Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

gaming laptop, 2 voorstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bowblow
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 06-11-2017
Hallo,

Ik wil een nieuwe gaming laptop kopen (moet vaak weg en wil daar ook kunnen gamen, vandaar de laptop).
Heb momenteel nog twee opties:

MSI GE70 2QD-700BE Apache Azerty
(€ 1.299)

of

BTO X Book 17CL68 - GTX960M Full HD (met dan een extra HDD van 1TB bij en win8) deze komt op € 1.392,99

Heeft er iemand ervaring met MSO of BTO, is er bijvoorbeeld een verschil in schermkwaliteit? Of kan iemand mij een van de twee aanraden boven de andere?

Groeten,
Bowblow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valdorous
  • Laatst online: 27-09-2015
Hey!

Heel ff een PRO tip,

Ik zie dat je voor de 900M series gaat.

Als je toch niet voor de 970/980M gaat, raad ik een 860M aan.

Het verschil tussen de 960M en de 860M is niks...
Letterlijk een kleine overclockje.

GameDebate vergelijking

Je zou (in 99,99% van de gevallen) zelfs de VBIOS van de 960M flashen op je 860M.

MSI GS70 2PC Stealth 283NL
^^ Deze is verkrijgbaar voor € 1.299
i7 4710HQ
GTX 860M
8GB Ram

128GB SSD
1TB (7200 RPM)

Hoop dat ik je heb kunnen helpen!
:)

Groetjes,

Valdorous

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 16:39
Ik vind de MSI gaming laptops er heel cheap aanvoelen, met bto heb ik geen ervaring

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07-06 12:53
Dan zou ik deze aanraden: pricewatch: Asus Republic Of Gamers G551JM-CN120H , heb zijn grotere broer de g751. Die ROG laptops zijn echt mooi afgewerkt en het scherm is ook zeer aangenaam.

De BTO's die ik heb gehad hadden allemaal koelingsproblemen, tevens voelt de behuizing ook erg cheap aan.

Je kan ook heel even wachten, binnenkort komt de nieuwe GTX960m versie uit van de G551 (deze maand nog geloof ik)

PSN ID: Regnaru | Youtube Channel: https://www.youtube.com/c/JayDevis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meneer Willems
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-08 19:03
Pro tip: P651SE of P650SE van Clevo. Betaal 100 euro meer, heb je een fatsoenlijke portable laptop (ja, met prima koeling) en een 970m.

Zit ook een IPS scherm op. Kijk maar eens op forum.notebookreview, dat ding wordt daar zowat de hemel in geprezen...

[Voor 30% gewijzigd door Meneer Willems op 05-05-2015 22:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bowblow
Bedankt voor de reacties.

enkele vraagjes.
Ik zie dat die asus een HD met 5400 rpm heeft, is dat niet wat out-dated? Aangezien de SSD sowieso niet zo groot is, lijkt het mij beter om je games op een sd met 7200 rpm te zetten? Of ga je dat verscvhil niet merken?

Wat die clevo betreft? de leveranciers die ik hiervoor vind, zijn alle;aal nederlnds of engels? Is er daar een belgische leverancier voor? Ik zou graag een azerty toetsenbord hebben.

Is het verschil tussen een GTX950/960/965/970/980 zeer groot? waar ligt de grootste sprong tussen games op medium of high resolutie af te spelen? Als ik er benchmarks op nakijk zou de GTX960 al veel games op ultra resolutie moeten kunnen afspelen met Framerates >30

Is het misschien beter om even te wachten tot windows 10 uitkomt (met ook directX12 die vooral voor lagere kaarten een verbetering zou moeten geven). Zouden de leveranciers met windows 10 goedkopere of duurdere laptops afleveren?

Worden er prijsdalingen verwacht in de nabije toekomst (vooral dan van de grafische kaarten), ik kan gerust nog even wachten om een laptop te kopen

bedankt
bowblow
I

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jadatmag
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:29
bowblow schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:38:

enkele vraagjes.
Ik zie dat die asus een HD met 5400 rpm heeft, is dat niet wat out-dated? Aangezien de SSD sowieso niet zo groot is, lijkt het mij beter om je games op een sd met 7200 rpm te zetten? Of ga je dat verscvhil niet merken?

Wat die clevo betreft? de leveranciers die ik hiervoor vind, zijn alle;aal nederlnds of engels? Is er daar een belgische leverancier voor? Ik zou graag een azerty toetsenbord hebben.

Is het verschil tussen een GTX950/960/965/970/980 zeer groot? waar ligt de grootste sprong tussen games op medium of high resolutie af te spelen? Als ik er benchmarks op nakijk zou de GTX960 al veel games op ultra resolutie moeten kunnen afspelen met Framerates >30

Is het misschien beter om even te wachten tot windows 10 uitkomt (met ook directX12 die vooral voor lagere kaarten een verbetering zou moeten geven). Zouden de leveranciers met windows 10 goedkopere of duurdere laptops afleveren?

Worden er prijsdalingen verwacht in de nabije toekomst (vooral dan van de grafische kaarten), ik kan gerust nog even wachten om een laptop te kopen

bedankt
bowblow
I
Welke Asus heeft een hdd? Ik vind em niet terug in dit topic of ik kijk er echt overheen. Er zijn HDD's met 5400 rpm die sneller zijn dan ouderwetse HDD's met 7200 rpms. In de regel is 7200 rpms natuurlijk wel sneller. Ik zou er iig niet op stuklopen. Voor dit budget moet je sws voor een SSD gaan. Een game inladen vanaf een SSD zal wel veel en veel sneller gaan.

Verder zitten er altijd prijsdalingen aan te komen, maar soms ook prijsstijgingen, zoals nu door de dollar koers. Mijn persoonlijke advies is dat je altijd wel kan wachten en je het dus eigenlijk niet moet doen, aangezien AMD en Nvidia om de beurt de GPU's updaten en prijsdalingen doorvoeren zit er altijd wel wat nieuws en goedkopers aan te komen.

Ik zie dat je zelf benchmarks bekijkt van de videokaarten. Kies voor jezelf de minimale videokaart uit die bij jouw spellen volgens jouw begrippen genoeg frames tovert op het scherm.

Ik zou voor minimaal 60 fps gaan op 1080p op medium settings voor de spellen die jij speelt. Dan kan je als je de 60 fps niet zo belangrijk vindt iets meer eyecandy aanzetten en omgekeerd.

Ik speel nu bijvoorbeeld soms GTA V online op een vet verouderde 560m met alle settings op low. (distance scaling wel op high, aangezien dit echt concreet voordeel geeft) Dit levert op een resolutie van 1366 x 768 strak 70 frames met soms een dip naar 50. Als ik meer eyecandy wil (wat ik altijd wil) en een logische upgrade daarvoor moet uitvoeren kost mij dat minimaal 1000, en dat is mij het niet waard.

Zo kan je dus makkelijk een paar honderd euro besparen door de settings in je game iets te verlagen. Of je denkt fuck it, geld moet rollen, dan zou ik voor de 970m gaan.

Je bent in principe gewoon geld aan het gooien naar hogere framerates in dit prijssegment. Iets waar ik eens per zoveel jaar ook gewoon enthousiast aan mee doe.

Ik zou zelf naar meneer Willems luisteren omdat ik een tech-geek ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:41
bowblow schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:38:

enkele vraagjes.

bedankt
bowblow
I
de 970M/980M heeft dezelfde chip als de 970/980 desktop versie en ongeveer 75% van die kracht. De 950M/960M/965M zijn in feite rebrands van de 800 serie. Dus ja er zit echt veel verschil tussen deze chips. Daarnaast is de 970 en hoger ook een full DX12 GPU de eerste maxwell serie is dat niet, heeft niet alle features in hardware.

Het is aan jezelf om hier een keuze in te maken want die 970 en hoger serie is ook een stuk duurder. Ik heb het wel gedaan omdat ik weet dat ik een jaar of 4 met deze laptop zal doen en ik ben er zeer tevreden over.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bowblow
Wow,

Dank voor de antwoorden.
Wat die laptop van meneer Willems betreft, dat is volgens mij een qwerty model, en daardoor niet echt een optie voor mij.
Ik heb ondertussen gezien dat AMD in de komende maanden met nieuwe gpu`s op de markt komt, zou dit dan niet zorgen voor een daling van de prijzen voor Nvidea kaarten? ik denk ook voor de GTX970m te gaan (zou ook graag een jaar of 4 blijven gamen op dezelfde laptop. Hoeft niet aan beste resolutie te zijn, ik speel nu op een macbook pro in bootcamp met een radeon 7400 denk ik, alles in low. Maar toch graag tegen het einde van die 4 jaar nog op medium. directX12 lijkt mij ook een meerwaarde). Ik ga nog een maandje of 2/3 wachten in de hoop dat er dan een relatief lichte laptop met SSD+HD en GTX970 op de markt is onder de 1500 euro met azerty en van goede build-quality. Hopelijk is dat geen te hoge eis ?...
Tegen dan is windows 10 ook op de markt normaal wat misschien ook voor een verrandering in het prijzenveld zorgt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:41
Windows 10 zal voor geen verandering zorgen omdat alle win7 en hogere versies een gratis upgrade naar windows 10 krijgen.

Wat mischien interesant is, is om te wachten op de sky lakes als je toch nog een paar maanden wil wachten dit zou de batterij duur ten goede komen waarschijnlijk.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bowblow
Hallo,

Ik zie dat sommige laptops een GTX970m met 3 en andere met 6 gb ram hebben. Hoe komt dit? Wat is het vershcil in prestaties tussen beiden. Ik vind er niet echt benchmarks voor. Lees wel dat het pas een rol speelt als je meerdere schermen gebruikt. Maar kan dit ook belangrijk worden naar toekomstige games toe? Of maakt het in praktijk niet uit welke van de twee er in zit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Weinig inzet; ik heb in de afgelopen 5 minuten 3 hele begrijpelijke en uitgebreide reviews gelezen waar allerlei info staat inclusief 3DMark benchmarks, SPECview alsmede een aantal recente games zoals GTA5 en BF:Hardline in verschillende resoluties.

Oftewel, ga eens wat onderzoek doen, geef ons de betreffende URL's en stel gesloten vragen over onduidelijkheden in de reviews & benchmarks.

/edit: wat is er niet duidelijk aan de meningen/opties in gaming laptop, 2 voorstellen ???

[Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2015 19:28]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23-09 22:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Afijn, merge.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True