Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Moe van COD BO III reclame in alle video's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:11
Ik vind reclame niet erg en ook niet als preroll op video's. Maar elke keer, bij allemaal al een paar dagen, werkt op mijn zenuwen. En ik sta als relaxed bekend. Wat meer afwisseling mag wel.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb geen enkel zicht op de achterkant, dus als user reagerend: kan het niet zijn dat het eenmaal zou worden getoond als 3th party cookies aan staat? Zonder cookie kan de ad niet weten dat je al aan de beurt bent geweest.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
Zijn toegestaan. Kennelijk is er geen cap op het aantal views per sessiecookie zoals normaal volgens mij wel het geval is. Gisteren 5 videos bekeken die allemaal voorafgingen door CoD.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Hier ook alles COD en alles toegestaan...

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
Jeej! Vandaag Samsung/Tweakers test van de Galaxy 6 bij reviews: Microsoft Surface 3 Review - Degelijke tablet met een hoge prijs als preroll.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muggenzifter
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 15-09-2015
Ik ben het er mee eens. De reclame voor de videos zijn irritant.

Ala de Telegraaf, ala Youtube.

Ik begin nu al spijt van te krijgen dat ik mij net hebt geregistreerd bij Tweakers. Ter info: ik lurk al jaren zonder account op Tweakers.

Bij het andere Netflix thread wordt je doodgegooid met het verdienmodel van Tweakers die totaal niet origineel en niks toevoegt waarbij Tweakers zich totaal niet onderscheid van andere websites. Immers heel veel websites doen het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik vind het een beetje vreemd dat als ik een trailer wil bekijken van een spel, wat dan dus al reclame is, dat ik dan eerst nog een reclame moet kijken.
Kan dan niet gewoon een trailer van YouTube embedd worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:12

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Muggenzifter schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:42:
Bij het andere Netflix thread wordt je doodgegooid met het verdienmodel van Tweakers die totaal niet origineel en niks toevoegt waarbij Tweakers zich totaal niet onderscheid van andere websites. Immers heel veel websites doen het.
Vertel, hoe gaat Tweakers het vanaf nu beter doen? :)
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:46:
Ik vind het een beetje vreemd dat als ik een trailer wil bekijken van een spel, wat dan dus al reclame is, dat ik dan eerst nog een reclame moet kijken.
Als het reclame was dan had je niet zelf op die video geklikt. Jij wil die content graag zien, en een adverteerder betaalt vervolgens om te zorgen dat jij vooraf naar zijn product kijkt.

YouTube doet trouwens hetzelfde plus text overlays, dus hoeveel baat je hebt bij het gebruiken van hun streams in plaats van de eigen is nog maar de vraag natuurlijk. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16:32
NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:48:
[...]

Als het reclame was dan had je niet zelf op die video geklikt. Jij wil die content graag zien, en een adverteerder betaalt vervolgens om te zorgen dat jij vooraf naar zijn product kijkt.
Ik ben wel benieuwd naar jouw definitie van reclame dan ;)

Er zijn hele volksstammen die filmtrailers helemaal doodanalyseren, dus er vrijwillig naar kijken. Zijn filmtrailers dan geen reclame? Of is het pas geen reclame meer als je het vrijwillig aanklikt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik neem aan dat ik het onderscheid tussen een reclame waar je per definitie in geïnteresseerd bent (en die dus in feite door jou opgevraagde content is) en het type reclame waar Tweakers wél geld aan verdient niet uit hoef te leggen? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muggenzifter
NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:48:
[...]

Vertel, hoe gaat Tweakers het vanaf nu beter doen? :)

[...]
Door iemand in te (huren) of vrijwillig die deskundig is en weet hoe men zich moet gedragen betreft reclame en eind gebruikers.

Verder vertel ik er niets over want dat is gratis advies, lekker makkelijk.

Want dit gaat gewoon nergens meer over. Dat is mijn mening en men doet er goed aan om die handel te blokkeren. En terecht als je ziet hoeveel reclame er wel niet getoond wordt wat gewoon storend is.

Ik heb in het andere topic ook al leuke ideeën gegeven. Deels als door jullie zelf eerder in elkaar gezet maar sommige bestaande dingen staat nog steeds teveel op de achtergrond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En ik vind dat je makkelijk praten hebt zonder alternatieven te bieden die daadwerkelijk evenveel opleveren. Het is niet jouw brood dat in gevaar komt als Tweakers niet genoeg inkomsten heeft om het personeel te blijven betalen.

Los van of deze prerolls irritant zijn of niet moeten de centen ergens vandaan komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Daar heb je uiteraard gelijk in NMe, maar dat 5x dezelfde op een dag irritatie opwekt vind ik niet vreemd. Bij YouTube krijg ik niet bij iedere video een preroll, tekst overlays zijn een stuk minder vervelend want die kosten geen extra tijd.

En aangeven dat een alternatief evenveel moet opbrengen is een dooddoener. Mogelijk leveren minder prerolls per user per dag toch meer op omdat mensen dan niet weglopen vanwege in hun ogen vervelende reclames. 100% is best een hoop namelijk. Daarnaast klaagt ts over een gebrek aan afwisseling, het alternatief is dus al geboden: meer diversiteit zodat je niet 5x naar dezelfde hoeft te luisteren.

I like bacon!

• PcDealer
Muggenzifter schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:42:
Ik ben het er mee eens. De reclame voor de videos zijn irritant.
Hallo! Het gaat hier niet om de prerolls zelf, maar om het gebrek aan afwisseling. Klagen over prerolls an sich doe je maar in een ander topic.

• Muggenzifter
Zie post onder.

[Voor 93% gewijzigd door Muggenzifter op 13-05-2015 09:48]

• Muggenzifter
NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:08:
En ik vind dat je makkelijk praten hebt zonder alternatieven te bieden die daadwerkelijk evenveel opleveren. Het is niet jouw brood dat in gevaar komt als Tweakers niet genoeg inkomsten heeft om het personeel te blijven betalen.

Los van of deze prerolls irritant zijn of niet moeten de centen ergens vandaan komen.
Ik snap heus wel dat er verdient moet worden. Maar ik snap de ondeskundigheid niet. Tweakers lijkt gewoon steeds hetzelfde wiel uit te willen vinden.

Kijk maar eens naar de FOK!, Telegraaf, Youtube, The Verge en een hoop scala andere websites. Zij doen er niets anders onder dan Tweakers. Praktisch alles ka hetzelfde: van nieuws, reclame en de eindgebruikers die alles lezen. Zelfs premium artikels.

Ik vind de strategie van Tweakers met alle respect een zwaktebod. Met een goede strategie had je dit soort topics niet nodig.

Ik probeer men hier echt niet te bashen maar meer bewust maken dat zij gewoon niet goed bezig zijn om steeds maar hetzelfde wiel uit te vinden. Het is een onderliggend probleem wat bijdraagt aan een veel groter probleem: Irritatie.

Edit: dit is ook mijn laatste reactie aangezien TS hier geen discussie van wil maken.

[Voor 3% gewijzigd door Muggenzifter op 13-05-2015 09:52]

• PcDealer
Ik begrijp maar de helft van je post. Wat is je oplossing?

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:27

Cyphax

Moderator NOS
NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:08:

Maar tegelijkertijd valt wat je hier doet imo ook wel onder "makkelijk praten" want users hebben het hele verhaal niet. Wat is "genoeg inkomsten"? En als je zou vaststellen dat je zonder reclame in de video's al genoeg inkomsten hebt, ga je dan niet om die inkomsten te verhogen niet alsnog reclames aan de video's toevoegen? Waarom zou je dat niet doen als bedrijf?

Overigens ook hier de tip: een bannervrij-abonnementje verlost je van die ellende dus dat zou ik wel willen aanraden.

[Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 13-05-2015 09:54]

Saved by the buoyancy of citrus

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Muggenzifter schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:47:
[...]

Ik snap heus wel dat er verdient moet worden. Maar ik snap de ondeskundigheid niet. Tweakers lijkt gewoon steeds hetzelfde wiel uit te willen vinden.

Kijk maar eens naar de FOK!, Telegraaf, Youtube, The Verge en een hoop scala andere websites. Zij doen er niets anders onder dan Tweakers. Praktisch alles ka hetzelfde: van nieuws, reclame en de eindgebruikers die alles lezen. Zelfs premium artikels.
Ik stel me voor dat je dit nog eens door gaat lezen. Daar zie je zowel dat Tweakers veel meer doet dan artikeltjes posten en een forum onderhouden als dat Tweakers meer inkomstenbronnen heeft dan alleen ads. Je hele post verliest zijn boodschap want je bent ofwel niet goed ingelicht ofwel je spuit gewoon ronduit onzin.
Cyphax schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:54:
[...]

Maar tegelijkertijd valt wat je hier doet imo ook wel onder "makkelijk praten" want users hebben het hele verhaal niet. Wat is "genoeg inkomsten"? En als je zou vaststellen dat je zonder reclame in de video's al genoeg inkomsten hebt, ga je dan niet om die inkomsten te verhogen niet alsnog reclames aan de video's toevoegen? Waarom zou je dat niet doen als bedrijf?
Ik denk niet dat Tweakers ooit in dergelijk detail zal gaan communiceren over de financiën. Zou ook nogal stom zijn, als je publiek maakt hoeveel omzet je moet draaien om break-even te spelen dan weet je concurrentie zo ongeveer precies wat ze moeten doen om je failliet te krijgen.

Wat advertenties betreft zal Tweakers altijd voor winstmaximalisatie gaan maar zo min mogelijk ten koste van de gebruikerservaring. Waar die twee echt totaal onverenigbaar zijn zegt Tweakers al zo veel mogelijk nee tegen advertentie-aanbieders.

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:27

Cyphax

Moderator NOS
NMe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:40:

Ik denk niet dat Tweakers ooit in dergelijk detail zal gaan communiceren over de financiën. Zou ook nogal stom zijn, als je publiek maakt hoeveel omzet je moet draaien om break-even te spelen dan weet je concurrentie zo ongeveer precies wat ze moeten doen om je failliet te krijgen.
Precies, dat denk ik dus ook (en ik zou ook niet verwachten dat een bedrijf die cijfers in de openbaarheid gooit) maar dat maakt het argument "maar Tweakers heeft die inkomsten nodig" heel moeilijk want dat moeten we gewoon aannemen. En zeker als je begint over een rekbaar begrip als "genoeg", voor zover dat al bestaat. Op gegeven moment kan/zal overal reclame terugkomen (rss-feeds, video's, artikelen) terwijl Tweakers misschien denkt "dat is heel redelijk" of "we moeten wel" maar de gebruiker denkt "bah nog meer reclame, is dat nou nodig, wanneer is het nou genoeg?".
Wat advertenties betreft zal Tweakers altijd voor winstmaximalisatie gaan maar zo min mogelijk ten koste van de gebruikerservaring. Waar die twee echt totaal onverenigbaar zijn zegt Tweakers al zo veel mogelijk nee tegen advertentie-aanbieders.
Dit is historisch gezien wel altijd het geval geweest maar is dat nog mogelijk? Als we kijken naar die Netflix-reclame, dat eigenlijk gewoon een popup is: ooit (enkele jaren terug) was dat uit den boze, want dat is verdomd irritant voor de gebruiker. Nu is het noodzaak, want Tweakers heeft, naar eigen zeggen, niet de macht om tegen adverteerders te zeggen wat ze wel en niet willen. Tenminste; dat kan misschien wel, maar dan loop je financieel waarschijnlijk risico's die je als bedrijf niet wil nemen.

Maar onder de streep wordt ook op Tweakers de reclame steeds intrusiever. En op gegeven moment kan je niet meer anders dan inbreuk maken op de gebruikerservaring. Ik kan gelukkig wel als vervent onliefhebber van advertenties (omg wat haat ik advertenties op het internet, met een passie) beide kanten begrijpen, dus ook die van Tweakers.

Gelukkig heeft Tweakers een oplossing in de vorm van de abonnementen dus ik krijg naar mijn mening de beste ervaring van/op de site en dat kost eigenlijk gewoon bijna niks. :)

[Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 13-05-2015 12:55]

Saved by the buoyancy of citrus

• Muggenzifter
NMe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:40:
[...]

Ik stel me voor dat je dit nog eens door gaat lezen. Daar zie je zowel dat Tweakers veel meer doet dan artikeltjes posten en een forum onderhouden als dat Tweakers meer inkomstenbronnen heeft dan alleen ads. Je hele post verliest zijn boodschap want je bent ofwel niet goed ingelicht ofwel je spuit gewoon ronduit onzin.

[...]
Je maakt een grapje?

Hou eens op om dat verdienmodel zo angstvallig te verdedigen.Het maakt het nog niet waar dat verdienmodel gewoon een slecht model is.

Keep it simple.

Ik spui geen onzin uit, maar je lijkt het maar niet te snappen hoe hinderlijk reclame kan zijn. Het lijkt net of ik tegen een muur praat want het heeft voor mij m.a.w. geen nut om een discussie voor te zetten als je steeds dat verdienmodel erbij haalt.

Want zoals het er nu uit ziet verdienmodel =/= inleveren op gebruiksvriendelijkheid.

[Voor 5% gewijzigd door Muggenzifter op 13-05-2015 13:04]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik haal dat verdienmodel erbij omdat daarin staat dat een groot deel van de inkomsten juist niet uit ads komen. En uit de posts van onder andere zeef in die andere topics waar je naar verwijst kun je opmaken dat er keihard gewerkt wordt om de inkomsten uit andere bronnen zo veel mogelijk de reclames te laten vervangen. Maar nee, jij schopt tegen het hele verdienmodel zonder dat je weet wat het is en noemt meteen Tweakers maar "ondeskundig". Sorry, maar je hebt geen idee waar je het over hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 25-09 15:09
Wat is dit topic op een rare manier gekaapt door Muggenzifter en degenen die op hem ingingen.
Het onderwerp was toch dat er momenteel geen (werkend) systeem is om ervoor te zorgen dat prerolls voldoende worden afgewisseld?
Ik snap het nut van prerolls best, maar zorg in ieder geval voor een maximum aantal vertoningen of laat weten waarom dat niet mogelijk is.

[Voor 7% gewijzigd door Fawn op 13-05-2015 15:28]

• Fordox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16:24

Fordox

00101010

En jij gaat er van uit dat die lui geen cent hebben geïnvesteerd in het onderzoeken van reclame?

beter goed gejat dan slecht bedacht ;)

Ja, pre-rolls zijn irritant. Maar dat houd ik voor lief. Het missen van variatie daar in tegen, kan ik ook niet echt blij van worden.

*Geschreven door een hardware engineer die soms iets teveel nadenkt.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Fawn schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:26:
Wat is dit topic op een rare manier gekaapt door Muggenzifter en degenen die op hem ingingen.
Het onderwerp was toch dat er momenteel geen (werkend) systeem is om ervoor te zorgen dat prerolls voldoende worden afgewisseld?
Ik snap het nut van prerolls best, maar zorg in ieder geval voor een maximum aantal vertoningen of laat weten waarom dat niet mogelijk is.
Voor afwisseling moeten er natuurlijk wel verschillende campagnes tegelijk runnen. Dat zou hier best wel eens de boosdoener kunnen zijn. Waarom er niet gekozen is voor een maximumaantal vertoningen (per dag?) weet ik niet. Ik ben in deze context ook gewoon een gebruiker net als jullie. :)

• PcDealer
Misschien ben je genegen de verantwoordelijken op dit topic te wijzen, aangezien het steeds omhoog schiet, maar niemand reageert die er echt iets zinnigs over kan zeggen. Of het komt omdat jij het gras steeds voor hun voeten wegmaait :P

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16:32
Viel me op vandaag ook bij iedere video de politie-reclame.

Maar wat is nog veel storender vind is dat de "Reclame overslaan over x seconden" 30 seconden op 0:10 blijft staan en dan pas gaat aftellen. En dan toevallig tegelijk bij nul zijn als het eind van het reclamefilmpje.

Toon dat ding dan gewoon niet.

[Voor 13% gewijzigd door Ramon op 13-05-2015 19:41]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PcDealer schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:36:
Misschien ben je genegen de verantwoordelijken op dit topic te wijzen, aangezien het steeds omhoog schiet, maar niemand reageert die er echt iets zinnigs over kan zeggen. Of het kom omdat jij het gras steeds voor hun voeten wegmaait :P
Daarom had ik al bewust niet gereageerd tot gisteren ondanks dat ik het topic wel gezien had. :P Ik zal intern eens wat porren uitdelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 30-09 21:29
Ik zal even informeren wat de duur en wat de cap is. Aangezien het morgen Hemelvaart is, verwacht ik vrijdag pas een antwoord.

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Ramon schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:41:

Maar wat is nog veel storender vind is dat de "Reclame overslaan over x seconden" 30 seconden op 0:10 blijft staan en dan pas gaat aftellen. En dan toevallig tegelijk bij nul zijn als het eind van het reclamefilmpje.

Dit. En op de mobiel klik ik er blijkbaar altijd naast, of ik klik altijd op het tekentje maar je moet dus op dd tekst klikken.
Maar ik moet ze op de mobiel altijd helemaal afkijken. Ach zoveel kijk ik niet op de mobiel gelukkig.
Het merkte mij ook al op dat ik erg vaak paint it black hoorde op T.net .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 15:16
Ook op de tablet heeft het drukken op die knop geen nut, je wordt meteen doorgestuurd naar de reclame site.

*heeft nog nooit een reclame gezien die afgespeeld was voor een game trailer op YouTube*

Ik snap dat Tweakers geld moet verdienen en dat respecteer ik, al heb ik soms wel een flinke kritiek als er weer eens een reclame getoond wordt dat ruim 30% van de site in beslag neemt.

Maar goed

• Fawn
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 25-09 15:09
Ramon schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:41:

Ik herken dit ook, vervelend probleem.

• PcDealer
Mizgala28 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:58:
Ook op de tablet heeft het drukken op die knop geen nut, je wordt meteen doorgestuurd naar de reclame site.

Ik snap dat Tweakers geld moet verdienen en dat respecteer ik, [...]
Ik hoop dat je in elk geval het vertrouwen hebt dat tweakers niet bewust dit accepteert.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True