Advies 40" FullHD TV van max 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Helaas is afgelopen week mijn Samsung Tv van 4,5 jaar oud stuk gegaan. Op zoek naar een nieuwe dus. 40 inch is voor mij groot genoeg. Ik wil eigenlijk vooral een goed scherm. Het geluid gaat over de reciever en er hangt verder een rapberry pi aan met Kodi er op en een chromecast, dus SMART TV interesseert me niet.

Ik zoek een?
FullHD TV van 40"

Wat is je budget?
max 500,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken en films (netflix en kodi) evt in de toekomst games.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb er eigenlijk 2 op het oog
pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwart
of
pricewatch: Sony Bravia KDL-40W605B Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
De LG is een ultra HD. Ik denk niet dat ik daar met dit formaat TV wat aan heb. Ik wil ze sowieso nog in een winkel proberen te bekijken. Het scherm van de Sony lijkt me beter, maar het design van de LG mooier.

Wat is de beste keus? En verder....zijn er nog andere suggesties van jullie kant?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:30
De Sony is met afstand de betere keuze qua beeldkwaliteit. LG tv's doen het in het algemeen erg matig als het op contrast en zwartwaarden aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Misschien wel de beste optie in deze prijsklasse, de Panasonic AS640. Als je een fanatieke gamer bent, is die Sony een betere keuze. Zo niet, doe je met de Panasonic een erg goede koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:25
De Sony is inderdaad prima, maar ook de Panasonic is een mooi toestel. Zelf heb ik ook nog een pricewatch: Samsung UE40H5500AW Zwart die me ook prima bevalt, echter vind ik qua kleuren de Sony iets rustiger en is de Samsung vrij "hard". Het is een kwestie van smaak en wil je echt een goede keuze maken, dan kan je ze het beste in de winkel bekijken in plaats van papieren specs.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Bij deze nog een berichtje over de uiteidnelijke keuze. Die is gevallen op de panasonic 40AS640. Ik heb zowel de sony als de panasonic in de winkel bekeken. Beiden zijn mooie televisies en de beeld kwaliteit is verrassend goed voor deze prijsklasse. Op het oog maakte het dus eigenlijk niet veel uit. De redenen waarom dan toch de keus is gevallen op de panasonic:
-100hz
-Mooier design (vond mijn vrouw)
-3D (niet dat we dat echt gebruiken,maar je weet nooit)
-Veel overzichtelijker menu dan de Sony.

Uiteindelijk was trouwens het 3D argument een non-issue, omdat er geen brillen meegeleverd worden. Een ander probleem was dat mijn CI+ module niet volledig werkt. Ik moet nog bellen met Ziggo om dit probleem op te lossen, maar ik vrees dat ik een nieuwe module moet kopen.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.