Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vandaag probeerde ik te Skypen, en de microfoon van mijn Dell XPS13 (model 2015) werkt niet. Ook in andere applicaties komt er vooral ruis uit. Wanneer ik volume en boost omhoog gooi en via de optie 'Listen to this device' naar het geluid luister kan ik heel doffe en zachte geluiden horen, alsof de microfoons verstopt zitten. Aangezien deze laptop net nieuw is en nog niet veel van zijn plaats is geweest, denk ik alleen niet dat dat het geval is.

Een headset neemt prima geluid op, verder is het interessant te weten dat ik een Fiio E10 DAC heb aangesloten. Maar ook wanneer ik deze uitschakel en loskoppel wordt er geen goed geluid opgenomen door de interne microfoons. Volgens mij heb ik ze een maand geleden (na aanschaf) getest, en toen werkte het gewoon. Kan ik hieruit concluderen dat de microfoon defect is, of is er meer dat ik kan testen?

Tot dusver geen effect:
- Reboot
- Wijzigen boost instellingen
- Uitschakelen DAC
- Herstellen standaardinstelling Microfoon
- Laptop geopend, microfoons zitten niet verstopt / zijn niet vies

[ Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 03-05-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ok, dit is opgelost. Je raadt 't nooit.

De Metro app van Skype gooide roet in het eten. Staat deze app open, gedraagt de microfoon zich zoals in de omschrijving. Dit gedrag is hetzelfde voor ieder programma waar je op dat moment de microfoon in gebruikt. Staat deze app dicht (en bijvoorbeeld skype desktop open), werkt alles zoals je zou verwachten.

Echt top die Metro app :) ;)