Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Basis/budgetlaptop ~400 euro

Pagina: 1
Acties:

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn vriendin. Zij wil voornamelijk foto's van haar camera erop zetten evt. bewerken via Picasa, het Office pakket gebruiken, Facebooken etc. Daarnaast vindt ze een DVD lezer belangrijk aangezien zij af en toe wel eens De Sims 3/4 wil spelen.

Wat is je budget?
ongeveer 400 maar maximaal 500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, dit is niet belangrijk en zal enkel tussen keuken, woonkamer en slaapkamer vervoerd worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee er is geen voorkeur of afkeur.

Het is in deze prijsklasse erg moeilijk in te schatten waar er het beste concessies gedaan moeten worden? Is dit de resolutie, harde schijf, processor etc.

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Foxio schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:25:
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn vriendin. Zij wil voornamelijk foto's van haar camera erop zetten evt. bewerken via Picasa, het Office pakket gebruiken, Facebooken etc. Daarnaast vindt ze een DVD lezer belangrijk aangezien zij af en toe wel eens De Sims 3/4 wil spelen.

Wat is je budget?
ongeveer 400 maar maximaal 500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, dit is niet belangrijk en zal enkel tussen keuken, woonkamer en slaapkamer vervoerd worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee er is geen voorkeur of afkeur.

Het is in deze prijsklasse erg moeilijk in te schatten waar er het beste concessies gedaan moeten worden? Is dit de resolutie, harde schijf, processor etc.
Misschien een beetje gedateerd, maar wellicht heb je er alsnog wat aan: reviews: Basislaptop round-up: wat te kiezen onder de 600 euro

• De-Hamster
Stravincy schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:37:
[...]

Misschien een beetje gedateerd, maar wellicht heb je er alsnog wat aan: reviews: Basislaptop round-up: wat te kiezen onder de 600 euro
Bedankt voor je reactie, het helpt wel iets, maar elke laptop in deze test is of niet meer leverbaar of boven het budget. Wel is mij duidelijk geworden dat in deze prijsklasse schermen vrijwel nooit mooi zijn. Dan nog is de keuze uit honderden laptops en is het lastig te filteren op wat belangrijk ism

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:55
In de 400 - 500 Euro prijsklasse is het display vrijwel altijd een compromis. Maar wat bedoel je met een "mooi scherm" ? Hoge resolutie en/of IPS (mooiere kleuren) en/of de grootte van het display ?
Als ik jou was zou ik een tweedehandsje ook zeker overwegen gezien de prijsklasse.

• De-Hamster
Ik bedoel dat ik van het scherm niets moet verwachten. Vanaf 500-600 kan je nog eventueel fullhd zoeken, maar onder de 500 is het vrijwel alleen maar reguliere schermen. Niets bijzonders dus.

Tweedehands is wat mij betreft geen optie. Een laptop vind ik net zoiets dat je nieuw moet kopen, je kan nooit even zien of de laptop nog echt in een super staat is. Dan maar een lager budget en een mindere laptop, dan een tweedehands laptop met op papier betere specs maar die al enkele jaren is afgeleefd.

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:55
Ik zie in de pricewatch 4 laptops met full HD scherm onder de 500 Euro
Als je met 1600 x 900 pixels genoegen neemt komen daar heel wat bij.
Allemaal met minstens een Core i3. Keuze genoeg zou ik zeggen.

• De-Hamster
17 Inch lijkt mij veel te log en groot, ik denk dat 14-15,6 inch een mooie maat is. Ik heb wellicht de indruk gewekt dat het scherm een hoge prioriteit voor mij heeft, maar dit is niet zo. Ik ben gewoon echt aan het kijken voor de beste bang for buck.

Als ik eens rondzoek lijken mij de volgende laptops het best geschikt:

http://tweakers.net/price...;423663;423665/categorie/

- HP Pavilion 15-p272nd
- Lenovo IdeaPad G50-70-01572
- Lenovo IdeaPad G50-70-01613

Budget is 400-500 euro. Een laptop is eigenlijk iets erboven, maar lijkt mij wel een sterke verbetering?

Het zijn vrijwel allemaal identieke specs, alleen wat maakt dan nét het doorslaggevende? Wat maakt de ene laptop een aanrader voor de eisen die men stelt en welke zou juist net wat minder zijn? Komt er dan enkel merkvoorkeur bij kijken?

Als ik alle eisen op een rijtje zet en een aantal langzame processoren (i3 XXXXu serie) uitgevinkt, dan hou ik nog 30 laptops op. http://tweakers.net/categ...fKjXpr1zR7ppWlXyUa0c83rY3

Ik vind het daarna heel lastig om nog verder te filteren. Iemand advies?

[ Voor 48% gewijzigd door De-Hamster op 03-05-2015 22:14 ]

Pagina: 1