Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kodi (RPI2) starten zonder fysieke knop

Pagina: 1
Acties:

• Letoir
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-04 10:58
Ik vraag mij af hoe jullie de Raspberry Pi 2 starten zonder een een fysieke knop.
Mijn tv is van het merk Sony bravia en ondersteunt hdm CEC, maar ik krijg hem niet gestart via de afstandbediening van de Sony tv.
Heb ook met de Wake on lan gespeeld, maar dat werkt ook niet zoals het moet werken.

graag jullie ervaring?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een Raspberry Pi start automatisch zodra er stroom op de micro-usb poort staat. Dus de adapter even uit het stopcontact halen en opnieuw er in doen werkt als boot trigger. Dit kan natuurlijk makkelijker met een stopcontact schakelaar ertussen van een paar euro. Een alternatief is de Raspberry Pi gewoon aanlaten. Zoveel stroom verbruikt hij namelijk niet. Max een paar euro per jaar. :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Satch schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:48:
Een alternatief is de Raspberry Pi gewoon aanlaten. Zoveel stroom verbruikt hij namelijk niet. Max een paar euro per jaar. :)
Loop je dan niet het risico dat door stroomuitval de data corrupt raakt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:02
Raven schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:47:
[...]

Loop je dan niet het risico dat door stroomuitval de data corrupt raakt?
Dan schrijf je de back-up terug

Verwijderd

Iedere RPi heeft twee aansluitingen waarmee je 'm kan laten herstarten: https://sites.google.com/...extra-s/01---reset-button (Blij dat ik die site een keer tegen ben gekomen.)
Kan je er geen vaste aan/uit-schakelaar op zetten monteren?

leendertveenbri,
je kan Kodi gewoon uitschakelen. Links-onderin je scherm zie je twee ikoontjes. Een ster en een on/off. Klik op de on/off en kies Systeem uitschakelen.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:30

Daniel36

vernieuwde formule

Zoiets misschien?
Bij mij blijft de rpi b+ altijd aanstaan, maar incidenteel start ik hem wel op door even de micro usb stekker eruit te halen en er weer in te duwen.
Dat is wel een stuk eleganter.

https://www.google.co.uk/...5#imgrc=Xo-f2Z0OV3kKIM%3A

• Sured
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 22:57
je kan Kodi gewoon uitschakelen. Links-onderin je scherm zie je twee ikoontjes. Een ster en een on/off. Klik op de on/off en kies Systeem uitschakelen.
Bedankt. Dat knopje ken ik, maar hoe krijg je hem dan weer aan?
Tot nu lukt me dat alleen door weer de stroom er af te halen en weer aan te sluiten.

Voorlopig laat ik hem maar aanstaan inderdaad.
Pagina: 1