Ik heb al een dik jaar mijn macbook air, en nu heb ik al maanden last van dat hij vol zit. Ik verwijder steeds bestanden maar ik zie gewoon dat ik 32gb aan audio heb op mijn macbook, nu kijk ik. Zie ik dat ik 0 liedjes heb op mijn macbook. Waar zou ik deze audio bestanden dan kunnen vinden?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik heb al zo een soort programma, allemaal leuk en aardig 1x per week 1,6 GB eraf halen maar helpt nogsteeds niets aan die 32GB audio.
Programmaatje zoals http://whatsizemac.com/ gebruiken om je harde schijf te indexeren? Dan kom je er vanzelf ook achter waar deze audio files staan.
Als je de app van fsfikke daadwerkelijk gebruikt hoef je niet te zoeken en helpt het wel degelijk om de 32GB te vinden. Misschien even inzet tonen, want je probleem is gemakkelijk op te lossen.Anoniem: 671218 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:54:
Ik heb al zo een soort programma, allemaal leuk en aardig 1x per week 1,6 GB eraf halen maar helpt nogsteeds niets aan die 32GB audio.
39
Of de gratis app JDiskReport, werkt niet altijd even snel, of is even strak. Maar het is gratis en als het goed is gebruik je het maar sporadisch.

http://www.jgoodies.com/freeware/jdiskreport/

http://www.jgoodies.com/freeware/jdiskreport/
Als je Spotify nummers offline beschikbaar hebt kost je dat wél schijfruimte terwijl Spotlight ze niet ziet als "liedjes".
Kijk eens hoe groot de map /Users/Gebruikersnaam/Library/Caches/com.spotify.client/Data en /Users/Gebruikersnaam/Library/Caches/com.spotify.client/Data zijn.
Kijk eens hoe groot de map /Users/Gebruikersnaam/Library/Caches/com.spotify.client/Data en /Users/Gebruikersnaam/Library/Caches/com.spotify.client/Data zijn.
Zeker handige apps. Ze tonen waar mappen staan met veel data. Heb zelf laatst met Omnidisksweeper (https://www.omnigroup.com/more) map gevonden van oud project met nog 6 Gb aan Tiff-bestanden die weg konden. Had die map zelf niet gevonden.. Stond in flink wat subdirs.
[ Voor 6% gewijzigd door kaassouffle op 08-05-2015 23:04 ]
Mijn eerste gok zou de iTunes library zijn. Wanneer je audio afspeelt in iTunes wordt er een kopie gemaakt richting de library.Anoniem: 671218 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:30:
Ik heb al een dik jaar mijn macbook air, en nu heb ik al maanden last van dat hij vol zit. Ik verwijder steeds bestanden maar ik zie gewoon dat ik 32gb aan audio heb op mijn macbook, nu kijk ik. Zie ik dat ik 0 liedjes heb op mijn macbook. Waar zou ik deze audio bestanden dan kunnen vinden?
Zelf gebruik ik altijd Disk Inventory X.

Doet waarschijnlijk het zelfde als menig ander programma hier, maargoed zo heb je keus
Het extra handige van DIX is dat het een echte visuele afdruk maakt van je hardeschijf. Elk bestandje is apart in de grafiek terug te vinden en je kunt heel snel zien welk bestand nu zoveel opslag gebruikt.
Doet waarschijnlijk het zelfde als menig ander programma hier, maargoed zo heb je keus
Het extra handige van DIX is dat het een echte visuele afdruk maakt van je hardeschijf. Elk bestandje is apart in de grafiek terug te vinden en je kunt heel snel zien welk bestand nu zoveel opslag gebruikt.
[ Voor 30% gewijzigd door MenN op 12-05-2015 14:19 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Niet als je dat niet hebt aangevinkt toch ? Dan laat ie je bestanden op hun huidige plek staan.merauder schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:36:
[...]
Mijn eerste gok zou de iTunes library zijn. Wanneer je audio afspeelt in iTunes wordt er een kopie gemaakt richting de library.
Om er nog maar een schepje bovenop te doen:
Ik gebruik zelf altijd Diskwave

Persoonlijk vind ik deze de fijnste, en nog gratis ook!

Dat klopt inderdaad. Maar ervaring is dat vaak de default-settings op een Mac behouden blijven.kaassouffle schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:57:
[...]
Niet als je dat niet hebt aangevinkt toch ? Dan laat ie je bestanden op hun huidige plek staan.
Hartstikke bedankt dit is wat ik zocht!Psycho_Mantis schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:29:
Om er nog maar een schepje bovenop te doen:
[afbeelding]
Ik heb laatst ook zitten kloten met ruimte bij de overgang naar Photos.
Wat bleek: Apple had nogal wat local backups op mijn disk (die hij als vrije ruimte weergeeft). Toen ik 100 GB naar de schijf wilde kopieren waar 150 GB vrij was kon dat niet.
Ik heb de local backups uitgezet, gde boel gekopieerd en vervolgens local backups weer aangezet.
Wat bleek: Apple had nogal wat local backups op mijn disk (die hij als vrije ruimte weergeeft). Toen ik 100 GB naar de schijf wilde kopieren waar 150 GB vrij was kon dat niet.
Ik heb de local backups uitgezet, gde boel gekopieerd en vervolgens local backups weer aangezet.
Mooi topic, ik ben al een tijdje bezig met een macbook pro met 256 GB waar nog maar 18 GB over is. Ik kan maar niet vinden waar het “probleem” zit. Hopelijk helpen bovenstaande programmaatjes.
Pagina: 1