Wil sowieso ook skyrim gaan spelen. Verder weet ik het nog niet omdat ik het zelf alleen nog maar bij andere heb gezien.

Ben er wel zeker van dat ik dit systeem wil geen zin om nu geld te besparen en over een jaar weer flink te moeten investeren.

Maar die moederbord zullen jullie dus aanraden zodat ook als je eventueel later een extra ssd wilt plaatsen dat dan mogelijk is. (Als ik het goed begrijp?)
Dan betaal je nu paar tientjes extra maar bespraar je voor later eventueel paar 100.

• Nature
Lord_Fader schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:57:
Is deze pc ook geschikt om games zoals Dragon Age: Inquisition, Skyrim en bijv The Witcher 3 op High of Ultra te spelen?

Ben altijd een console gamer geweest, hier en daar wel eens wat op m'n laptop. Maar omdat er wel redelijk wat games zijn die ik alleen speel, wil ik hier toch eens een mooie pc voor die het wat beter kan dan m'n ps4
Witcher 3

Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz
• AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz
• Nvidia GPU GeForce GTX 770
• AMD GPU Radeon R9 290
http://en.cdprojektred.co...em-requirements-are-here/

According to the report, the recommended PC hardware for the game won’t allow players to run it on ultra settings, meaning players will need more horsepower to max out the game and play it with all the graphical features enabled. When asked whether players would be able to max out the game with the recommended hardware, CD Projekt RED told Witchersite that the recommended specifications are only for playing the game on mid-high settings in 1080p.
http://wccftech.com/the-w...ion-issues/#ixzz3ZCC4ZFgg

Dus voor ultra... zullen we nog even moeten wachten op reviews en benchmarks en dat soort spul. :?

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Als je er later een extra SSD bij wilt plaatsen kan dat met de H81 ook. Je gebruikt dan simpelweg de twee sata300 poorten voor de SSD's en een sata600 poort voor de HDD. Sata300 heeft meer dan voldoende bandbreedte voor een normale harde schijf.

de reden dat de B85 voor een I5+ systeem vaak wordt aangeraden is omdat het een veel luxer bordje is dan de H81 versie. De H81 voldoet, maar met de B85 weet je gewoon zeker dat het goed zit.

edit: @hierboven. Probeer aub. geen 2 topics door elkaar te laten lopen. Dat maakt het erg onoverzichtelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door svenvv2 op 04-05-2015 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei wil ik graag naar toekomst denken dus denk dat ik dan indd die luxere B85 neem. Om gwn safe te zijn.

Ty voor uitleg

kom je op dit uit

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,95€ 183,95
1ASRock B85M Pro4€ 62,75€ 62,75
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 182,-€ 182,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Crucial CT102464BA160B€ 53,80€ 53,80
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Antec VPF Series 450W€ 44,10€ 44,10
1Crucial BX100 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 714,06

bij afuture samen €758,40

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 21:04 ]

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Ik ben persoonlijk van Antec afgestapt sinds ik gesproken heb met afuture.. kom er regelmatig en het is niet het merk van vroeger.. relatief budget onderdelen en hogere kans op rma.
Ik zou bequiet, seasonic of v serie van coolermaster aanraden..

En luister aub niet na mensen die zeggen dat de r9 series boven de 280 voldoende is voor een matige 450watt. Een voeding van boven de 100 euro van 450watt is wat anders dan een budget 450watt..
Alles wat langere tijd op 98% draait en rond de 300watt kan slurpen excl. moederbord fans cpu etc zal tijdens gamen zo'n hoge percentage usage innemen van je voeding dat de warmte, belasting en spanning te strak staat en dat houdt een keer op

• Lord_Fader
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-07 15:52
NitroX infinity schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:37:
450Watt is voldoende voor elke single-gpu videokaart en processor.

@Lord_Fader; daarvoor kun je je eigen topic openen ;)
Ok, het leek mij hier handig te plaatsen omdat er dan juist niet weer een nieuw topic is. Deze pc valt namenlijk ook binnen mijn eigen budget vandaar.
Nature schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:40:
[...]

Witcher 3

Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz
• AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz
• Nvidia GPU GeForce GTX 770
• AMD GPU Radeon R9 290
http://en.cdprojektred.co...em-requirements-are-here/

According to the report, the recommended PC hardware for the game won’t allow players to run it on ultra settings, meaning players will need more horsepower to max out the game and play it with all the graphical features enabled. When asked whether players would be able to max out the game with the recommended hardware, CD Projekt RED told Witchersite that the recommended specifications are only for playing the game on mid-high settings in 1080p.
http://wccftech.com/the-w...ion-issues/#ixzz3ZCC4ZFgg

Dus voor ultra... zullen we nog even moeten wachten op reviews en benchmarks en dat soort spul. :?
Ja lijkt me wel dan. Wacht eerst de release wel af :P

Verwijderd

Topicstarter
CMSTRR schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:08:
Ik ben persoonlijk van Antec afgestapt sinds ik gesproken heb met afuture.. kom er regelmatig en het is niet het merk van vroeger.. relatief budget onderdelen en hogere kans op rma.

En luister aub niet na mensen die zeggen dat de r9 series boven de 280 voldoende is voor een matige 450watt. Een voeding van boven de 100 euro van 450watt is wat anders dan een budget 450watt..
Alles wat langere tijd op 98% draait en rond de 300watt kan slurpen excl. moederbord fans cpu etc zal tijdens gamen zo'n hoge percentage usage innemen van je voeding dat de warmte, belasting en spanning te strak staat en dat houdt een keer op
Oke mijn reden om daar te bestellen is omdat het vlakbij zit dus.
Als zij het dan al afraden kan ik beter wat anders nemen.

Maar welke voeding zou je dan aanraden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 21:19 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die Antec voeding is gewoon een Delta, zeer goed ding voor een nog betere prijs.

Werkelijk een one stop shop.

Ja, Antec heeft ook mindere voedingen, maar de VPF series valt daar zeker niet onder.

En een R9 290 kan ook prima op die voeding, net als SLI GTX970, dus een R9 280 moet ook wel gaan denk ik, tenzij je een nieuw OC record wilt gaan vestigen.

People as things, that’s where it starts.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:18:
[...]

Oke mijn reden om daar te bestellen is omdat het vlakbij zit dus.
Als zij het dan al afraden kan ik beter wat anders nemen.

Maar welke voeding zou je dan aanraden?
Ik zal als ik jou was dit zelf uitzoeken en je laten inlichten door hun daar.. heb je veel meer aan.

• Nature
De Antec TruePower Classic 550W die ik opnoemde zitten gewoon seasonic onderdelen in :)

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Nature schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:59:
[...]

De Antec TruePower Classic 550W die ik opnoemde zitten gewoon seasonic onderdelen in :)
Was ook een aardige idd.. maar dan heb je 550w een gold plus.. dat is een betere keuze dan een antec 450w van deze tijd met bronze

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waarom? De 450w TP is ook een Seasonic ontwerp, en zoals al eerder gezegd, de VPF series is gebouwd door Delta, ik denk niet dat je een betere OEM kan vinden.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Deze Antec is gemaakt door Delta, Delta heeft waarschijnlijk één van de laagste RMA rate, sowieso lager als Seasonic.
Be quiet! voedingen zijn gemaakt door FSP, Enhance of HEC alle drie zijn mindere fabrikanten als Delta. Seasonic maakt zijn eigen voedingen, meestal prima, maar niet de laagste RMA rate. Cooler Master voedingen worden door veel verschillende fabrikanten gemaakt, tegenwoordig vooral Enhance, Seasonic en CWT, ook alle drie weer niet de standaard van Delta.
Een matige 450W voeding zal idd niet voldoen, maar die is hier nog niet langs geweest.
Een PC zoals die in de TS met i5 en R9 280 zal idle rond de 50W zitten en met gamen zal je zo'n 225W gemiddeld uit de voeding trekken bij een erg zware game.
CMSTRR schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:28:

Ik zal als ik jou was dit zelf uitzoeken en je laten inlichten door hun daar.. heb je veel meer aan.
Door een paar sjaakies zonder écht verstand van hardware, wat is daar het nut van?

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 04-05-2015 22:10 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Ik heb deze zelf.. lage voltage, snelle timings en low profile
Ik kan die reepjes echt aanraden

Verwijderd

Bij Azerty krijg je bij een gtx 960 de game the witcher wild Hunt gratis erbij... Scheelt weer 5 tientjes :D

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:22:
Bij Azerty krijg je bij een gtx 960 de game the witcher wild Hunt gratis erbij... Scheelt weer 5 tientjes :D
Dat meen je niet? Vandaag een 960 gekocht bij afuture..zal ze eens mailen of ik nog beroep kan doen op the witcher

[ Voor 9% gewijzigd door CMSTRR op 04-05-2015 22:37 ]

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:43
Wie zegt dat TS deze game wilt gaan spelen? Door dingen als "gratis" games moet je je niet laten verleiden, puur voor het product zelf (de videokaart) gaan. Tenzij TS deze game graag wilt spelen ;).

Verwijderd

Topicstarter
Heb vernomen dat de R9 280 net iets beter is dan de GTX960 daarnaast ongeveer 20 euro goedkoper die game wil ik zelf in eerste instantie niet spelen. Dus vandaar mijn keuze voor de R9 280

• Nature
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:28:
Wil sowieso ook skyrim gaan spelen. Verder weet ik het nog niet omdat ik het zelf alleen nog maar bij andere heb gezien.
Dan betaal je nu paar tientjes extra maar bespraar je voor later eventueel paar 100.
Wat een rommeltje dit topic, de R9 280 doet het op recente games prima Assassins creed unity trekt hij alleen niet, future proof kan niet, 2019-ish met hun track record zullen de nieuwe consoles komen.
Ik heb tijdens de vorige generatie consoles 3 videokaarten(8800GTX/4870/7850 Crossfire) versleten om max settings te kunnen spelen. Verwacht niet op max PC settings te kunnen spelen met de R9 280 tot de volgende consoles, maar op console kwaliteit settings kan je nog wel een paar jaar vooruit denk ik.
http://www.eteknix.com/xf...b-graphics-card-review/8/
staan meerdere benchmarks komt de R9 280 prima uit http://www.anandtech.com/...d-assassins-creed-unity/2 ACU :o
Dus lang verhaal kort R9 280 is wel oke-ish voor de komende tijd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nature op 04-05-2015 23:13 ]

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Nature schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:09:
[...]

Wat een rommeltje dit topic, de R9 280 doet het op recente games prima Assassins creed unity trekt hij alleen niet, future proof kan niet, 2019-ish met hun track record zullen de nieuwe consoles komen.
Ik heb tijdens de vorige generatie consoles 3 videokaarten(8800GTX/4870/7850 Crossfire) versleten om max settings te kunnen spelen. Verwacht niet op max PC settings te kunnen spelen met de R9 280 tot de volgende consoles, maar op console kwaliteit settings kan je nog wel een paar jaar vooruit denk ik.
http://www.eteknix.com/xf...b-graphics-card-review/8/
staan meerdere benchmarks komt de R9 280 prima uit http://www.anandtech.com/...d-assassins-creed-unity/2 ACU :o
Dus lang verhaal kort R9 280 is wel oke-ish voor de komende tijd :)
Kijk 'GTX 960 vs R9 280 in 13 games (1080p60fps)' op YouTube - https://youtu.be/a6l6MwSngr8

Op ten duur loopt de 960 ca. 9 fps hoger dan de r9 280. Heb niet alles gekeken maar ik heb heel bewust een 960 gekozen en het zal per game anders zijn dat zeker.. maar ik draai medium/high met gemak met min. 60 fps.. als je ultra wil neem je een 980 of r9 290x

• Nature
CMSTRR schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:16:
[...]

Kijk 'GTX 960 vs R9 280 in 13 games (1080p60fps)' op YouTube - https://youtu.be/a6l6MwSngr8

Op ten duur loopt de 960 ca. 9 fps hoger dan de r9 280. Heb niet alles gekeken maar ik heb heel bewust een 960 gekozen en het zal per game anders zijn dat zeker.. maar ik draai medium/high met gemak met min. 60 fps.. als je ultra wil neem je een 980 of r9 290x
De ts zit op een budget en daar past de R9 280 beter in ik zelf zou deze aanraden V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X top deal! Alleen 2hands.
De GTX960 met 2GB is toch een beetje last-gen voor mijn gevoel, mijn GTX970 gaat al meestal beter dan een R9 290X op ultra 1080p ;) http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-290X-vs-GeForce-GTX-970 YouTube: GeForce GTX 970 1080p vs GTX 980/ R9 290/ 290X Benchmark Tests

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Nature schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:38:
[...]

De ts zit op een budget en daar past de R9 280 beter in ik zelf zou deze aanraden V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X top deal! Alleen 2hands.
De GTX960 met 2GB is toch een beetje last-gen voor mijn gevoel, mijn GTX970 gaat al meestal beter dan een R9 290X op ultra 1080p ;) http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-290X-vs-GeForce-GTX-970 YouTube: GeForce GTX 970 1080p vs GTX 980/ R9 290/ 290X Benchmark Tests
Lol.. 2GB is prima voor full hd. Als je 3gb wilt vullen doe je aa enzo aan.. maar daar is een 280x ook niet krachtig genoeg voor. Kan hij beter een r9 290 zoeken ..eventueel 2e hands of refurbished..

• Nature
CMSTRR schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:49:
[...]

Lol.. 2GB is prima voor full hd. Als je 3gb wilt vullen doe je aa enzo aan.. maar daar is een 280x ook niet krachtig genoeg voor. Kan hij beter een r9 290 zoeken ..eventueel 2e hands of refurbished..
Deze vond ik er wel een beetje uitspringen Shadow of Mordor 1080p 4xAA GTX960 44,7fps
R9 280X 72,9fps dit is dus een geheugen intensieve game. Alle andere games doen het ook beter met 4xAA in deze bench http://www.techpowerup.co...60_SSC_ACX_Cooler/22.html
2e hands R9 280X is als je hem voor een mooi prijsje kan krijgen de allerbeste optie (bang 4 buck)
Hier Tweaker met alleen goeie reviews €160 ipv €240 nieuw
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat laat inderdaad het probleem van Nvidia zien, welke ze al 3 generaties in stand weten te houden, namelijk een krappe geheugenbus [660ti, gelukkig toen niet een heel groot probleem], weinig geheugen [GTX760] of gewoon allebei [GTX960], het zegt echt iets als een GTX670, welke later de GTX760 werd, op fullHD even snel is als de GTX960 bij zware games. en de 660ti niet heel ver eronder zit. 2 generaties stilstand in prijs/performance, hoera!

Een tweedehands HD7950 of HD7970 is al helemaal een killer, die kan nog wel even mee,en voor 100 euro heb je al een HD79500

Nieuw is een Club3D of Sapphire R9 280 een erg goede keuze, al zou ik zelf vanwege het erg grote prijsverschil lekker een tweedehandse halen.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

VasZaitsev schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 01:34:
Dat laat inderdaad het probleem van Nvidia zien, welke ze al 3 generaties in stand weten te houden, namelijk een krappe geheugenbus [660ti, gelukkig toen niet een heel groot probleem], weinig geheugen [GTX760] of gewoon allebei [GTX960], het zegt echt iets als een GTX670, welke later de GTX760 werd, op fullHD even snel is als de GTX960 bij zware games. en de 660ti niet heel ver eronder zit. 2 generaties stilstand in prijs/performance, hoera!

Een tweedehands HD7950 of HD7970 is al helemaal een killer, die kan nog wel even mee,en voor 100 euro heb je al een HD79500

Nieuw is een Club3D of Sapphire R9 280 een erg goede keuze, al zou ik zelf vanwege het erg grote prijsverschil lekker een tweedehandse halen.
Wat een ontzettende bullshit.. hangt af van de game en wat je wilt behalen. 960 gaat regelmatig zelfs de 280x voorbij .. ook op ultra.
Op momenten waar je minimaal 60 fps wilt hebben moet je met zowel de 960 als de 280x inleveren op kwaliteit en dan maakt het echt niet uit of je nou allea high doet of wat variatie met medium

http://nl.hardware.info/r...nchmarks-metro-last-light

http://nl.hardware.info/r...civilization-beyond-earth

http://nl.hardware.info/r...chmarks-total-war-rome-ii

Conclusie:

http://nl.hardware.info/r...pu-prestatiescorenq1-2015

Ligt er dus allemaal maar net aan. Op youtube vind je ook genoeg

[ Voor 24% gewijzigd door CMSTRR op 05-05-2015 02:36 ]

• Nature
CMSTRR schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 02:23:
[...]

Wat een ontzettende bullshit.. hangt af van de game en wat je wilt behalen. 960 gaat regelmatig zelfs de 280x voorbij .. ook op ultra.
Op momenten waar je minimaal 60 fps wilt hebben moet je met zowel de 960 als de 280x inleveren op kwaliteit en dan maakt het echt niet uit of je nou allea high doet of wat variatie met medium

Conclusie:

''De GTX 960 is in Full HD met medium settings gemiddeld zo'n 7,7% sneller dan de gelijk geprijsde Radeon R9 280. En in Full HD met Ultra settings is AMD zelf sneller.''

Komt uit je post, midden segment wordt volkomen gedomineerd door AMD, er is geen ontkomen aan.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Nature schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 02:57:
[...]

''De GTX 960 is in Full HD met medium settings gemiddeld zo'n 7,7% sneller dan de gelijk geprijsde Radeon R9 280. En in Full HD met Ultra settings is AMD zelf sneller.''

Komt uit je post, midden segment wordt volkomen gedomineerd door AMD, er is geen ontkomen aan.
Ja die zin klopt. Maar de bewering dat de 760 hetzelfde is..daar viel ik over.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Conclusie:

Je geloofwaardigheid wordt echt niet groter als je direct begint met "wat een ontzettende bullshit", sterker nog, hij daalt. Hard.

In jouw bronnen maakt HWI al een grote fout door te stellen dat een GTX960 even duur is als een R9 280. Dat klopt simpelweg niet: pricewatch: Club 3D Radeon R9 280 royalKing is de goedkoopste R9 280, momenteel 182 euro, pricewatch: Gigabyte GV-N960IXOC-2GD is de goedkoopste GTX960, een slordige 20 euro verschil, wat de R9 280 10% goedkoper maakt.

10% goedkoper, gemiddeld 7,7% trager, prijs/performance van de R9 280 is dus beter.

Op medium high-end kaarten testen blijf ik ook vreemd vinden, want je belast die kaarten nauwelijks, waardoor je dus ook niet kan zien hoeveel purrie die kaart nog even hebt, schroef je de boel eens flink open, op die manier ontloop je natuurlijk wel de mooie VRAM en geheugenbus bottleneck van Nvidia, games worden op dat vlak alleen maar zwaarder, en in het verleden is al vaak genoeg duidelijk geworden dat de kaarten met het minste geheugen/kleinste bus als eerste vervangen mogen worden. Het geheugen is te klein voor voldoende textures, en de bus is te klein om erg grote textures snel rond te kunnen pompen.

Verwijderd

Topicstarter
Altijd handig als mensen zo merk liefhebbent zijn!

Nvidea heeft voordelen maar amd ook.

Ik zelf wil liever alles nieuw en mij leek de r9 280 goed genoeg voor nu. Scheelt 20 euro weer :)

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

VasZaitsev schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:19:
[...]

Je geloofwaardigheid wordt echt niet groter als je direct begint met "wat een ontzettende bullshit", sterker nog, hij daalt. Hard.

In jouw bronnen maakt HWI al een grote fout door te stellen dat een GTX960 even duur is als een R9 280. Dat klopt simpelweg niet: pricewatch: Club 3D Radeon R9 280 royalKing is de goedkoopste R9 280, momenteel 182 euro, pricewatch: Gigabyte GV-N960IXOC-2GD is de goedkoopste GTX960, een slordige 20 euro verschil, wat de R9 280 10% goedkoper maakt.

10% goedkoper, gemiddeld 7,7% trager, prijs/performance van de R9 280 is dus beter.

Op medium high-end kaarten testen blijf ik ook vreemd vinden, want je belast die kaarten nauwelijks, waardoor je dus ook niet kan zien hoeveel purrie die kaart nog even hebt, schroef je de boel eens flink open, op die manier ontloop je natuurlijk wel de mooie VRAM en geheugenbus bottleneck van Nvidia, games worden op dat vlak alleen maar zwaarder, en in het verleden is al vaak genoeg duidelijk geworden dat de kaarten met het minste geheugen/kleinste bus als eerste vervangen mogen worden. Het geheugen is te klein voor voldoende textures, en de bus is te klein om erg grote textures snel rond te kunnen pompen.
Het is ook hele grote onzin wat je zegt.. en omdat je blijkbaar ontzettend veel op dit forum rondhangt kwam t mn strot uit sorry.
Een 760 is niet gelijk aan een 960 ..bij langerna niet. En nogmaals..uit eigen ervaring nu is een 960 meer dan voldoende voor full hd en met dx12 zal dat nog efficienter gaan.
Ik heb van r9 290 tot 980 en 280x alles zo'n beetje gehad en op de ultra naar high/medium na met inderdaad AA off of op FXAA of SMAA ga je echt niet boven de 1.5gb zitten .. alleen heel slecht geoptimaliseerde spellen zou je misschien op medium moeten draaien of bij grote maps als bij gta v zet ik textures op medium en de rest.op very high en krijg ook min. 60 fps.
Ik ben bewust een stap terug gegaan omdat het om de gameplay etc nooit uitmaakt. En als je zo bent en doet als jij zou je nooit genoegen nemen..want als je er elke keer 2 tientjes bijlegt krijg je altijd wat beters.
Van 220 naar 240 heb ik geen 960 maar de 280x. Maar met 50 meer had ik de r9 290 refurbished. En met 70 meer kon ik de 970 2e hands kopen.
Als je dan zo doorgaat kom je uiteindelijk weer terecht waar je begon.

Geloof me als ik zeg dat t geen moer uitmaakt in full hd of je met een 280x bezig bent of een 280 of een 960. Het scheelt echt alleen met 1 instelling die je van medium naar high kunt zetten want ook met 2xAA krijg je met een 280x niet met elke game minimaal 60fps wat wel nodig is voor smooth gameplay.

Met de 960 speel ik in Battlefield 4 ultra op min 60 fps met 2x AA. Kan evt ook 4xAA maar zie t verschil niet. Hij gebruikt dan 1.6gb.
Als je ziet hoe mooi dat spel is en dat dx12 efficienter zal werken enz zit je gewoon goed met 2gb echt..

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik zeg ook helemaal nergens dat een GTX760 hetzelfde is als een GTX960, een GTX760 is vooral een GTX680, welke een nieuw ontwerp was. Wel liggen de prestaties van de laatste 3 x60 chips van Nvidia gewoon erg dicht bij elkaar. De 660ti maakte het leven van de HD7950 zuur, de GTX760 maakte het leven van de HD7950 zuur, en de GTX960 maakt het leven van de R9 280 zuur, welke een HD7950 is. De prijzen zijn wat gedaald, maar de prestaties zijn nauwelijks omhoog gegaan.

Nu is een GTX960 inderdaad voldoende, echter, hoewel futureproof niet kan in de desktop wereld, kan een beetje rekening houden met de komende 2 jaar geen kwaad, en we zien nu al dat er steeds meer VRAM gebruikt wordt, en er steeds grotere textures zijn, en dat zie je terug op de hoge resolutie benchmarks. De GTX960, en de GTX970 trouwens ook, dalen dan gewoon rapper in performance dan hun AMD concurrenten. Vandaar dat ik ze niet aanraad, prijs/prestatie is nu beter bij AMD, en over 2 jaar acht ik de kans groot dat de R9 280 en R9 290 sneller zijn dan hun nu op fullHD snellere Nvidia concurrenten. Je betaald dus meer voor een videokaart die korter meegaat, does not compute.

Ik heb een R9 290, en als ik zie hoevaak games wel niet boven de 2GB komen, tja, Ik ben blij dat ik geen GTX960 heb gekocht. GTA V op medium, ja, leuk hoor, ik speel het op ultra, verstookt 3,5GB VRAM en qua fps zit ik zo rond de 35-40. Op high blijft het zo rond de 2,8 steken uit mijn hoofd en stijgt mijn fps wel, maar ik merk het verschil in GTA V niet. Heb ik liever veel mooiere graphics.

Smooth gameplay is ook geen feit, maar een mening. Ik ken mensen die persé 144hz/144fps moeten hebben, anders is het schokkerig, en ik ken een gast die 30fps wel smooth genoeg vind op zijn oude bakkie. Ik vind GTA V smooth tot hij onder de 30fps valt, bij BF4 wil ik de boel ook zeker over de 60 hebben, minder is dan niet smooth. Ligt dus aan het persoon, en aan de games.

DX12 zal er ook voor zorgen dat AMD's effecienter werken, sterker nog, de eerste benches laten zien dat AMD zelfs een grotere winst pakt dan Nvidia.

Een GTX960 vind ik simpelweg geen slimme keuze voor 200+ euro, was hij nou 50 euro goedkoper, was het een heel ander verhaal geweest. maar dat is hij niet. Ik zou hem alleen aanraden als je een OEM bak hebt met een lichte voeding, die je niet wilt vervangen, en toch meer grafische power wilt hebben. Een beetje hetzelfde niche als de 750ti dus.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

VasZaitsev schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 01:34:

Hier beweer je dat de 670 de 760 werd en dat die qua prestatie hetzelfde zijn als de 960 op full hd?

[ Voor 32% gewijzigd door CMSTRR op 05-05-2015 17:43 ]

• Nature

Wat een ontzettende bullshit..
CMSTRR schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:46:

Het is ook hele grote onzin wat je zegt.. en omdat je blijkbaar ontzettend veel op dit forum rondhangt kwam t mn strot uit sorry.
Zo praat je toch niet. :F

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Nature schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:59:
[...]

[...]

Zo praat je toch niet. :F
Had misschien anders verwoord mogen worden .. ;)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja, klopt namelijk ook, al is rebrand misschien iets overdreven van mij. Het is een aangepaste GTX670 GPU. Waar ik per ongeluk GTX680 zei, bedoel ik GTX670. Foutje moet kunnen baas.

reviews: GTX 760: voor 240 euro op de eerste rij

De 660ti is een GTX670 met wat uitgeschakelde cores, heel normaal, het is de beste en goedkoopste manier om high en mid end kaarten te maken: 1 of 2 chip ontwerpen en door binning steeds een wat tragere chip maken. Gebeurd ook met CPU's. Er worden dan ook gewoon cores uitgeschakeld, die bijv. defect zijn.

Enfin, de GTX670 is de moederchip, de GTX660ti leverde wat geheugenbandbreedte in. De GTX760 heeft weer 256bits bandbreedte, maar heeft wat cores uitgeschakeld. Dat verklaard ook waarom de GTX670, de 660ti en de GTX760 zo dicht bij elkaar doen: het is dezelfde GPU, met kleine aanpassingen in kloksnelheid, textureunits, ROPs en cores. In dat opzicht is de GTX670 zelfs wat beter dan een GTX760.

En ja, het performanceverschil tussen een GTX670/660ti/760 en een GTX960 is vrij klein: http://www.techpowerup.co...60_SSC_ACX_Cooler/22.html niks wat een overclock niet kan halen.

Overigens, nu het toch heel even over de GTX680 ging, de GTX770 is daar weer een rebrand van: reviews: Tweemaal GTX 770: gelopen race iets hogere clocksnelheden, en tadaa, een nieuwe videokaart! En ook dat doet AMD zelf ook, kijk maar eens naar de HD7870 en R9 270, de HD7970 en R9 280x, etc etc. Heel normale business, het zijn nog goede kaarten immers.

[ Voor 6% gewijzigd door RobinHood op 05-05-2015 18:07 ]

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

VasZaitsev schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:04:
Ja, klopt namelijk ook, al is rebrand misschien iets overdreven van mij. Het is een aangepaste GTX670 GPU. Waar ik per ongeluk GTX680 zei, bedoel ik GTX670. Foutje moet kunnen baas.

reviews: GTX 760: voor 240 euro op de eerste rij

De 660ti is een GTX670 met wat uitgeschakelde cores, heel normaal, het is de beste en goedkoopste manier om high en mid end kaarten te maken: 1 of 2 chip ontwerpen en door binning steeds een wat tragere chip maken. Gebeurd ook met CPU's. Er worden dan ook gewoon cores uitgeschakeld, die bijv. defect zijn.

Enfin, de GTX670 is de moederchip, de GTX660ti leverde wat geheugenbandbreedte in. De GTX760 heeft weer 256bits bandbreedte, maar heeft wat cores uitgeschakeld. Dat verklaard ook waarom de GTX670, de 660ti en de GTX760 zo dicht bij elkaar doen: het is dezelfde GPU, met kleine aanpassingen in kloksnelheid, textureunits, ROPs en cores. In dat opzicht is de GTX670 zelfs wat beter dan een GTX760.

En ja, het performanceverschil tussen een GTX670/660ti/760 en een GTX960 is vrij klein: http://www.techpowerup.co...60_SSC_ACX_Cooler/22.html niks wat een overclock niet kan halen.

Overigens, nu het toch heel even over de GTX680 ging, de GTX770 is daar weer een rebrand van: reviews: Tweemaal GTX 770: gelopen race iets hogere clocksnelheden, en tadaa, een nieuwe videokaart! En ook dat doet AMD zelf ook, kijk maar eens naar de HD7870 en R9 270, de HD7970 en R9 280x, etc etc. Heel normale business, het zijn nog goede kaarten immers.
Yep. Heb de 680 gehad en de 770 .. geen verschil. Maar tussen de 670 en 960 wel
Anyways iedereen heeft een andere voorkeur.. en ik snap verschillende keuzes.. mijne was verbruik, efficiëntie en wil gewoon goed kunnen gamen op full hd. Ik ben geslaagd.
Over 2 jaar zal er wel weer een kaart zijn die max hetzelfde verbruikt en weer beter is rond dezelfde prijs.

Ik ben te lang bezig iets te verdedigen of te bewijzen wat niet aan mij is en ga er teveel in op.. ik wens de TS succes
Pagina: 1