Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op m'n HTC One M8 met stock Android 5.0.1 verschijnt sinds ongeveer een week onderstaande melding.
Ik heb geen enkel idee wat deze "actie" is en waarom deze getriggerd wordt. Daarbij heb ik nog geen patroon kunnen ontdekken wanneer deze melding wel of juist niet verschijnt.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ae3bpx.jpg

Tevens wordt "Luidspreker" vrijwel elke keer geactiveerd bij het doen van een uitgaande oproep en wordt het scherm bij het draaien van het toestel soms gedraaid ondanks dat "scherm roteren" uit staat.

Ik heb de telefoon al middels een factory reset teruggezet naar fabrieksinstellingen en via de back-up functionaliteit van Android alle apps automatisch weer laten installeren. Daarbij heb ik het vermoeden dat dit probleem in het begin weg was, maar na verloop van tijd toch weer de kop op stak, dus eigenlijk verdenk ik 'n app ervan dit te veroorzaken. Ik heb vrijwel allemaal standaard apps geïnstalleerd, geen exotische en netjes via de Play Store.

\\Edit: Wat ik ook nog opmerk, is dat het laden soms wordt onderbroken, zonder aanwijsbare reden. En ook als ik de telefoon in m'n hand heb, de USB kabel niet beroer, maar wel de telefoon bedien.

Iemand waarvoor dit euvel bekend voorkomt?

[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 04-05-2015 12:10 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-11 16:49

g0tanks

Moderator CSA
Het lijkt mij het meest logisch dat Alarm Clock Plus op een of andere manier de boosdoener is. Wat gebeurt er als je de actie voltooid?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• JBS
  • Niet online
g0tanks schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:14:
Het lijkt mij het meest logisch dat Alarm Clock Plus op een of andere manier de boosdoener is. Wat gebeurt er als je de actie voltooid?
Dan wordt Alarm Clock plus geopend, in het hoofdscherm van die app.

[ Voor 38% gewijzigd door JBS op 03-05-2015 19:20 ]

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:34
Is er in de instellingen van Alarm Clock Plus niet ergens een optie om wel of niet te luisteren naar bepaalde protocollen? Die suggereert dat er ergens een trigger is om te dagdromen o.i.d., waar ACP blijkbaar naar luistert zonder dat je dit zelf wil.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:29
Zo te zien wil je telefoon dagdromen en krijg je daarom de keuze welke app je daarvoor wil gebruiken. Dan kun je twee dingen doen; een van die apps als standaard instellen, dan krijg je geen keuze meer. Of je kunt dagdromen helemaal uitzetten via instellingen > weergave > dagdromen.

• JBS
  • Niet online
Dat was inderdaad ook het eerste waar ik aan dacht; dagdromen staat inmiddels uit en toch komt de vraag waarmee ik iets wil openen. Gisteren heb ik Alarm Clock Plus verwijderd, de melding heb ik daarna niet meer gezien.

Wat ik nog steeds wel constateer, en ik vermoed dat het dus niet enkel een probleem is van het triggeren van dagdromen:
  • Scherm draait soms ondanks dat roteren is uitgeschakeld
  • Het opladen stopt regelmatig (ogenschijnlijk uit het niets). Soms vrij snel na het aansluiten van de (originele HTC) USB oplaadkabel (in stopcontact, ook al eens een andere geprobeerd), soms word ik wakker met 97% wat me doet vermoeden dat hij wel tot 100% is gekomen, en daarna gestopt is met "druppelen".
  • Soms gebeurt er "iets" tijdens het gebruik van de telefoon. Tijdens het browsen met de stock browser is dat vaak "verversen" van de pagina, binnen andere apps wordt er vaak terug gegaan naar een vorig venster o.id.. Wat lastig te omschrijven wat precies...
  • Speaker is ingeschakeld bij zowel inkomende als uitgaande telefoontjes.
Zo her en der op internet kom ik berichten tegen dat e.a. veroorzaakt zou kunnen worden door een gare/vervuilde USB connector, deze heb ik zo goed als mogelijk schoon geblazen, maar dit heeft helaas niets verbeterd..

Wellicht is er iemand die mijn problemen herkend (in combinatie met een HTC One M8)?

• JBS
  • Niet online
Om deze af te sluiten: Al een week of 2 zijn de verschillende beschreven problemen niet meer voorgekomen. Vermoedelijk toch een gare app of iets dergelijks die dit veroorzaakte. Geen idee welke, maar blij dat het opgelost is.

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 28-05-2015 08:59 ]

Verwijderd

Volgens mij is dit niet een probleem ( Edit, ik bedoel alleen de vraag welke app je wil gebruiken, andere problemen zijn/waren vreemd idd) maar gewoon meerdere apps die hetzelfde kunnen. Dan kan je een app kiezen en die dan 1x uitvoeren, of instellen dat je die app altijd wil gebruiken. Mocht je die standaard instelling weer ongedaan willen maken kan dat in apps -> de ingestelde app -> standaard waarden wissen.

Het is dus geen bug, maar waarschijnlijk had je die app nog niet zo lang en daarom moet je kiezen welke je wil gebruiken, 1x of altijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 09:41 ]

• JBS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:32:
Volgens mij is dit niet een probleem ( Edit, ik bedoel alleen de vraag welke app je wil gebruiken, andere problemen zijn/waren vreemd idd) maar gewoon meerdere apps die hetzelfde kunnen. Dan kan je een app kiezen en die dan 1x uitvoeren, of instellen dat je die app altijd wil gebruiken. Mocht je die standaard instelling weer ongedaan willen maken kan dat in apps -> de ingestelde app -> standaard waarden wissen.

Het is dus geen bug, maar waarschijnlijk had je die app nog niet zo lang en daarom moet je kiezen welke je wil gebruiken, 1x of altijd.
Het gaat erom wat ervoor zorgt dat deze actie getriggerd wordt. Na het kiezen van een app (en het bevestigen dat de actie altijd met deze app uitgevoerd moet worden) wordt op de meest diverse momenten deze app geopend, ogenschijnlijk totaal uit het niets. Er lijkt dan ook nooit een concrete aanleiding te zijn waarom de gekozen app geopend wordt.

Ook gebeurde er niets na het openen van AlarmClock Pro (heb de app overigens al vanaf dag één op m'n M8 staan).

[ Voor 54% gewijzigd door JBS op 28-05-2015 11:29 ]

Verwijderd

Ok dat is idd raar, zou het zo ook niet weten, behalve de dev een mail te sturen met je ervaring.

• JBS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:24:
Ok dat is idd raar, zou het zo ook niet weten, behalve de dev een mail te sturen met je ervaring.
Tsja, de dev waarvan? Aangezien er geen idee bestaat waar de trigger vandaan komt, is er niet echt concreet iemand te informeren.. :)
Pagina: 1