Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

High-end laptop voor studie, werk én prive

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Isitlightagain
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:28
Hallo tweakers! Nadat mijn oude Dell laptop steeds verder aan zijn einde begint te komen ben ik naar een nieuwe opzoek. Hopelijk heeft iemand van jullie een idee wat precies een goede kan zijn.

Wat ga je met je laptop doen?

Schoolwerk (Word, Powerpoint e.d.), virtual machines draaien en af en toe wat games spelen (Arma 3, GTA V e.d, de kwaliteit of grahpics van games boeien mij vrij weinig als het maar goede fps geeft.

Wat is je budget?
Ik ga uit van rond de 1000 euro, minder is natuurlijk beter :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, sowieso naar mijn studie (soms nergens een stopcontact e.d.) maar ook in het OV. Accuduur langer dan 3 uur (normaal gebruik ofcourse) zal wel voldoende zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Mijn vorige laptop was een Dell, deze vond ik vrij goed. Behalve de behuizing dan.. Daarnaast gaat mijn keuze uit naar een Lenovo, Asus of een HP.

Daarnaast zit ik vooral te kijken naar minimaal de volgende specs:

- Full Hd scherm (1920x1080) (Must)
- IPS indien mogelijk.
- Ik heb een ssd thuis welke in de nieuwe laptop kan, dus handig een hdd vervangen is een voorkeur. - Indien er een ssd in zit is dit natuurlijk prima verder.
- 8GB Ram (minimaal)
- Quad core? (vooral voor games lijkt mij?)
- Zakelijke uitstraling (hiermee bedoel ik: simpele strakke vorm, zoals één mijn voorbeelden. Lastig voor andere te interpreteren)
- 15"-15.6" (Must)
- Intel en dedicated videokaart (Nividea?) zodat ik zelf per programma of algemeen kan instellen welke videkaart er gebruikt gaat worden. :)

Zelf gevonden

Zelf heb ik alleen twee Lenovo's gevonden welke mij wel wat lijken:

pricewatch: Lenovo Flex 2 Pro (80FL0005NX) - Goede videokaart, 15,6", alleen geen IPS paneel en 'maar' een dual core I7 (Intel Core i7-4510U), gaat dit wel soepel met games?

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59441478 - 4 cores, IPS scherm welke mat is. Daaarnaast GeForce GTX 960M en I7 met cores. Alleen de rode keys bij het toetsenbord is een hele grote afknapper voor mij.

Ik hoop dat jullie een idee hebben welke goed is!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Voor een vriend van me met nagenoeg dezelfde eisen heb ik de Asus N55-serie op het oog...
Goedkopere model kiezen, zelf optische drive eruit halen en SSD erin en klaar, core i7, 8GB, mat scherm...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11:47

Major_ton

Shoot!

De Lenovo IdeaPad Y50-70 is een fraaie laptop, alleen het scherm (ondanks het IPS paneel) kan beter. De kijkhoeken zijn prima, maar de maximale lichtopbrengst valt tegen en ook de kleurruimte is minder dan bij een aantal andere merken zoals Asus, Dell en Acer.

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - PS4 Pro - AMD R7 2700X, 32GB DDR4, RTX-2070 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True