Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Asrock Z97 extreme] Casefan aansluitingen werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:04

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
ik heb onlangs een Asrock Z97 extreme ingebouwd. Alles werkt naar behoren, alleen de twee case-fans niet. Er zijn twee aanlutingen (3-pins) voor case-fans, daarvan heb ik er twee in mijn kast, maar beiden draaien niet, noch op de ene aansluiting, noch op de andere. Zit er ergens een instelling fout ? De handleiding geeft geen info.
Iemand met een goed idee ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 26-09 20:07
Worden ze in je BIOS/UEFI herkend? Staat fan detection aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• garathane

garathane

Topicstarter
hmmm...daar heb je me,geloof ik...eens even kijken zometeen

Edit:: Alle case-fan controllers staan aan. Ik heb naar de instellingen gekeken, veranderd van 'standard' naar 'custom' en weer terug, maar ze doen het nog steeds niet

[Voor 59% gewijzigd door garathane op 03-05-2015 19:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
CPU-temp gerelateerd staat aan?

uit manual:

• CPU/Chassis temperature sensing
• CPU/Chassis/Power Fan Tachometer
• CPU/Chassis Quiet Fan (Auto adjust chassis fan speed by CPU temperature)
• CPU/Chassis Fan multi-speed control
• Voltage monitoring: +12V, +5V, +3.3V, CPU Vcore

Ryzen 7 3700X / B550M WiFi / 16GB DDR4 3200 / GTX1070 FTW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Ik heb ook een xtreme, een xtreme6 moederbord. Ze zouden gewoon moeten werken al staan de fan instellingen op silent, performance, standard, costum.

Wellicht een moederbord update? Kan via de UEFI in het moederbord zelf.

AMD Ryzen 7 3700x | Custom WC | Asrock x570 Steel Legend | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• garathane

garathane

Topicstarter
De update heeft geen verschil gemaakt.....alles werkt maar de fans draaien niet. Ik heb de kast nu open staan,zodat de boel binnen niet gebakken wordt, maar dat kan niet te lang duren, anders hoef ik niet meer te stofzuigen in huis.
Ik snap er niets van. Misschien de helpdesk van Asrock maar eens bellen al zullen die vermoedelijk ook niks zinnigs kunnen zeggen. En ik heb geen zin om het bord terug te sturen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 08:44
Fan defect, test met andere fan.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True