Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Grafische kaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 02-12-2019
Hi Guys,

Ik wil mijn grafische kaart upgraden. Bij de lokale computerboer zeiden ze dat mijn huidige kaart eigenlijk nog prima werkt, en qua standaard zeer goed is. Het is een club3d 1gb radeon royal queen.

Ik zoek een? upgrade van radeon

Wat is je budget? rond de 200€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? wel weer een radeon

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik doe er vooral racegames mee. Assetto Corsa en daarvoor de Codemasters F1 20xx series.

Via AMD catalyst zet ik de standaard klok van 850 naar 945 en de memory clock van 1200 naar 1245 als ik ga gamen, en dat werkt eigenlijk prima maar nu wil ik een kaart waar ik zonder overclocken deze games op hoge settings kan draaien.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Lekker belangrijk wat die "locale computerboer" zegt, wat vind je zelf? Als jij niet meer tevreden bent kan je kijken naar een upgrade. Anders vooral niet doen.

Verder mis ik nog de rest van je systeem en welke kaart(en) je zelf in gedachten had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rene44
Ik zag dat er een nieuwe Royal Queen is voor 231,-

pricewatch: Club 3D Radeon R9 280X royalQueen

of deze

pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD

maar er zijn 207 kaarten in die prijsklasse. Ik heb echt geen idee waar ik op zou moeten sorteren.

Maar die draait ook standaard op 850mhz. Is dat belangrijk?

Verder een coolermaster 500w ps, amd fx6200 op een asrock extreme 3 mb en 8gb ram.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Met jouw budget kom je eigenlijk automatisch uit bij AMD. Qua prijs zit je dan inderdaad bij de 280(x)'en. Is tweedehands een optie? V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW is net boven je budget maar eigenlijk niet te versmaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rene44
Thank you! Dat is inderdaad interessant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rene44
Moet ik voor die kaart niet een sterkere PS installeren? Reviews zeggen 750watt. Ik heb nu 500.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoewel ik niet denk dat je een klapvoeding hebt, is het verstandig even exact te vertellen welk model voeding je hebt, dus ook het type nog.

Daarnaast, als je de juiste reviews pakt (welke heb jij gelezen?), zie je dat het werkelijke maximale verbruik ruim onder de 400W ligt. Je hebt er een vrij dorstige AMD cpu bij, maar dat past nog steeds gemakkelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rene44
Ok, thanks. Ik heb een coolermaster GX Lite 500 ATX23.

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een R290 2e hands gekocht voor 190 e. werkt perfect.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True