bowblow schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:38:
Bedankt voor de reacties.
enkele vraagjes.
Ik zie dat die asus een HD met 5400 rpm heeft, is dat niet wat out-dated? Aangezien de SSD sowieso niet zo groot is, lijkt het mij beter om je games op een sd met 7200 rpm te zetten? Of ga je dat verscvhil niet merken?
Wat die clevo betreft? de leveranciers die ik hiervoor vind, zijn alle;aal nederlnds of engels? Is er daar een belgische leverancier voor? Ik zou graag een azerty toetsenbord hebben.
Is het verschil tussen een GTX950/960/965/970/980 zeer groot? waar ligt de grootste sprong tussen games op medium of high resolutie af te spelen? Als ik er benchmarks op nakijk zou de GTX960 al veel games op ultra resolutie moeten kunnen afspelen met Framerates >30
Is het misschien beter om even te wachten tot windows 10 uitkomt (met ook directX12 die vooral voor lagere kaarten een verbetering zou moeten geven). Zouden de leveranciers met windows 10 goedkopere of duurdere laptops afleveren?
Worden er prijsdalingen verwacht in de nabije toekomst (vooral dan van de grafische kaarten), ik kan gerust nog even wachten om een laptop te kopen
bedankt
bowblow
I
Welke Asus heeft een hdd? Ik vind em niet terug in dit topic of ik kijk er echt overheen. Er zijn HDD's met 5400 rpm die sneller zijn dan ouderwetse HDD's met 7200 rpms. In de regel is 7200 rpms natuurlijk wel sneller. Ik zou er iig niet op stuklopen. Voor dit budget moet je sws voor een SSD gaan. Een game inladen vanaf een SSD zal wel veel en veel sneller gaan.
Verder zitten er altijd prijsdalingen aan te komen, maar soms ook prijsstijgingen, zoals nu door de dollar koers. Mijn persoonlijke advies is dat je altijd wel kan wachten en je het dus eigenlijk niet moet doen, aangezien AMD en Nvidia om de beurt de GPU's updaten en prijsdalingen doorvoeren zit er altijd wel wat nieuws en goedkopers aan te komen.
Ik zie dat je zelf benchmarks bekijkt van de videokaarten. Kies voor jezelf de minimale videokaart uit die bij jouw spellen volgens jouw begrippen genoeg frames tovert op het scherm.
Ik zou voor minimaal 60 fps gaan op 1080p op medium settings voor de spellen die jij speelt. Dan kan je als je de 60 fps niet zo belangrijk vindt iets meer eyecandy aanzetten en omgekeerd.
Ik speel nu bijvoorbeeld soms GTA V online op een vet verouderde 560m met alle settings op low. (distance scaling wel op high, aangezien dit echt concreet voordeel geeft) Dit levert op een resolutie van 1366 x 768 strak 70 frames met soms een dip naar 50. Als ik meer eyecandy wil (wat ik altijd wil) en een logische upgrade daarvoor moet uitvoeren kost mij dat minimaal 1000, en dat is mij het niet waard.
Zo kan je dus makkelijk een paar honderd euro besparen door de settings in je game iets te verlagen. Of je denkt fuck it, geld moet rollen, dan zou ik voor de 970m gaan.
Je bent in principe gewoon geld aan het gooien naar hogere framerates in dit prijssegment. Iets waar ik eens per zoveel jaar ook gewoon enthousiast aan mee doe.
Ik zou zelf naar meneer Willems luisteren omdat ik een tech-geek ben.