Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13-06 14:20
Ik had een AVG. Nu heb ik Avast. Voorheen was alles goed. Alles werkte perfect. Ik had net een nieuwe PC en alles ging razendsnel.

Mijn setup:
i5 4660
GTX970
8gb RAM
250 gb SSD

Sinds elke weken is mijn PC heel erg sloom geworden. Bijvoorbeeld als ik youtube kijk en in een andere browser zit ik te surfen dan hoor ik het geluid (en zie ik het beeld) nu en dan een halve seconden tot 1 seconden hangen.

Het kan niet aan mijn hardware liggen. Het is best wel een goeie computer. Ik heb alleen maar 1 anti-virus aan en dat is Avast Internet Security. Verder heb ik Nvidia Experience, Al Suite, etc aan.

Hoe kan het nou dat mijn PC langzamer geworden is? Ik heb alles geprobeerd. Hele drive gescand op virussen. CCcleaner uitgeprobeerd. Wat kan ik meer doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09:12

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik denk dat je een nieuwe videokaart moet kopen.

Ontopic:
Waarom ben je van virus scanner gewisselt? Heb je al een keer geprobeert je virus scanner uit te schakelen of te uninstallen.

Het kan aan je hardware liggen als het defect is of een driver niet lekker werkt. Heb je gekeken of je hardware stabiel is? Dit kan je doen met o.a. memtestx86+, OCCT, prime95 en Furmark.
Wat is je cpu/gpu load wanneer het probleem optreedt?

Als dit inderdaad te maken heeft met virusscanner dan kan je beter een modje vragen het topic te verplaatsen.

[Voor 83% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 03-05-2015 20:45]

Battle.net tag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 280562
  • Registratie: september 2020
  • Niet online
Control->Alt->Delete.
Start Task Manager.
Tweede Tab -> Processes.
Click op "CPU" zodat processen met het hoogste CPU gebruik bovenaan komen te staan.

Is daar wat te zien ?
Welk process gebruikt veel CPU power ?
Als je niks bijzonders doet, dan zou het "System Idle Process" altijd zo'n 98-99% moeten hebben.
En applicaties die open staan, maar niks doen, zoals je browser, zouden 1% of minder moeten gebruiken.

Als er een process is dat te veel CPU gebruikt, zou je het eerst hier moeten zien.

Tweede stap is om iets actiefs te doen, maar niet een game full-screen. Want je wilt naar die process lijst blijven kijken. Start een filmpje in je browser, download iets, start een applicatie, iets waarvan we kunnen hopen dat het je antivirus activeert. Of whatever dat je machine trager maakt.

Kijk ook naar je Networking tab in de Windows Task manager. Als je niks doet, dan zou er ook geen verkeer mogen zijn. Als er toch traffic is, dan heb je misschien malware.

Nieuwe videokaart kopen is natuurlijk onzin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat dit precies met Videokaarten en Beeldschermen te maken heeft weet ik niet, schopje richting B&V.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:43

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als je voorheen geen problemen had en je die wel ondervind na de installatie van Avast zou ik eerst eens in die richting gaan kijken. Je kunt o.a. naar de instellingen kijken maar ik zou ook controleren of je je vorige virusscanner (AVG) wel goed hebt verwijderd. Wellicht is er nog het eea achter gebleven van de AVG installatie. Je geeft aan dat je maar een anti virus product "aan" hebt maar heb je AVG ook wel echt verwijderd? Het is niet raadzaam om twee anti virus producten tegelijkertijd te draaien. Dat geeft regelmatig ongewenste effecten. Wat zie je verder in task manager / taak beheer? Wat is er precies traag? Zijn dat bewerkingen op de schijf? Loopt je geheugen vol en staat het systeem te swappen? Met een beetje zoekwerk en meer zelf initiatief kun je al een eind verder komen.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online
Veel virus scanners hebben ook een remover/removal tool beschikbaar. http://www.avg.com/nl-nl/utilities
En plaats daarna voor de zekerheid ook even de nieuwste versie van Avast: nieuws: Avast beschouwde browsers en Office als malware door foutieve signatures

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Ben benieuwd wat Tengri nu gedaan heeft.

Begrijp ook niet waarom veel mensen telkens van beveiliging wisselen. vaak word het vorige niet geheel verwijdert en blijven er onderdelen samen lopen. Pas ook op met Ccleaner hoe je daar je instellingen hebt staan. Verder is er al goed advies gegeven in bovenstaande reacties.

Hackus Goes Heavy; Squat sessie one week, Deadlifts next week.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True