limiet # reviews zelfde product Populaire gebruikersreviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Het valt me op dat er af en toe heel veel reviews van verschillende mensen van het zelfde product in het onderdeel Populaire gebruikersreviews op http://tweakers.net/reviews staan. Nu staan er bijvoorbeeld drie van pricewatch: Samsung Portable SSD T1 USB 3.0 500GB Zwart en laatst stonden er als ik het goed heb onthouden zelfs vijf van de HTC One M9.

Zou er niet een limiet kunnen komen op het aantal reviews dat daar tegelijk van hetzelfde product kan verschijnen en dat als er meer reviews zijn van dat product dan het limiet toelaat, dat deze dan door de lijst rouleren?

Dat zou de diversiteit daar wel ten goede komen in ieder geval. Vaak gaat het ook nog eens om populaire producten en dan is het überhaupt niet erg interessant om die reviews daar te zetten, want reviews van populaire producten worden toch wel goed gelezen, zeker als ze een +2 of +3 waardering hebben.

Ik zou daar juist de reviews neer zetten die vergeleken met het product waar ze over gaan erg populair zijn. Dus product krijgt normaal gesproken erg weinig views en nu door een review ineens veel meer. Dan is het duidelijk echt een populaire review en niet gewoon een populair product waar de review dan ook wel van gelezen wordt. Juist de reviews die het ten opzichte van het product waar ze over gaan heel erg goed doen (of zelfs alleen maar lijken te gaan doen) qua aantal views zijn reviews die extra aandacht nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Vaak gaat het dan om acties waar Tweakers en de fabrikant baat bij hebben. Het is dus voor beide partijen goed dat dit goed wordt belicht:
http://tweakers.net/acties/
Tracker:
01-05 5 tweakers testen de Samsung Portable SSD T1. Bekijk het hier

Als er een actie is, dan is het product populair en daar is op zich niets mee. Het product zakt vanzelf naar beneden als de interesse minder is geworden.

Wat mij betreft hoeft het niet beter te rouleren. Ik snap de vraag/het voorstel echter wel hoor.
Hier nog een aantal acties waarbij het product populair is (geweest)

10 tweakers testen de Samsung S6 Edge. Bekijk hier de reviews!
De Samsung Galaxy Note 4, getest door 5 tweakers. Lees hier de reviews!
LG G3 getest door vijftien tweakers. Lees hier wat ze er van vonden.
Tweakers testen de Samsung U28D590D

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Kan best zijn, maar vaak leveren die acties toch niet echte topreviews op, wat overigens ook niet verwonderlijk is, aangezien je altijd maar twee weken de tijd krijgt voor zowel het testen als het reviewen. (dat is in ieder geval wat er letterlijk in die topics staat)

Ik zie in ieder geval weinig reden om daar 4 à 5 reviews van hetzelfde product tegelijk te zien staan. De reviews van bijvoorbeeld de Samsung S6 Edge worden toch wel gelezen, ook als ze niet daar staan. Dan kunnen daar beter reviews neer worden gezet van producten die wat minder populair zijn, zoals ik eerder al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 17:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het is juist de bedoeling om op de fp de gebruikersreviews te laten zien van de producten die op dat moment populair zijn, want daar is dan momenteel veel intresse naar, waarom gebruiker reviews laten zien van minder populaire producten :?

En dat die acties geen goeie reviews afleveren ben ik het niet mee eens, 2 weken is prima om een goeie indruk te krijgen van het product, je krijgt dan misschien geen epistels zoals die van jouw, maar dat maakt de kwaliteit er niet minder op.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
_David_ schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:40:
Het is juist de bedoeling om op de fp de gebruikersreviews te laten zien van de producten die op dat moment populair zijn...
Wie zegt dat? Ik zou de focus juist veel meer leggen op de kwaliteit en populariteit van de review en veel minder op de populariteit van het product.
...want daar is dan momenteel veel intresse naar...
True, maar die worden toch wel gelezen, ook als ze niet daar staan.
...waarom gebruiker reviews laten zien van minder populaire producten :?
Omdat het gewoon goede reviews zijn. Ik lees liever een betere review van een iets minder populair product dan een slechtere review van een populairder product.
En dat die acties geen goeie reviews afleveren ben ik het niet mee eens...
Dat zeg ik ook helemaal niet:
...maar vaak leveren die acties toch niet echte topreviews op...
Dat is heel iets anders.
...2 weken is prima om een goeie indruk te krijgen van het product...
Klopt, als je in die twee weken weinig andere dingen te doen hebt. Maar als je studeert en/of werkt is het best wel krap en dat zal voor veel Tweakers het geval zijn.
...je krijgt dan misschien geen epistels zoals die van jouw...
Dat hoeft ook helemaal niet.
...maar dat maakt de kwaliteit er niet minder op.
Dat ze korter zijn maakt op zichzelf de kwaliteit er inderdaad niet minder op, maar ervaring leert dat de kwaliteit vaak wel een stuk minder is.

Maar daar ging het mij überhaupt niet om, het ging mij er om dat het weinig zin heeft om zoveel reviews van hetzelfde product daar neer te zetten.

Als je er één daar neer zet kan iemand die in dat product geïnteresseerd is daar vandaag al in twee klikken naar een andere review van hetzelfde product, bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/G0Uunmz686pnKA0TPJ24ZkrP/full.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Jdn9t2nZlg4vtHQmrPhwghwC/full.png

Teruggaan vanaf de geopende review naar http://tweakers.net/reviews en van daar uit een andere review van hetzelfde product in dat rijtje openen kost ook twee kliks. Als je dus echt in het product geïnteresseerd bent en toch meerdere reviews van dat product gaat lezen maakt het helemaal niets uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kid Jansen schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:53:
Zou er niet een limiet kunnen komen op het aantal reviews dat daar tegelijk van hetzelfde product kan verschijnen en dat als er meer reviews zijn van dat product dan het limiet toelaat, dat deze dan door de lijst rouleren?
We hebben al functionaliteit om opgevraagde reviews per product te groeperen en dus effectief maximaal 1 per product te tonen. Dat zouden we daar ook kunnen uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
ACM schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:43:
Dat zouden we daar ook kunnen uitwerken.
Lijkt mij een topidee!
Pagina: 1